Kolektivní správa §§ 95 - 104 Něco historie l1777 po sporech s francouzskými divadly založil Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais kancelář na ochranu práv divadelních autorů a skladatelů SACD l1837 dramatiky následovali spisovatelé – Victor Hugo, Honoré de Balzac a Alexandr Dumas – společnost spisovatelů SGDL l1847 – rozhodující soudní spor pařížských hudebníků, kteří žalovali varieté kvůli povinnosti platit vstupné – soudně poprvé přiznáno autorům právo na odměnu za užití hudebních děl l1850 – založena společnost pro vybírání autorských odměn, neboť jen tak bylo v praxi právo na odměnu možno realizovat – SACEM l1926 – založena mezinárodní konfederace společností autorů a skladatelů CISAC lNa našem území – autoři nejprve zastupováni vídeňskou agenturou AKM či berlínskou STAGMA, l1919 založeno Ochranné sdružení československých skladatelů, spisovatelů a nakladatelů jako s.r.o. se sídlem v Praze. VZNIK SPOLEČNOSTI l VZNIK KOLEKTIVNÍ OCHRANY AUTORSKÝCH PRÁV V PRVOPOČÁTKU SOUVISEL SE SKUTEČNOSTÍ, ŽE V DŮSLEDKU OCHRANY AUTORSKÝCH PRÁV BUĎ VŮBEC NEEXISTUJÍCÍ, NEBO SICE EXISTUJÍCÍ, ALE NA NEDOSTATEČNÉ ÚROVNI, SE MUSELI AUTOŘI SDRUŽIT, ABY SI DOKÁZALI VYMOCI NEJPRVE SAMOTNOU EXISTENCI SVÝCH PRÁV NA ZÁKONODÁRCI A NÁSLEDNĚ RESPEKTOVÁNÍ TĚCHTO PRÁV UŽIVATELI. MODELY KOLEKTIVNÍ SRÁVY lI. PODLE STUPNĚ ZESPOLEČENŠTĚNÍ l l A) OCHRANNÁ ORGANIZACE JE KOLEKTIVNÍM ZÁSTUPCEM NOSITELŮ PRÁV NA ZÁKLADĚ OBECNÉ SMLOUVY O ZASTUPOVÁNÍ, ALE SVOLENÍ K UŽITÍ UDĚLUJE INDIVIDUÁLNĚ A VYBRANÉ ODMĚNY PŘÍMO POUKAZUJE AUTOROVI – DRAMATICKÁ DÍLA – VELKÁ AUTORSKÁ PRÁVA l B) OO VYKONÁVÁ SKUTEČNOU KS PROSTŘEDNICTVÍM HROMADNÝCH SMLUV – SAMA TEDY UDĚLUJE UŽIVATELŮM SVOLENÍ K UŽITÍ CELÉHO SVÉHO REPERTOARU, VYBRANÉ ODMĚNY ROZDĚLUJE NEPŘÍMO PODLE RŮZNÝCH VÝPOČTOVÝCH ŘÁDŮ l - HUDEBNÍ DÍLA – MALÁ AUTORSKÁ PRÁVA l C) OO SE ZABÝVÁ I TZV. UPLATNĚNÍM PRÁVA, UDĚLUJE HROMADNĚ SVOLENÍ A NEROZDĚLUJE VYBRANÉ ODMĚNY MEZI NOSITELE PRÁVA, ALE PŘEVÁDÍ JE NA ÚČELY RŮZNÝCH NADACÍ A STÁTNÍCH FONDŮ NA PODPORU UMĚNÍ – NĚKTERÁ REPROGRAFICKÁ DÍLA A SPRÁVA PRÁV VÝKONNÝCH UMĚLCŮ A VÝROBCŮ ZVUKOVÝCH A ZVUKOVĚ OBRAZOVÝCH ZÁZNAMŮ lII. Z POHLEDU SVOBODY VŮLE NOSITELE PRÁVA ZDA SI PRÁVA BUDE SPRAVOVAT INDIVIDUÁLNĚ NEBO KOLEKTIVNĚ A)NOSITEL PRÁV SE MŮŽE ROZHODNOUT NAPROSTO SVOBODNĚ – NEEXISTUJE ŽÁDNÁ ZÁKONNÁ POVINNOST ZVOLIT KOLEKTIVNÍ ZPŮSOB SPRÁVY PRÁV B)ZÁKON PŘÍMO STANOVÍ POVINNOST SPRAVOVAT PRÁVO KOLEKTIVNĚ - TYPICKÉ NAPŘ. PRO VYBÍRÁNÍ ODMĚN Z NENAHRANÝCH NOSIČŮ ( HOME TAPING) C)ZÁKON NAVÍC STANOVÍ JEDINOU MOŽNOU ORGANIZACI – ZÁKONNÝ MONOPOL – KTERÁ JE OPRÁVNĚNA KS VYKONÁVAT lIII. Z HLEDISKA ROZSAHU PRÁV A NOSITELŮ PRÁV A)OO SPRAVUJE POUZE PRÁVA TĚCH NOSITELŮ, KTEŘÍ JI K TOMU SMLUVNĚ ZMOCNILI B)VE VYBRANÝCH OBLASTECH – ZPŮSOBECH UŽITÍ – SPRAVUJE PRÁVA I TĚCH, KTEŘÍ JI SMLOUVOU SPRÁVU PRÁV NESVĚŘILI S TÍM, ŽE TITO „NEZASTUPOVANÍ“ MOHOU ZA URČITÝCH PODMÍNEK VYLOUČIT KS SVÝCH PRÁV C)TOTÉŽ JAKO B), ALE NEZASTUPOVANÝ NOSITEL NEMŮŽE V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ KS VYLOUČIT – TA PAK VYPLÝVÁ PŘÍMO ZE ZÁKONA l A) l l lIV. Z HLEDISKA SVOBODY OO URČOVAT TARIFY A SMLUVNÍ PODMÍNKY PRO UŽIVATELE A)OO MÁ PLNOU SVOBODU JEDNAT S UŽIVATELI JAK CO DO TARIFŮ, TAK I SMLUVNÍCH PODMÍNEK S TÍM, ŽE V PŘÍPADĚ JAKÝCHKOLI SPORŮ ROZHODUJÍ SOUDY B)OO MÁ PLNOU SVOBODU S TÍM, ŽE JAKÁKOLI DOHODA MŮŽE BÝT APLIKOVÁNA POUZE ZA PŘEDPOKLADU, ŽE DOHLÍŽECÍ ORGÁN – NEJČASTĚJI MK – ODSOUHLASÍ VÝŠI TARIFŮ I JEDNOTLIVÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY C)TARIFY A SMLUVNÍ PODMÍNKY JSOU STANOVENY ZÁKONEM NEBO JINÝM PRÁVNÍM PŘEDPISEM D) l SHRNUTÍ lTYP I.A),II.A),III.A),IV.A) JE TYPICKÝ PRO SPRÁVU VÝLUČNÝCH PRÁV – POUZE TENTO MODEL KS ZACHOVÁVÁ SKUTEČNOU EXKLUZIVITU SPRAVOVANÝCH PRÁV – NOSITEL SI ZACHOVÁVÁ KONTROLU NAD SKUTEČNÝM UŽITÍM. NELZE JE VŠAK POUŽÍT U MALÝCH PROVOZOVACÍCH PRÁV, KDE JE PŘÍLIŠ VELKÁ MNOŽINA UŽIVATELŮ, KTEŘÍ NAVÍC MNOHDY NEJSOU STO DOPŘEDU URČIT, JAKÁ DÍLA UŽIJÍ lI.C),II.C),III.C),IV.C) – MALÝ KRŮČEK OD ÚPLATNÝCH ZÁKONNÝCH LICENCÍ – SOUHLAS AUTORA SE NAHRAZUJE ZÁKONNOU DOMNĚNKOU, ZŮSTÁVÁ POUZE PRÁVO NA ODMĚNU. JE ZCELA VYLOUČEN PRO VELKÁ PRÁVA. PRINCIPY KS 1.KS JE NEZBYTNÁ TAM, KDE INDIVIDUÁLNÍ VÝKON PRÁV JE NEMOŽNÝ, NEBO HOSPODÁŘSKY NEVÝHODNÝ. 2.KS JE OSPRAVEDLNITELNÁ VŠUDE TAM, KDE BY JINAK MUSELA BÝT POUŽITA ZÁKONNÁ LICENCE. 3.KS MUSÍ BÝT VÝLUČNÁ A ZAHRNOVAT: l - JEDNÁNÍ O ODMĚNĚ A DALŠÍCH PODMÍNKÁCH UŽITÍ, l - UZAVÍRÁNÍ LICENČNÍCH SMLUV, l - MONITOROVÁNÍ UŽITÍ A UPLATNĚNÍ PRÁV, l - VYBÍRÁNÍ ODMĚN A JEJICHI ROZDĚLOVÁNÍ. 4.NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ KS MUSÍ BÝT SPRÁVA PRÁVA NA ODMĚNU VČETNĚ HOME TAPING – ROZMNOŽOVÁNÍ PRO OSOBNÍ POTŘEBU. 5.V KAŽDÉ ZEMI MUSÍ BÝT POUZE JEDEN KS PRO URČITOU KATEGORII PRÁV, JINAK JSOU OMEZENY, NE-LI PŘÍMO VYLOUČENY VÝHODY KS. 6.ZÁKON MUSÍ URČIT PRÁVNÍ FORMU KOLEKTIVNÍHO SPRÁVCE – ZDA JDE O OSOBU PRÁVA VEŘEJNÉHO ČI SOUKROMÉHO. l 4. l l l l7) JESTLIŽE EXISTUJE 1 KS PRO STEJNOU KATEGORII PRÁV A UDĚLUJE LICENCE HROMADNĚ PRO VŠECHNY PŘEDMĚTY OCHRANY, K NIMŽ PRÁVO KOLEKTIVNĚ SPRAVUJE, PLATÍ DOMNĚNKA, ŽE TAK ČINÍ I ZA NEZASTUPOVANÉ NOSITELE PRÁV. JEN TAKOVÝ KS ZARUČUJE UŽIVATELI, ŽE NEZASTUPOVANÝ NOSITEL PRÁV NEBUDE VŮČI NĚMU UPLATŇOVAT PRÁVA INDIVIDUÁLNĚ. l8) NAD KS JE VYKONÁVÁN STÁTNÍ DOZOR – ZÁRUKA