CzechIS JAMU Login
shop >

Struktura regálu

  • Regál fakulty strukturujeme do sekcí podle typu nabídky (konference, CŽV, ISIC, …).
  • U větších a významnějších regálů lze doplnit ilustrační foto s prokliky na podnadpisy (kotvy ve stránce).
  • Jednotlivé sekce jsou vizuálně odděleny pomocí pruhů a nadpisů a vede na ně kotva z úvodního obrázku (pokud je).
  • Název kotvy vkládáme za značku, kterou začíná pruh - viz "responzivní pruhy".

<div class="panel-img" style="background: url('fi-regal.jpg') center 60% no-repeat;">
<div>
<h4><a href="#kotva1">Podnabídka 1</a></h4>
<h4><a href="#kotva2">Podnabídka 2</a></h4>
</div>
</div>

Přidání nadpisu

== Nadpis – počet = odpovídá úrovni nadpisu

Nadpis 2. úrovně

Nadpis 3. úrovně

Nadpis 4. úrovně

Nadpis 5. úrovně

Responzivní pruhy

Bílý: otevření: =[kotva zavření: ]=
Šedý: otevření: ==[kotva zavření: ]==

  • Kotva - nepovinný identifikátor v rámci stránky, na který lze odkazovat například z menu.
  • Na stránce se začíná vždy bílým pruhem.
  • Pruhy upravují i rozmístění boxíků na stránce, je potřeba vždy použít alespoň jeden.

Sloupce

  • Regál lze vertikálně rozdělit do sloupců. Levý pro text: =l[ zavření: ]l=
    Pravý pro obrázek: =p[obrazek.jpg]p=

Balení a odkazy

  • Balení můžeme v regálu zobrazit buď jako box - preferovaná varianta, nebo jako odkaz na řádku.
  • Do boxu můžeme umístit i odkaz na jiný regál.

Přidání odkazu na balení nebo regál jako box

  • Adresa obrázku, pokud není uvedena celá adresa, se počítá z /pics/

{{ODKAZ|OBRAZEK|NADPIS|POPIS}}
{{95172|polo-zelene-panske.jpg|Polokošile IS MU|pánská, zelená, velikost M}}
{{/fakulta/fss/|fss-regal.jpg|Regál FSS|proklik na fakultní regál}}

Regál FSS
Regál FSS

proklik na fakultní regál

Zobrazit nabídku

Přidání odkazu na balení nebo regál na řádek

[[ODKAZ|POPIS]]
[[95172|Polokošile IS MU]]
[[/fakulta/fss|Regál FSS]]

Regál FSS

Odkaz jako tlačítko

Jako odkaz, ale s mříží na konci názvu:
[[url|nazev#]]
[[/fakulta/fss|Regál FSS#]]
{{/fakulta/fss|fss-regal.jpg|Regál FSS|#}}

Regál FSS

Odkazy mimo Obchodní centrum MU

  • Odkazy tvoříme pomocí HTML kódu:
    <a href="https://is.muni.cz/auth/do/fi/is/oc/shop/fakulta/fss/test/vzor/adresa" title="text v bublině">text</a>
    • adresa - adresa ve formátu URL (např. http://www.muni.cz/)
    • text - text, který se zobrazí jako odkaz na uvedenou adresu
    • text v bublině - text, který se zobrazí po najetí kurzoru myši nad odkaz (není povinný>)
  • Příklad: <a href="http://www.muni.cz/" title="MU">Masarykova univerzita</a> Tímto zápisem dostaneme odkaz:
    Masarykova univerzita
    Pokud chceme, aby se odkaz zobrazoval v novém okně tak musí být doplněn o následující:
    <a href="http://www.muni.cz/" class="okno" target="_blank">Masarykova univerzita</a>
    Tímto zápisem dostaneme odkaz:
    Masarykova univerzita

Balení a věci

  • Balení se běžně jmenuje stejně jako věc, pak se zobrazuje popis balení a popis věci pod sebou. Název se tak nezobrazuje dvakrát. Popis balení není nutný.
  • Pokud se názvy balení a věci liší, pak je nějaký důvod proč, tzn. balení je upřesnění věci (například sleva). Pak je cílem mít v popisu balení důvod, proč se liší od popisu věci. Neduplikují se informace z popisu věci.
  • Pokud je popis balení dostatečně krátký (nyní 200 znaků), pak se popis věci neskrývá. Platí pro předmětová i nepředmětová balení.
  • Pokud je popis balení dlouhý nebo pokud má balení více věcí (tzn. pak se popis věci (věcí) skryje. Rozbalení se provede kliknutím na „plus“
  • Ovlivnit skrytí nelze nastavením balení - ke skrytí nedojde, pokud je text popisu balení krátký nebo naopak: ke skrytí dojde vždy u víceprvkových balení předmětových i nepředmětových balení.

Formátování textu

Odrážkový výčet bodů

Proto, abychom vytvořili odrážkový seznam je nutné text zapisovat následovně.

