MIKROEKONOMIKA KREATIVNÍ PRŮMYSLY Historický vývoj fenoménu 1. Kulturní průmysl • Theodor Adorno a Max Horkheimer Kritika masové zábavy (30. a 40. léta 20. stol.) Kultura = vysoké umění 60. léta 20. stol. – propojení společnosti, • • • 2. Kulturní průmysly • 60. léta 20. stol. – kritika Adorna a Horkemiera Modifikace konceptu Bernard Miége UNESCO • • • 3. Cultural Quarter Policies, kreativní města, kreativní klastry • 80. léta 20. stol. Velká Británie Myerscough – aplikace ekonomického konceptu multiplikačních efektů Průnik konceptu kult. průmyslů a kult. politiky • • 4. Kreativní průmysly • 1994 Austrálie 1997 Velká Británie – Tony Blair 13 oblastí: reklamní průmysl, architektura, trh s umění a starožitnostmi, PC a video hry, řemesla, design, módní návrhářství, filmový a video průmysl, scénická umění, nakladatelský průmysl, softwary, • •