TOHO, ŽE KS SPLŇUJE PRÁVNÍ, ODBORNÉ A MATERIÁLNÍ PODMÍNKY PRO EFEKTIVNÍ SPRÁVU PRÁVÁ VČETNĚ ROVNÉHO ZACHÁZENÍ S NOSITELI RŮZNÝCH PRÁV. l9) METODY A PRAVIDLA VYBÍRÁNÍ A ROZDĚLOVÁNÍ ODMĚN SI MUSÍ URČIT SAMI NOSITELÉ, NEBO OSOBY, KTERÉ JE REPREZENTUJÍ. l10) KS ZPŘÍSTUPNÍ NOSITELŮM PRAVIDELNÉ A DOSTATEČNÉ INFORMACE O SVÉ ČINNOSTI A ČINÍ TAK I VŮČI ZAHRANIČNÍM NOSITELŮM PRÁV. l11) ZÁKON MUSÍ KS UMOŽNIT JEJICH MONITOROVACÍ A VÝBĚRČÍ ČINNOST. l12) SPOLUPRÁCE UŽIVATELŮ MUSÍ BÝT STANOVENA JAKO POVINNOST. l13) KS MÁ NÁROK POUZE NA NÁHRADU SKUTEČNÝCH NÁKLADŮ NA KS A VYBRANÉ PROSTŘEDKY MŮŽE POUŽÍVAT NA JINÉ ÚČELY JEN SE SOUHLASEM ZASTUPOVANÝCH. l14) VYBRANÉ ODMĚNY SNÍŽENÉ O REŽII MUSÍ BÝT ROZDĚLENY MEZI NOSITELE PRÁV S PŘIHLÉDNUTÍM KE SKUTEČNÉMU UŽITÍ DĚL. Definice KS l § 95 l (1) Účelem kolektivní správy práv podle tohoto zákona (dále jen "kolektivní správa") je kolektivní uplatňování a kolektivní ochrana majetkových práv autorských a majetkových práv souvisejících s právem autorským a umožnění zpřístupňování předmětů těchto práv veřejnosti. l(2) Kolektivní správou je zastupování většího počtu osob, jimž přísluší la) majetkové právo autorské nebo majetkové právo související l s právem autorským, lb) ze zákona oprávnění k výkonu majetkových práv k dílu (§ 58), l nebo lc) ze smlouvy výhradní oprávnění k výkonu práva kolektivně l spravovaného pro celou dobu trvání majetkových práv a alespoň l pro území České republiky s právem poskytnout podlicenci l l k jejich společnému prospěchu, a to při výkonu jejich majetkových práv k předmětům ochrany, pokud : l - jiný než kolektivní výkon těchto práv je nedovolený (§ 96) nebo -- neúčelný; PŘEDMĚT OCHRANY lZveřejněná nebo ke zveřejnění nabídnutá díla, umělecké výkony, zvukové a zvukově obrazové záznamy, lkterá nositel práva písemně oznámí příslušnému kolektivnímu správci za účelem zařazení takového předmětu ochrany do rejstříku předmětů ochrany. l KS není l(3) Zprostředkování uzavření licenční nebo jiné smlouvy není výkonem kolektivní správy. Výkonem kolektivní správy též není příležitostné či krátkodobé zastupování jiných než povinně kolektivně spravovaných práv. Práva povinně kolektivně spravovaná a)právo na odměnu za l l 1. užití uměleckého výkonu, zaznamenaného na zvukový záznam vydaný k obchodním účelům, vysíláním rozhlasem nebo televizí nebo přenosem rozhlasového nebo televizního vysílání (§ 72 odst. 1), l l 2. užití zvukového záznamu, vydaného k obchodním účelům, vysíláním rozhlasem nebo televizí nebo přenosem rozhlasového nebo televizního vysílání (§ 76 odst. 3), l l 3. zhotovení rozmnoženiny pro osobní potřebu na podkladě zvukového