NĚKTERÉ DŮLEŽITÉ POJMY PODNIKÁNÍ, PODNIKAVOST John Kao (Harvard Business School): Podnikavost je snaha vytvořit hodnotu, a to rozeznáním podnikatelské příležitosti, manažerským přijetím rizik, jež je této příležitosti úměrné a komunikativními a manažerskými dovednostmi k mobilizaci lidských, finančních a hmotných zdrojů, jež jsou nezbytné k tomu, aby se záměr mohl zhodnotit. John A. Pearce a Richard B.Robinson: Podnikavost je spojení tvůrčích a inovačních idejí a akcí s managementem a organizační dovedností, které jsou nutné k mobilizaci vhodných lidí, peněz a operačních zdrojů k dosažení stanovené potřeby a vytvoření přínosu tohoto procesu. Vnější podnikavost (entrepreneurship) – schopnost objevit nebo záměrně vytvořit a návazně i efektivně využít příležitosti, které podnikatelskému subjektu vznikají v součinnosti s okolním světem. Předpokladem je zhodnotit disponibilní zdroje vyráběné výrobky a poskytované služby. Vnitřní podnikavost (intrapreneurship) – aktivní, iniciativní a tvůrčí nacházení a využívání vnitroorganizačních příležitostí pro lepší plnění poslání organizace. Jsou to právě integrační vazby vnější a vnitřní podnikavosti, které svou aktivací podmiňují vznik synergických efektů nadprůměrné podnikatelské úspěšnosti. Pro svůj vznik, rozvoj a využití vyžadují přiměřenou míru autonomie v pravomoci a následném chování lidí. Jde zejména o autonomii rozhodovací a prováděcí činnosti, které ovlivňují rozvoj inovační aktivity a její výrazný vliv na konečnou hospodářskou prosperitu organizace.