Clienting jako forma marketingu Ne nátlak, ale vtahování •Podpora •Doporučení •Účast •Zákaznický klub •Cílený marketing •Informační služba •Vtahování •místo nátlaku Největší zapomenutá prodejní šance • •Prodejce •Zákazník •Přítel •Prodejní trojúhelník •„Šuškanda“ •Doporučení Cíl - logika E:\kliparty\WMF\Lide\peo10073.wmf E:\kliparty\WMF\Lide\peo35005.wmf •1 •1 •= 2 •9 •9 •= 18 •Působte •na zákazníkovo •podvědomí! Používejte osvědčené ovlivňovací pomůcky! •Dejte zákazníkovi nějaký dárek. •Je-li zákazník spokojen, požádejte ho, aby to vyjádřil písemně. •Podejte zákazníkovi důkazy. •Nabízejte své produkty jen v určitých obdobích nebo v omezeném množství. Správné jednání •„Člověk získává člověka“ • - Prodejce musí znát o zákazníkovi všechno: slabiny, přednosti, motivy •Strategický prodej • - Jestliže dříve stačilo přesvědčit jednoho dva partnery ze zákazníkovy firmy, dnes je jich už pět až šest. Metoda podnětů •Prodejní technika • •Prodejní psychologie • •Prodejní čas Snažte se napoprvé zapůsobit optimálním dojmem! •Přizpůsobte se jejich optice. •Nacvičujte si úsměv a častěji se usmívejte. •Používejte gesta vzbuzující sympatii. •Udržujte se zákazníkem oční kontakt. E:\kliparty\WMF\Obchod\bsn35003.wmf 3 velké kupní motivy jsou silnější než všechny ostatní •Strach - ze škod, ztráty, nemoci •Ješitnost - snaha získat uznání přátel, sousedů, kolegů, konkurentů •Touha po zisku - kvůli ekonomickému zajištění nebo rozšíření finančních možností •V 90 ze 100 prodejních situací •působí alespoň jeden z těchto tří motivů. •Když ho vystihnete a použijete při argumentaci, •máte vyhráno. Systém sedmi kontaktů •Dopisy • •Telefonáty • •Osobní návštěvy • •Budování vztahu k zákazníkovi •Ne Ano i ne Ano E:\kliparty\WMF\Lide\peo10069.wmf E:\kliparty\WMF\Obchod\bsn35029.wmf E:\kliparty\WMF\Obchod\bsn35003.wmf Životní koncepce místo produktů • •Podnik jako aktivní partner ve všech ohledech • • •Zákazníkovy koncepce přežití • • Životní koncepce místo produktů •Co musíme udělat, abychom Vám pomohli? •Co můžeme udělat lépe něž všichni ostatní uchazeči o zakázku? •Jak můžeme být společně úspěšnější? • •Správná strategie naprogramuje budoucí úspěchy