DIFA:DDMZ301 Základy marketingového výzkumu - Informace o předmětu
DDMZ301 Základy marketingového výzkumu
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/3. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. MgA. Blanka Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 107
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětů Marketing I, II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní produkce (program DIFA, Div_Pro:B)
- Cíle předmětu
- CÍL
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového výzkumu a používanou terminologií. Provést je přípravou, realizací a vyhodnocením marketingového výzkumu s využitím znalostí z předmětů zaměřených na projektové řízení a marketing. Vysvětlit základní metody a techniky marketingového výzkumu a jeho pozici v rámci marketingového informačního systému. Uvést studenty do problematiky marketingového výzkumu v zahraničí a prodiskutovat s nimi etické otázky marketingového výzkumu. - Výstupy z učení
- ZNALOSTI
Student dokáže:
- vysvětlit, co je to marketingový informační systém,
- vyjmenovat a popsat prvky marketingového informačního systému,
- popsat jednotlivé fáze přípravy, realizace a vyhodnocení projektu marketingového výzkumu,
- definovat rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem,
- vyjmenovat a popsat metody kvantitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat metody kvalitativního výzkumu,
- vyjmenovat a popsat základní metody výzkumu trhu,
- popsat specifika marketingového výzkumu realizovaného v zahraničí,
- popsat specifika marketingového výzkumu v kulturních institucích.
DOVEDNOSTI
Student umí:
- na základě provedené analýzy zhodnotit silné a slabé stránky modelového dotazníkového šetření,
- připravit výzkumný záměr modelového marketingového šetření od formulace východisek, účelu a cílů výzkumu, přes návrh odpovídajících metod realizace a vyhodnocení výzkumu po navržení funkčního akčního plánu šetření.
ZPŮSOBILOSTI
Student je schopen:
- samostatně vyhledat odpovídající materiály a informace potřebné ke zpracování zadaných úkolů,
- kriticky a samostatně nastudovat klíčové i doplňující materiály a prameny zadané pedagogem,
- plnit zadané úkoly s ohledem na stanovené termíny a v odpovídající kvalitě,
- volit, diskutovat a obhájit vlastní postupy řešení,
- uvědomit si etické hranice různých typů řešení v oblasti marketingového výzkumu. - Osnova
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Plánování marketingového výzkumu
- Kvantitativní výzkum
- Kvalitativní výzkum
- Online metody marketingového výzkumu
- Datamining a práce s daty v kontextu digitalizace
- Marketingový výzkum v zahraničí
- Etika marketingového výzkumu
- - Úvod do marketingového výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- Culture segments - www.lateralthinkers.com.
- Audience Spectrum by Audience Agency - https://www.theaudienceagency.org/audience-spectrum
- Janská, Hana, Lucie Klicperová, Martin Dolský - Jakou roli může hrát kultura ve veřejném prostoru. Praha: Kreativní Praha, 2023.
- HILL, Elizabeth. Creative arts marketing. Third edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-21376-0. info
- doporučená literatura
- Hendl, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. info
- Hendl, J.: Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1. info
- Punch, K.: Základy kvantitativního šetření. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-381-9. info
- BELL, Emma, Bill HARLEY a Alan BRYMAN. Business Research Methods. 6th edition. Oxford University Press, 2022. ISBN 9780198869443.
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně při zpracování zadaných seminárních úkolů. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Přednáška
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Heuristické metody
- Metody vytváření dovedností
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Metody blended learning - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, zpracovat v průběhu semestru zadané seminární úkoly a uspět při závěrečné ústní zkoušce.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování seminárních úkolů: 40 % hodnocení, vč. slovní zpětné vazby pedagoga (slouží k ověření dovedností a způsobilostí studenta),
- ústní zkouška: 60 % hodnocení (slouží k ověření znalostí studenta).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DDMZ301