D50722 Staging a Theatre Production

Theatre Faculty
Winter 2013
Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Výuka začíná přednáškou, která přibližuje posluchačům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace, zabývá se programovými východisky, problematikou dramaturgického plánu, formováním dramaturgicko-režijního záměru, charakterizací tvůrčích subjektů, jejich vzájemnou spoluprácí při vytváření struktury divadelní inscenace. Ve výkladu s konkrétními příklady je obsažen oblouk vzniku inscenace od prvotního dramaturgického podnětu až k premiéře.
    V následném semináři jsou studenti aktivizováni k tomu, aby analyzovali zvolené divadelní inscenace a cestou retrospekce prokázali porozumění problematice.
    Seminář je uzavřen kolokviem.
Literature
  • Hořínek, Z.: Drama, divadlo, divák, Brno 2008. info
  • Hynšt, M.: Od divadelního eseje k divadelnímu tvaru I,II , Brno 2002, 2006. info
  • Vostrý, J.: Drama a dnešek, Praha 1990. info
  • Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
  • sborník Přednášky o divadle a umění, Brno 2007. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 2.

D50722 Staging a Theatre Production

Theatre Faculty
Winter 2014

The course is not taught in Winter 2014

Extent and Intensity
1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (lecturer)
Guaranteed by
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je přiblížit studentům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka začíná přednáškou, která přibližuje posluchačům tvůrčí proces zrodu divadelní inscenace, zabývá se programovými východisky, problematikou dramaturgického plánu, formováním dramaturgicko-režijního záměru, charakterizací tvůrčích subjektů, jejich vzájemnou spoluprácí při vytváření struktury divadelní inscenace. Ve výkladu s konkrétními příklady je obsažen oblouk vzniku inscenace od prvotního dramaturgického podnětu až k premiéře.
    V následném semináři jsou studenti aktivizováni k tomu, aby analyzovali zvolené divadelní inscenace a cestou retrospekce prokázali porozumění problematice.
Literature
  • Hořínek, Z.: Drama, divadlo, divák, Brno 2008. info
  • Hynšt, M.: Od divadelního eseje k divadelnímu tvaru I,II , Brno 2002, 2006. info
  • Vostrý, J.: Drama a dnešek, Praha 1990. info
  • Zich, O.: Estetika dramatického umění, Praha 1986. info
  • sborník Přednášky o divadle a umění, Brno 2007. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky a seminární práce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 2.
The course is also listed under the following terms Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (recent)