DHAL101 Acting

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/18/6. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–17:45 203, Wed 16:15–17:45 203, Thu 14:30–17:45 203, Fri 12:00–16:00 203
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
  • Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015.

DHAL101 Acting

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
  • Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2019.

DHAL101 Acting

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
  • Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019.

DHAL101 Acting

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
  • Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019.

DHAL101 Acting

Theatre Faculty
Summer 2016

The course is not taught in Summer 2016

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ101 Acting.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Rozvíjení schopností umožňujících organické jednání v dramatické situaci v rámci pracovního prostředí "já v daných okolnostech". (to předpokládá tvorbu daných okolností, budování dramatického konfliktu, stanovení jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Pochopení základů problematiky "jádra postavy", rozvíjení schopnosti napodobování.
Zvyšování herecké kompetence v oblasti strukturování přizpůsobení, a práce s detailem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve druhém semestru pokračujeme v osvojování autentické jevištní existence v rámci improvizovaných etud - tentokrát již s používáním slov. Studenti vytvářejí v podmínkách "já v daných okolnostech" situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • V druhé polovině semestru se přistupuje k cvičením přecházejícím tvorbu postavy - pomocí vnější herecké techniky. Jedná se o různé druhy napodobování (profesionálních návyků, zvířat, charakteristických pohybů a gest, celých lidí).
  • Tato linie je opět prokládána úkoly zaměřenými mimo její systematičnost spíše na reflexi a zveřejnění (jevištní zpřítomnění) osobních témat - v přímé komunikaci s publikem.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019.
  • Enrolment Statistics (recent)