Kreativita a inovace v KKP David Lobpreis Globalizace -reakce na přesycenost domácího trhu -využívání levnějších zdrojů (outsourcing) -alokace kapitálu -monitorování a využívání komparativních výhod -rozvoj spotřeby -technologie mění komunikaci (a obchodní a podnikatelské modely) „Rozhodující jsou zákaznické hodnoty“ •Peter F. Drucker definuje nové principy managementu: •důležité je vedení (ne řízení) •významná je správná organizace práce k dosažení cílů •management je funkční, pokud zahrnuje celý ekonomický řetězec ve firmě (vstupy, výstupy) Aplikace na neziskovky = služby KKP a služby •Heterogenita (2 zákazníci 2 služby) •Zničitelnost služby •Propojení „výroby“ a „spotřeby“ •Zákazník musí respektovat pravidla dodavatele •Nižší možnost autorské ochrany = větší konkurence Dopady na management •Omezit složitost poskytovaných služeb •Zdůraznění hmotných potřeb služby •Zaměření na viditelné oblasti kvality •Zpětnou vazbu služby Dopady na marketing •důraz na inovaci nabídky (konkurenční prostředí tlačí k nabídce inovovaných služeb) •strategie založené na získání konkurenční výhody (nízká cena, luxus, jedinečnost, inovace...) •nové formy komunikace a distribuce (internetové obchody, sociální sítě, …) (co divadla? co festival?) Marketing služeb •Základ pro hodnocení kvality : cenu / výkon Ale: •Obtížně se hodnotí konkurenční •Větší rizika při nákupu nehmotné služby •Větší důraz na osobní zdroje informací Relační marketing •CRM (Costumer Relationship Management) •CVM (Costumer Value Management) •Big data, strojové učení, A.I. •digitální asistenti (prodeje) •Digitální právník? Účetní? •Digitální manager? Human Resource Machine