nebo zvukově obrazového záznamu přenesením jeho obsahu pomocí přístroje na nenahraný nosič takového záznamu [§ 25 odst. 1 písm. a) a b), § 28 odst. 2, § 71 odst. 3, § 76 odst. 4 a § 80 odst. 3], l l 4. zhotovení rozmnoženiny díla pro osobní potřebu na podkladě grafického vyjádření jejím přenesením pomocí přístroje k zhotovování tiskových rozmnoženin na jiný hmotný podklad, a to i prostřednictvím třetí osoby [§ 25 odst. 1 písm. c), § 28 odst. 2, § 87], l l 5. opětný prodej originálu díla uměleckého (§ 24), l lb) právo na přiměřenou odměnu za pronájem originálu nebo l rozmnoženiny díla či výkonu výkonného umělce zaznamenaného na l zvukový nebo zvukově obrazový záznam, l lc) právo na užití kabelovým přenosem děl, živých výkonů a výkonů l zaznamenaných na zvukový záznam s výjimkou takových výkonů, l jejichž zvukový záznam byl vydán k obchodním účelům l [písmeno a) bod 1], a dále právo na užití kabelovým přenosem l zvukově obrazových záznamů a zvukových záznamů jiných než l vydaných k obchodním účelům [písmeno a) bod 2]. l lNositelé těchto práv jsou povinně kolektivně zastupováni na základě: 1.smlouvy o zastupování – písemné. 2.nezastupovaní pak v případě, že se přihlásili k evidenci. l Povinné zastoupení l Nositelé práv jsou pro výkon výše uvedených práv, jakož i pro domáhání se nároku na vydání bezdůvodného obohacení z neoprávněného výkonu takto kolektivně spravovaného práva zastoupeni ze zákona příslušným kolektivním správcem. Komu KS rozděluje odměny Příslušný kolektivní správce přihlíží při rozdělování a vyplácení odměn či příjmů z vydaného bezdůvodného obohacení, které vybral při výkonu povinné kolektivní správy, pouze k takovým nositelům práv, jejichž jiná práva k týmž předmětům ochrany, popřípadě k týmž druhům děl kolektivně spravuje na základě smlouvy, nebo kteří se u něj za tímto účelem přihlásili k evidenci. KOLEKTIVNÍ SPRÁVCE l (1) Kolektivním správcem je ten, kdo získal oprávnění k výkonu kolektivní správy. l (2) Kolektivním správcem může být pouze: l právnická osoba, l která má sídlo v České republice, l a která přímo či nepřímo sdružuje nositele práv, které při kolektivní správě zastupuje – BYL ZVOLEN MODEL OBČANSKÝCH SDRUŽENÍ. l (3) Kolektivní správa je vykonávána soustavně, vlastním jménem a na vlastní odpovědnost. Kolektivní správa není podnikáním. l (4) Kolektivní správu vykonává kolektivní správce jako hlavní předmět činnosti. KOLEKTIVNÍ SPRÁVCE l (5) Kolektivní správce může pověřit – PÍSEMNOU SMLOUVOU - zastupováním při výkonu jím kolektivně spravovaných práv jinou osobu pouze tehdy, jde-li o l l a) osobu zahraniční, která podle práva jiného státu