HJ0001Il Italština I

Hudební fakulta
léto 2015

Předmět se v období léto 2015 nevypisuje.

Rozsah
1/2. 3 kr. 3 z 5. Ukončení: zk.
Garance
Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
HJ0001Il/zacatecnici: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
HJ0001Il/mirne_pokrocili: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
HJ0001Il/pokrocili: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Vybíralová
Předpoklady
Zájem učit se cizímu jazyku
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu

Osnova
  • Dosažení základů úrovně A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. *Tento předmět lze studovat i ve skupinách s vyšší pokročilostí.

    Osvojení fonetických, lexikálních a gramatických základů italského jazyka. Získání kompetencí v užívání každodenních výrazů a základních frází.
    Úvod do italských reálií, úvod k vývoji jazyka. Nácvik správné výslovnosti, zvláště jevů fonologicky relevantních a v češtině nepoužívaných, např. zdvojených souhlásek. Členy, množné číslo podst. a příd.jmen. Konjugace v prézentu sloves 1. a 2. třídy, nejpoužívanější nepravidelná slovesa, předložky, zájmena přivlastňovací a osobní ve 3. a 4. pádě, číslovky, slovesa na - ire, spojování předložky se členem, zvratná slovesa.
    Konverzace na základní témata, např. rodina, bydlení, práce, studium, volný čas, prázdniny, sport, cestování, nemoc, vlastnosti.
    Názvy hudebních nástrojů, elementární konverzace v okruhu hudba, divadlo, kultura.
Literatura
  • Bahníková,A., Benešová,H., Ehrenbergerová,L.: Italština. SPN Praha 1992. info
  • Válek,J.: Italské hudební názvosloví. Panton Praha 1982. info
  • Vybíralová,Z.: Italsko-český slovník hudební terminologie, Brno, 2000. info
  • Gruppo META: Uno. Bonacci Roma 1992. info
  • Janešová,J. : Italština pro samouky, SPN 1991. info
  • Gruppo CSC. Gramm.it.:Grammatica italiana per stranieri.Formello 2009. info
Výukové metody
Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či analytická metoda metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda, skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), využití multimédií.
Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia.
Důraz kladen na konverzaci
Metody hodnocení
ZS/ zápočet
LS/ zkouška

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2015/HJ0001Il