4. ročník Žák: • je schopen improvizovat na různé náměty, zpracovávat model do skladby, tvořit jednoduché fráze • zhudebňuje texty, ilustruje je hudbou, zpracovává doprovod melodie, tvoří vícehlas, ve vlastní tvorbě používá hudební nástroje i rytmické a neobvyklé nástroje « je schopen pracovat s typy písňové formy • účastní se tvoření společných hudebních projektů s hudbou, textem a výtvarným zpracováním « na základě poslechu prokáže další znalosti z hudby 20. století 5. ročník Žák: • má elementární přehled o hudebních formách • dokáže improvizovat na základě tónového systému - modalita, chromatika, dur-moll systém • podle svých schopností vytváří první větší hudební celek - o několika částech « má širší přehled o hudbě 20. století • podle poslechu pozná ozdoby ve stylových obdobích baroka, klasicismu a romantismu 6. ročník Žák: • zvládá elementární hudební analýzu (hudební formy, harmonie) « disponuje základními znalostmi o hudebních nástrojích • podle svých schopností vytváří kontrastní plochy a spojuje je do jednoho celku « teoreticky popíše významné kompoziční metody 20. století • dokáže správně zapsat ozdoby podle stylových období (zdobení melodie) 7. ročník Žák: • zvládá hudební analýzu jednoduché hudební formy, tónového systému a instrumentace • dle svých schopností spojuje kontrastní plochy ve smyslu vzájemné gradace skladby - buduje celek • je schopen transponovat kratší skladby vokální i instrumentální (malé komorní obsazení) • umí zapsat melodii s ozdobami podle stylového období • ovládá zápis a interpretaci značek v hudebním partu II. STUPEŇ Přípravné studium li, stupně (výuka se uskutečňuje v rozsahu 1 vyučovací hodiny týdně) Žák: • ovládá základy notopisu a dovede zaznamenat jednoduchou skladbu « sluchově rozeznává dur a moll tónorod, intervaly, akordy a jejich obraty a zná i jiné tónové systémy (pentatonika, celotónová stupnice ad.) « dokáže reprodukovat jednoduchý rytmický model a správně jej zapsat « dovede rozpoznat základní prvky hudební stavby a male formové útvary (věta, perioda, jednoduchá malá písňová forma), elementárně se orientuje v hudební historii « dokáže vytvořit malý hudební celek ve dvojhlasu nebo s melodií a akordickým doprovodem