oprávněně vykonává na území takového státu kolektivní správu pro táž práva, a pokud jde o dílo, i pro týž druh, jde-li o výkon kolektivní správy v takovém státě, l l b) tuzemského kolektivního správce, který je také oprávněn k výkonu kolektivní správy, sleduje-li se tím účelný výkon kolektivní správy. l l l (6) Osoba pověřená podle odstavce 5 jedná při zastupování svým jménem a na účet kolektivního správce, který ji pověřil; tím není dotčena povinnost takového kolektivního správce převést získané výnosy zastupovaným nositelům práv. l l (7) Dohody o sdružení nositelů práv v osobě kolektivního správce ani dohody podle odstavce 5 se nepovažují za dohody narušující hospodářskou soutěž podle zvláštních předpisů. l Oprávnění k výkonu kolektivní správy rozhoduje Ministerstvo kultury na základě písemné žádosti. l Žádost musí obsahovat l la) název, sídlo, identifikační číslo, bylo-li přiděleno, a označení statutárního orgánu žadatele, jméno, příjmení a trvalý pobyt osoby, která je statutárním orgánem, nebo osob, které jsou jeho členy, a způsob jednání jménem žadatele, lb) vymezení práv, která mají být kolektivně spravována, lc) vymezení předmětů práv podle písmene b), a pokud jde o díla, tak i vymezení jejich druhu. l l K žádosti musí žadatel přiložit l la) doklad osvědčující skutečnosti podle odstavce 2 písm. a) a podle § 97 odst. 2, lb) vzorový návrh smlouvy s nositeli práv při zastupování při výkonu kolektivní správy, lc) návrh rozúčtovacího řádu obsahující způsob rozdělování a pravidla pro výplatu vybraných odměn, vylučující svévolný postup při jejich rozdělování a přihlížející k uplatnění zásady podpory kulturně významných děl a výkonů, ld) jmenný seznam nositelů práv, kteří projevili zájem o kolektivní správu svých práv žadatelem, s uvedením jejich bydliště a státního občanství a s podpisy těchto nositelů práv, le) odhad předpokládané výnosnosti kolektivně spravovaných práv a odhad nákladů na výkon kolektivní správy. KOLEKTIVNÍ SPRÁVCE l (5) Kolektivní správce může pověřit – PÍSEMNOU SMLOUVOU - zastupováním při výkonu jím kolektivně spravovaných práv jinou osobu pouze tehdy, jde-li o l l a) osobu zahraniční, která podle práva jiného státu oprávněně vykonává na území takového státu kolektivní správu pro táž práva, a pokud jde o dílo, i pro týž druh, jde-li o výkon kolektivní správy v takovém státě, l l b) tuzemského kolektivního správce, který je také oprávněn k výkonu kolektivní správy, sleduje-li se tím účelný výkon kolektivní správy. l l l (6) Osoba pověřená podle odstavce 5 jedná při zastupování svým jménem a na účet kolektivního správce, který ji pověřil; tím není