  • Text strukturujeme po řádcích - tzn. za každým řádkem stiskneme klávesu Enter
  • Na začátku každého řádku musí být uveden symbol * (hvězdička)
    • Pokud chceme seznam zanořovat, tak na začátku řádku napíšeme symbol hvězdičky dvakrát

Příklad

  • Na začátku každého řádku musí být uveden symbol hvězdičky, aby se vytvořila odrážka

* Na začátku každého řádku musí být uveden symbol hvězdičky, aby se vytvořila odrážka

Zvýrazňování textu
  • Text zvýrazňujeme pouze v odůvodněných případech (nová nabídka, důležitá informace, …)
  • Ke zvýraznění textu používáme následující možnosti:
    ZápisVzhledPoužití
    <b>zvýrazněný text</b>zvýrazněný textdůležitá informace v textu jako např. datum konání věci
    <b class="durazne">Novinka!</b>Novinka!používáme pro nové a akční nabídky
    <b class="nedurazne">Aktuálně není v prodeji</b>Aktuálně není v prodejiinformace o žádné nabídce ve stálé sekci
    <i>(doplňující informace)</i>(doplňující informace)doplňující informace

Vložení obrázku

  • Obrázky vkládáme jednoduše tímto zápisem: {{ název souboru i s příponou }}
    • Název souboru - napíšeme název souboru, který chceme vložit včetně přípony (.jpg, .png, …). Pozor! soubor musí být uložen na stejném místě jako regál, ve kterém se má zobrazovat.
  • Příklad
    {{image.jpg}}

Vložení tabulky

  • Tabulky mohou v odůvodněných situacích napomoci s přehledností regálu a napomoci v orientaci uživatelů
  • Tvoříme je pomocí HTML kódu pro tvorbu tabulky, který má následující podobu:

    <table class="data1">
    <tr><th>Nadpis 1. sloupce</th><th>Nadpis 2. sloupce</th></tr>
    <tr><td>text 1. buňky</td><td>text 2. buňky</td></tr>
    <tr><td colspan="2">buňka roztažená přes dva sloupce</td></tr>
    </table>

    • celá tabulka začíná a končí touto dvojicí značek <table class="data1"> a </table >
    • mezi těmito značkami používáme dvojici značek <tr> a </tr>, které označují řádky tabulky
    • mezi značky pro řádky tabulky zapisujeme dvojice značek pro buňky tabulky. Tato dvojice značek je <td> a </td> pro obyčejné buňky nebo <th> a </th> pro buňky obsahující nadpis
      • pokud chceme, aby buňka byla roztažená přes více sloupců tabulky, tak do značky pro tvorbu buňky uvedeme <td colspan="2"> (číslo udává počet sloupců, přes které bude buňka roztažena)
    • mezi značky pro buňky tabulky již zapisujeme text, který se má uživateli zobrazit
  • Příklad - zápisem HTML kódu tabulky uvedeného výše získáte následující tabulku:

    Nadpis 1. sloupceNadpis 2. sloupce
    text 1. buňkytext 2. buňky
    buňka roztažená přes dva sloupce

Odkazy

Odkazy v regálu jsou trojího typu:

1) odkazy na jiné místo v Obchodním centru MU

  • Tyto odkazy používáme pokud chceme odkázat do jiné části OC MU
  • Odkaz vytvoříme následujícím zápisem:
    [[ adresa kam chcete odkázat | text odkazu %% text v bublině]]
    • adresa - uvádí se ve tvaru části adresy z dokumentového serveru a to od složky shop (ukázáno na příkladě).
    • text odkazu - text, který se zobrazí jako odkaz na uvedenou adresu
    • text v bublině - text, který se zobrazí po najetí kurzoru myši nad odkaz (není povinný, pokud nechceme tak ze zápisu vypustíme %% text v bublině)
  • Příklad:
    [[ /fakulta/fss/test/vzor/ | Toto je odkaz na tento manuál %% úžasný manuál]]

    Tímto zápisem dostaneme odkaz:
    Toto je odkaz na tento manuál

Publikace

  • Publikace vkládáme obdobně jako odkazy, jen místo adresy uvedeme prostřední dvojčíslí ISBN publikace např.: [[210-4742]]. Nebo alternativně můžeme využít zápisu [[ id balení# ]].
  • Pokud chceme zobrazit více publikací zároveň, tak jednotlivé odkazy zapisujeme pod sebe:
    [[210-4742]]
    [[7419-003]]
  • Pokud je publikace nabízena i v elektornické podobě (pdf), tak lze využít zápis: [[33440 # # 55654 # E-kniha - 105 Kč]]
    • formát tohoto zápisu je následující: [[ 1. balení # # 2. balení # text]]
      • 1. balení - id balení, které se bude primárně nabízet (zobrazené jako klasiká publikace v OC)
      • 2. balení - id balení, které se zobrazuje jako textový odkaz v rámci 1. balení
      • text - text odkazu 2. balení

Skrytí části regálu

  • Pokud nechceme smazat nějakou neaktuální nabídku, která se bude např. v budoucnu opakovat, tak takovou nabídku můžeme skrýt (tzn. nebude se zobrazovat zákazníkům v OC, ale pořád bude v souboru regal.txt).
  • Nabídku, kterou takto chceme skrýt obalíme do těchto značek:
    -----[ „definice skryté nabídky (nadpisy, popisy, tabulky, …)“ ]-----