HF:HJ0007Il Italština pro hudební praxi I - Informace o předmětu
HJ0007Il Italština pro hudební praxi I
Hudební fakultaléto 2015
Předmět se v období léto 2015 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/2. 3 kr. 3 z 5. Ukončení: zk.
- Garance
- Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Kurz je určen studentům, kteří základy cizího jazyka absolvovali na střední škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Získání jazykových kompetencí v oblasti hudebního umění. Aktivovat a rozvíjet gramatické i lexikální znalosti italského jazyka získané studujícími na střední škole, seznámit studenty se základy hudební terminologie, studenty operního zpěvu vést k samostatným překladům libret vybraných podle podle úrovně jejich znalostí. Výuka probíhá zhruba na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Osnova
- Získání jazykových kompetencí v oblasti hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B1 Společného evropského
referenčního rámce pro jazyky.
Opakování a upevňování jazykových kompetencí získaných na střední škole s cíleným zaměřením na oblast terminologie hudebního umění. Jako opěrný materiál učebnice Italština od Bahníkové a kol.,jako doplňkový materiál různé cvičebnice gramatické a konverzační. K nácviku porozumění práce se souborem audiokazet Comunicare subito.
Konverzace na běžná témata, zaměření zvláště na kulturu, divadlo a hudbu. Práce s texty z ital. doplňkových učebnic, knih, časopisů a novin. Práce s libretem. Psaní procvičováno v gramatických a lexikálních cvičeních a volných tématech.
Z gramatiky se procvičuje zvláště minulý čas /pass.prossimo/, budoucí čas, zvratná slovesa , zájmena, imperfektum, podm. způsob,dělivý člen, stupňování příd. jmen a příslovcí.
- Získání jazykových kompetencí v oblasti hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B1 Společného evropského
referenčního rámce pro jazyky.
- Literatura
- Bahníková,A., Benešová,H., Ehrenbergerová,L.: Italština. SPN Praha 1992. info
- Maggini, M., Vignozzi, L.: Made in Italy. Zanichelli Bologna 1994. info
- Gruppo CSC. Gramm.it.:Grammatica italiana per stranieri.Formello 2009. info
- Chiuchiu,A., Minciarelli,F., Silvestrini, M.: In italiano. Perugia 1994. info
- Catizone,R.L., Piva,G.: Comunicare subito. Spoleto 1990. info
- Kronbergerová,M.: Italština pro operní pěvce. Praha 2009. info
- Vybíralová,Z.: Italsko-český slovník hudební terminologie. Brno 2000. info
- Vybíralová,Z.: Cvičebnice italské gramatiky pro mírně a středně pokročilé. Brno 2011. info
- Výukové metody
- * Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či deduktivní metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: Práce s libretem, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem. - Metody hodnocení
- ZS/ zápočet (testy 2 průběžné, 1 zápočtový - gram,sl.zásoba a překlad libreta)
LS/ zkouška (testy 2 průběžné, 1 závěrečný a ústní zkouška)
Podmínky zkoušky odpovídají probrané látce v semestru.
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/HJ0007Il