dotčena povinnost takového kolektivního správce převést získané výnosy zastupovaným nositelům práv. l l (7) Dohody o sdružení nositelů práv v osobě kolektivního správce ani dohody podle odstavce 5 se nepovažují za dohody narušující hospodářskou soutěž podle zvláštních předpisů. l UDĚLENÍ OPRÁVNĚNÍ l O žádosti o udělení oprávnění rozhodne ministerstvo do 90 dnů ode dne podání žádosti. Ministerstvo v řízení o udělení oprávnění přihlíží zejména k tomu, zda lze předpokládat, že žadatel je způsobilý k řádnému a účelnému výkonu kolektivní l správy. l l Ministerstvo udělí oprávnění žadateli, l la) jehož žádost o udělení oprávnění splňuje náležitosti , lb) který žádá o oprávnění k zastupování při výkonu takových práv, kdy kolektivní výkon je účelný, lc) jestliže pro týž předmět práv, a pokud jde o díla, i pro týž druh nemá oprávnění již jiná osoba, a ld) který splňuje předpoklady pro zajištění řádného výkonu kolektivní správy. l l Rozhodnutí, kterým bylo uděleno oprávnění, spolu s údajem o dni nabytí právní moci tohoto rozhodnutí, ministerstvo zveřejní v Obchodním věstníku bezodkladně, nejpozději však do 30 dnů ode dne nabytí právní moci. ODNĚTÍ OPRÁVNĚNÍ l Ministerstvo oprávnění odejme, jestliže l la) dodatečně zjistí, že v době udělení oprávnění nebyly žadatelem l splněny předpoklady pro udělení oprávnění, anebo tyto po l udělení oprávnění odpadly, a nedojde-li k nápravě l v ministerstvem stanovené přiměřené lhůtě, anebo nelze-li l nápravu zjednat, lb) kolektivní správce o to požádá. l l Ministerstvo může oprávnění odejmout, jestliže kolektivní správce porušuje povinnosti uložené mu tímto zákonem a nezjedná nápravu v ministerstvem stanovené přiměřené lhůtě. l l DOZOR MINISTERSTVA ..\ASPI\121.44.doc VÝKON KS lVZTAH K ZASTUPOVANÝM A NOSITELŮM PRÁV ..\ASPI\121.41.doc l lKolektivní správce zastupuje nositele práv svým jménem a na jeho účet. Kolektivní správce vykonává kolektivní správu nevýdělečně. Kolektivní správce je však oprávněn požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů. l lUživatelé předmětů ochrany, jakož i osoby povinné k platbě zvláštních odměn jsou povinni umožnit kolektivnímu správci řádný výkon kolektivní správy a bez vážných důvodů kolektivnímu správci neodmítnout poskytnutí k tomu potřebných informací. Kolektivní správce nesmí informace zjištěné při kontrolní činnosti využít k jinému účelu než k výkonu kolektivní správy. Kolektivní správce je oprávněn kontrolovat řádné a včasné plnění smluv jím uzavřených při výkonu kolektivní správy; uživatelé předmětů ochrany, jakož i osoby povinné k platbě zvláštních odměn či jiní účastníci takových smluv jsou