Clienting jako forma marketinguforma marketingu Ne nátlak, ale vtahování Podpora DoporučeníÚčast Doporučení Zákaznický klub Cílený marketing Informační služba Vtahování místo nátlaku Největší zapomenutá prodejní šance Prodejce Prodejní trojúhelník „Šuškanda“ Doporučení Zákazník Přítel Doporučení Cíl - logika 1 1 = 2 9 9 = 189 9 = 18 Působte na zákazníkovo podvědomí! Používejte osvědčené ovlivňovací pomůcky! • Dejte zákazníkovi nějaký dárek. • Je-li zákazník spokojen, požádejte ho, aby to vyjádřil písemně.aby to vyjádřil písemně. • Podejte zákazníkovi důkazy. • Nabízejte své produkty jen v určitých obdobích nebo v omezeném množství. Správné jednání • „Člověk získává člověka“ - Prodejce musí znát o zákazníkovi všechno: slabiny, přednosti, motivy • Strategický prodej - Jestliže dříve stačilo přesvědčit jednoho dva partnery ze zákazníkovy firmy, dnes je jich už pět až šest. Metoda podnětů • Prodejní technika • Prodejní psychologie• Prodejní psychologie • Prodejní čas Snažte se napoprvé zapůsobit optimálním dojmem! • Přizpůsobte se jejich optice. • Nacvičujte si úsměv a častěji se usmívejte.usmívejte. • Používejte gesta vzbuzující sympatii. • Udržujte se zákazníkem oční kontakt. 3 velké kupní motivy jsou silnější než všechny ostatní • Strach - ze škod, ztráty, nemoci • Ješitnost - snaha získat uznání přátel, sousedů, kolegů, konkurentůkolegů, konkurentů • Touha po zisku - kvůli ekonomickému zajištění nebo rozšíření finančních možností V 90 ze 100 prodejních situací působí alespoň jeden z těchto tří motivů. Když ho vystihnete a použijete při argumentaci, máte vyhráno. Systém sedmi kontaktů • Dopisy • Telefonáty• Telefonáty • Osobní návštěvy Budování vztahu k zákazníkovi Ne Ano i ne Ano Životní koncepce místo produktů • Podnik jako aktivní partner • Zákazníkovy aktivní partner ve všech ohledech • Zákazníkovy koncepce přežití Životní koncepce místo produktů • Co musíme udělat, abychom Vám pomohli? • Co můžeme udělat lépe něž všichni• Co můžeme udělat lépe něž všichni ostatní uchazeči o zakázku? • Jak můžeme být společně úspěšnější? Správná strategie naprogramuje budoucí úspěchy