II. STUPEŇ I. ročník Žák: • předvede širší znalost teorie, má přehled o historických hudebních epochách • je schopen analyzovat skladby 20. století • zvládá zapsat drobné cyklické formy pro malá komorní uskupení • provede rozbor skladeb všech stylových období i jiných hudebních žánrů II. ročník Žák: • má poměrně rozsáhlý celkový umělecký rozhled zabývá se kompozičními metodami 20. století (alespoň teoreticky) začíná zvládat různé komorní celky a psát pro ně drobnější cyklické formy ovládá hudební analýzu větších skladeb (sonáty, symfonie) věnuje se aktivně improvizaci (s harmonickým modelem nebo podle harmonických značek, v různých hudebních žánrech a stylech, volná improvizace) III. ročník Žák: orientuje se v dějinách hudby se zřetelem na tvorbu 20. století je schopen vytvořit drobnější formy instrumentální i vokální hudby a různých žánrů a stylů hudby má rozsáhlé teoretické i praktické zkušenosti a znalosti z hudební teorie a instrumentace má základní poznatky o notačních počítačových programech IV. ročník Žák: používá hudební analýzu využívá základní kompoziční metody 20. století ve vlastních skladbách prokazuje smysl pro co možná nejosobitější hudební výraz prokáže poučený přehled o dějinách hudby, včetně základních informací o interpretaci a schopnost psát rozsáhlejší jednověté a cyklické instrumentální nebo vokální skladby ve své tvorbě využívá možnosti notačních počítačových programů Studium pro dospělé (výuka se uskutečňuje v rozsahu 1 vyučovací hodiny týdně} Vzdělávací obsah studia pro dospělé i způsob jeho organizace a realizace stanoví ředitel školy na základě individuálního vzdělávacího plánu výuky, navrženého pedagogem a zaneseného v třídní knize. Předmět HUDEBNÍ TEORIE A PRAXE vzdělávací obsah viz SZ Hra na klavír Povinně volitelné předměty: SBOROVÝ ZPĚV