povinni kolektivnímu správci tuto činnost umožnit. VEŘEJNÉ PRODUKCE lZa provozovatele nedivadelně provozovaného hudebního díla ls textem či bez textu nebo uměleckého výkonu (dále jen "veřejná lhudební produkce") se považuje provozovatel provozovny či jiného lprostoru, jestliže k takovému provozování provozovnu či jiný lprostor poskytne a nesdělí příslušnému kolektivnímu správci údaje lpotřebné pro určení totožnosti provozovatele hudební produkce. l lProvozovatel živé veřejné hudební produkce je povinen lvždy oznámit příslušnému kolektivnímu správci program produkce ls uvedením jmen autorů a názvů děl, která mají být provozována, la to nejpozději 10 dnů před konáním produkce. Pokud provozovatel ltakové oznámení neučiní, má se za to, že na produkci budou lprovozována pouze díla autorů, pro které kolektivní správce právo lna živé provozování hudebních děl spravuje. l l lObčanská sdružení oprávněná k výkonu kolektivní správy práv l lDILIA, divadelní, literární, audiovizuální agentura (www.dilia.cz) se sídlem Krátkého 1, 190 03 Praha 9 ředitel: JUDr. Jiří Srstka tel.: 283 890 666 fax: 283 893 599 e-mail: info@dilia.cz l OSA -- Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním (www.osa.cz) se sídlem Čs. Armády 20, 160 56 Praha 6 předseda představenstva Ing. Roman Strejček člen představenstva Ing. Jiří Doležal tel.: 220 315 111 fax: 233 343 073 e-mail: osa@osa.cz l INTERGRAM -- Nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů, o.s.(www.intergram.cz) se sídlem Na Poříčí 27, 110 00 Praha 1 ředitel: Ing. Martin Mařan e-mail: martin.maran@intergram.cz l kontaktní osoba: JUDr. Věra Popelková, vedoucí právního útvaru tel: 222 325 520 fax: 224 814 879 e-mail: vera.popelkova@intergram.cz l kontaktní osoba: Jan Kácal, vedoucí divize vysílání, veřejných produkcí a dalšího užití tel.: 224 819 072 e-mail: jan.kacal@intergram.cz l OOA-S, Ochranná organizace autorská -- Sdružení autorů děl výtvarného umění, architektury a obrazové složky audiovizuálních děl (www.ooas.cz) se sídlem, Žitná 1575/49, 110 00 Praha 1 ředitelka: Eva Štěpánková tel.: 224 934 406 fax: 224 930 322 e-mail: stepankova@ooas.cz l Občanské sdružení Gestor -- ochranný svaz autorský (www.gestor.cz) se sídlem Šítkova 1/233, 110 00 Praha 1 předseda správní rady: Doc., ak. mal. Karel Míšek kontaktní osoba: Kateřina Karnošová (tel. 606 678 570) tel.: 224 934 819 fax: 224 827 792 e-mail: gestor@gestor.cz, karnosova@gestor.cz l Ochranná asociace zvukařů - autorů, OAZA,(www.oaza.eu) se sídlem, Žitná 1575/49, 110 00 Praha 1 předseda představenstva: Vlastimil Kulíšek tel. (fax): 251 682 066 e-mail: oaza@oaza.eu l