Multimediální kompozice – Katalog oborů JAMU
Multimediální kompozice |
Cílem je příprava aktivních umělců pro samostatnou autorskou tvůrčí činnost v oblasti kultury, kreativního průmyslu a uměleckého provozu v rámci mezinárodní scény především jako autonomní autorské osobnosti, schopné samostatné produkce současné volné umělecké tvorby i tvorby užité - např. scénické a filmové hudby, počítačových her, muzejních expozic, realizací ve veřejném prostoru apod.
Profil uchazeče:
základním předpokladem pro přijetí ke studiu je talent, schopnost tvůrčí představivosti, kreativního uplatňování nabitých znalostí a dovedností a má základní předpoklady pro studium na VŠ. Uchazečem je zpravidla absolvent konzervatoře, gymnázia nebo jiné střední odborné, nebo vysoké školy, který prokáže u přijímacích zkoušek své znalosti oboru a hluboký dlouhodobý zájem o jeho vývoj, se širším přehledem o dění v oblasti kultury obecně. Uchazeč má dále schopnost logické úvahy, systémového a zároveň tvůrčího myšlení, zajímá se o nejrůznější umělecké směry a trendy, hudební žánry a styly, měl by zároveň ovládat hru na nějaký nástroj nebo elektronický přístroj určený k hudební produkci, umí využívat současné počítačové a informační technologie a je aktivní ve vyhledávání příležitostí k uplatnění vlastního názoru v autorské prezentaci. Je vybaven znalostí jednoho světového (v ideálním případě anglického) Je vybaven znalostí jednoho světového jazyka na středoškolské úrovni.
Absolvent disponuje:
- komplexním přehledem o problematice oboru v jeho variabilitě multimediálních forem umělecké produkce a v celé škále jejich výrazových možností,
- vysokým stupněm dovedností v oboru včetně zvládnutí základního okruhu tvůrčích postupů a kompozičních technik 20. století, ale i schopností aplikovat nejnovější poznatky vědy a vývoje v oblasti nových technologií,
- hlubokými znalostmi proměn společenských procesů, dějin umění a vývoje uměleckých směrů,
- dobrými jazykovými znalostmi včetně orientace v hudební, výtvarné, divadelní a filmové terminologii,
- dostatečným vhledem do oblasti pedagogické práce: metodiky, didaktiky pedagogiky a psychologie,
- s praktickými zkušenostmi získanými prací na fakultních nebo celoškolských projektech (sólové projekty, komorní a orchestrální projekty často s mezinárodní účastí) popř. zkušenostmi získanými studijním pobytem v zahraničí,
- praktickými organizačními zkušenostmi získanými prací na školních projektech, inscenacích ve školním studiu a hudebně dramatické laboratoři a na mezinárodních festivalech.
Během studia se absolvent setkává se zahraničními odborníky z nejrůznějších oblastí, souvisejících s oborem.
Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:
- prokázat odborné znalosti v oblasti dějin umění a vývoj uměleckých směrů, je obeznámen se základními projevy umění 20. století a aktuálními tendencemi, je informován o nejrůznějších směrech a trendech soudobé multimediální produkce atd.,
- využít odborných dovedností při tvorbě autonomních děl současného umění v nejrůznějších formách, prokázat základní dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby 20. století v rámci vlastních konceptů atd.,
- aplikovat obecné způsobilosti pro práci v týmu, při spolupráci s dalšími osobnostmi tvůrčího kolektivu (dramaturgem, dirigentem, režisérem) volit vhodnou stylovou a žánrovou linii a vytyčit prostředky a časový harmonogram atd.
Absolvent se může uplatnit v těchto charakteristických profesích:
- autor děl multimediálního charakteru,
- autor internetových stránek,
- autor v oblasti audiovize,
- skladatel tzv. scénické hudby,
- pedagog na všech stupních uměleckého vzdělávání (ZUŠ, konzervatoř, vysoká škola) v rámci nejrůznějších předmětů (kompozice, teorie kompozice, hudební nauka, dějiny hudby atd.).
Absolvent se může uplatnit v těchto relevantních profesích:
- multimediální specialista nebo dramaturg nových médií v divadlech, všech typů a v kulturních nebo neziskových institucích,
- multimediální specialista nebo dramaturg nových médií v umělecké agentuře nebo souboru,
- dramaturg festivalu multimediálního umění,
- multimediální specialista nebo dramaturg nových médií projektů ve veřejném prostoru,
- iniciátor vlastních agenturních aktivit.
Studijní plán obsahuje předměty povinné, povinně volitelné a volitelné a povinné umělecké výstupy ze studia.
Student musí získat 60 kreditů za každý rok studia a ukončit studium státní závěrečnou zkouškou z vybraných předmětů, obhajobou absolventského výkonu a obhajobou diplomové práce.
Obsah a rozsah závěrečné zkoušky:
Obhajoba absolventského projektu, Obhajoba diplomové práce, Filosofie umění, Multimediální kompozice II
0
Aktivní studenti
|
4
|