MIKROEKONOMIKA II. KREATIVNÍ PRŮMYSLY Historický vývoj fenoménu 1. Kulturní průmysl • Theodor Adorno a Max Horkheimer • Kritika masové zábavy (30. a 40. léta 20. stol.) • Kultura = vysoké umění • 60. léta 20. stol. – propojení společnosti, kultury a byznysu 2. Kulturní průmysly • 60. léta 20. stol. – kritika Adorna a Horkemiera • Modifikace konceptu • Bernard Miége • UNESCO 3. Cultural Quarter Policies, kreativní města, kreativní klastry • 80. léta 20. stol. Velká Británie • Myerscough – aplikace ekonomického konceptu multiplikačních efektů • Průnik konceptu kult. průmyslů a kult. politiky 4. Kreativní průmysly • 1994 Austrálie • 1997 Velká Británie – Tony Blair • 13 oblastí: reklamní průmysl, architektura, trh s umění a starožitnostmi, PC a video hry, řemesla, design, módní návrhářství, filmový a video průmysl, scénická umění, nakladatelský průmysl, softwary, rozhlasové a TV vysílání