OKRUHY TÉMAT KE ZKOUŠCE OBOR: divadelní manažerství 2. ROČNÍK, jaro Poznávání a ovlivňování lidí v pracovních skupinách a týmech – J. Plamínek. 1. Diagnóza, strategie a taktika ovlivňování lidí v pracovních slupinách. (2.str.33-37) 2. Motivace – základní pojmy. Motivy, stimuly, motivační založení, motivační poloha, motivační naladění, Motivační diverzita a motivační harmonie. Zlaté pravidlo motivace. (2.) 3. Motivační založení, čtyři základní typy motivačního založení. Popis, testy a motivace „objevovatelů“. Jak motivovat a demotivovat „objevovatele“- příklady. (2.) 4. Motivační založení, čtyři základní typy motivačního založení. Popis, testy a motivace „podmaňovatelů“. Jak motivovat a demotivovat „podmaňovatele“- příklady. (2.) 5. Motivační založení, čtyři základní typy motivačního založení. Popis, testy a motivace „slaďovatelů“. Jak motivovat a demotivovat „slaďovatele“- příklady. (2.) 6. Motivační založení, čtyři základní typy motivačního založení. Popis, testy a motivace „zpřesňovatelů“. Jak motivovat a demotivovat „zpřesňovatele“- příklady. (2.) 7. Orientace v práci. Tři typy informací, které lidé potřebují pro svoji práci.(1.str. 53-56.) 8. Zadávání úkolů.Výsledkový a procesní způsob zadávání úkolů a jejich efektivnost. Příklady.(1.str.56-57.Tab.7.8.) 9. Poskytování informací o výsledku, o splnění úkolu. Zpětná vazba. Zásada „minutového manažera“.(1.str.58-60.) 10. Informace o vztahu člověka ke skupině (podniku, týmu). Analýza vztahového pole. Tři úrovně spokojenosti. (1.str.60-62,66) 11. Habilitace – rozvoj schopností. Možnosti manažera. Metody ovlivňování schopností lidí. Efektivnost výsledků při uplatnění jednotlivých metod učení. (1.str. 67-70) 12. Konflikty mezi lidmi v pracovním procesu. Analýza konfliktního chování a zvládání konfliktních lidí. (2.str.90 – 93). 13. Individuální vývoj pracovníka. Čtyři etapy individuálního vývoje v podniku. Pyramida osobního rozvoje pracovníka. (2. str. 94-95) 14. Prostor pro individuální rozvoj pracovníka v podniku.Druhy kariér a jejich význam pro jednotlivce i podnik. (2. str.96-97). 15. Pojem firemní kultura a faktory, které ji utvářejí. Stavba pyramidy firemní kultury. (2. a vlastní poznámky z přednášky). 16. Vedení skupin a týmů. Posuzování mezilidských vztahů. Využívání soutěže. Podpora spolupráce. Regulování obětavosti. Předcházení destrukci. Zvládání pasivity. (2. str. 101 – 113) 17. Vznik a vývoj týmu. Vlastnosti týmu. (2. str. 126-129). 18. Proces přeměny skupiny v tým. Model P. Herseye a K. Blancharda. (1. Str. 157-159) Rozdělení rolí v týmu. Rozvoj týmu. (2. str.132-137) 19. Styly řízení. ( 2.str.138-141) Model P. Herseye a K. Blancharda. (1. Str. 157-159) Literatura: 1. Plamínek, J. Synergický management, vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. 1.vyd. Praha: ARGO,2000. ISBN 80-7203-258-5. 2. Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. Praha: Grada publishing. 2002. ISBN 80-247-0403-X.