Název předmětu: Mikroekonomika Vstupní požadavky: Makroekonomika Cíle předmětu: Cílem předmětu je dále rozvíjet ekonomické myšlení studentů a jejich podnikatelský přístup, seznámit studenty se základní problematikou mikroekonomiky, zejména s problematikou podnikové ekonomiky, seznámit studenty se základy ekonomiky organizací neziskového sektoru, základy typologie kreativních průmyslů Znalosti student má znalosti z oblasti mikroekonomiky a podnikové ekonomiky student má znalosti z oblasti ekonomiky a typologie neziskových organizací student má znalosti z historie a typologie kreativních organizací Dovednosti student umí interpretovat základní poznatky z mikroekonomiky a podnikové ekonomiky student umí aplikovat a propojit poznatky z mikroekonomiky a podnikové ekonomiky s poznatky z ostatních předmětů student rozumí principu měření ekonomických dopadů a dokáže použít znalosti při skutečném měření za pomoci nástroje KulKal. Osnova:  1. Úvod do mikroekonomiky, základní pojmy  2. Dělba práce, elementy trhu, nabídka, poptávka  3. Podniková ekonomika – podnik, jeho cíle a funkce, okolí podniku  4. Efektivnost podniku  5. Majetková a kapitálová struktura podniku  6. Život podniku  7. Typologie podniků (právní formy, další typologie)  8. Ekonomika neziskových organizací  9. Teorie typologie neziskových organizací 10. Kreativní průmysly – historie, měření ekonomických dopadů 11. Typologie kreativních organizací, ukazatele kreativních průmyslů Způsob hodnocení: Docházka: max 24b - plná účast: 2b/h - omluva (min. 24 h předem): 1b/h Prezentace: max 30b Závěrečný test: max 40b Bonusy: 5b Výukové metody: Přednáška - seminář Navazující předměty: Rozpočetnictví, účettnictví Finanční řízení z hlediska účetní evidence Literatura: Ambrožová, V.: Měření podmínek pro rozvoj kreativní ekonomiky pomocí indexu kreativity a jeho aplikace pro Českou republiku, soutěžní práce SVOČ, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2008. Bilton, C.: Management and Creativity: From Creative Industries to Creative Management, Blackwell Publishing, 2006. Caves, R. E.: Creative Industries: Contracts Between Art and Commerce, Harvard University, 2000. Dohnalová, M. Akol.: Sociální ekonomika, sociální podnikání, Wolters Kluwer 2012 Fuchs, K.: Mikroekonomie, Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, Brno 2005. ISBN 80-210-3808-X Heilbrun, J.; Gray, C. M.: The Economics of Art and Culture. 2^nd Edition, Cambridge University Press, 2001 Howkins, J.: The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, Penguin Books, 2001. Isaacson, W.: Steve Jobs, Práh 2011 Macáková, L. a kol.: Mikroekonomie, základní kurs, Melandrium, Praha 2007. ISBN 978-80-86175-56-0 Miller, Ronald E.; Blair, Peter, D.: Input-Output Analysis: Foundations and Extensions, 2^nd Edition, Cambridge University Press 2009 Pokrovskij, Vladimir N.: Econodynamics. The Theory of Social Production, Springer, Dordrecht, Heidelberg etc. 2011 Shellard, D.: Economic Impact study of UK Theatre, Arts London: Council England Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5 Samuelson, P. A., Nodrhaus, W. D.: Ekonomie, Nakladatelství Svoboda, Praha 1995. ISBN 80-205-0494-X Synek, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4 Synek, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4 Throsby, D.: Economics and Culture, Cambridge University Press, New York, 2001.