Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti Janáčkovy akademie múzických umění na rok 2024 Brno 2024 Obsah Východiska. 4 Způsob zpracování a schválení 5 Prioritní cíle. 6 1. Rozvíjet kompetence přímo relevantní pro praxi a dlouhodobé uplatnění v 21. století……6 2. Zlepšit dostupnost a relevanci flexibilních forem vzdělávání 11 3. Zvýšit efektivitu a kvalitu doktorského studia. 13 5. Budovat kapacity pro strategické řízení 16 6. Snížit administrativní zatížení pracovníků JAMU, aby se mohli naplno věnovat svému poslání 18 7. Strategie internacionalizace. 20 8. Zjednodušení procesu uznávání zahraničního vzdělání 23 9. Vytváření mezinárodního prostředí na JAMU a propagace v zahraničí 23 10. Posílení strategického řízení internacionalizace. 23 Příloha 1 – Plán realizace investičních aktivit JAMU pro rok 2024. 24 Plán realizace Strategického záměru Janáčkovy akademie múzických umění pro rok 2024 je zpracován v souladu se strategickými a koncepčními dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), zákonem o vysokých školách a Statutem Janáčkovy akademie múzických umění. Vychází ze Strategického záměru JAMU 2021+. Strategie internacionalizace Janáčkovy akademie múzických umění pro rok 2024 vychází ze Strategie internacionalizace Janáčkovy akademie múzických umění SZ 2021+ a přispívá k naplňování priorit v oblasti mezinárodní spolupráce v roce 2024. Je integrální součástí Plánu realizace. Východiska Jako každý rok je Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti Janáčkovy akademie múzických umění (dále PRSZ) klíčovým dokumentem vymezujícím hlavní cíle a plánovaná opatření pro rok 2024. Informačními podklady pro tvorbu PRSZ 2024 byly evropské, národní a stávající celoškolské i fakultní strategické dokumenty, a to zejména Strategický záměr Janáčkovy akademie múzických umění 2021+, Strategický záměr MŠMT pro oblast vysokých škol na období od roku 2021, Strategie internacionalizace vysokého školství na období od roku 2021, Program MŠMT na podporu strategického řízení VŠ pro roky 2022–2025, Renewed EU agenda for higher education, Strategie programu Erasmus+, Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+, Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky na období 2019–2023, Inovační strategie České republiky 2019–2030, Národní priority orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací (2012–2030), Národní politika výzkumu, vývoje a inovací České republiky 2021+, dřívější Dlouhodobý záměr JAMU na období 2016–2020, dokumenty AEC (Association Européenne de Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen) a ELIA (European League of Institutes of the Arts), Plán reprodukce a rozvoje technologií JAMU 2021–2030, Realizované OP3V projekty, respektive jejich etapy a jejich vyhodnocení, Záměry MŠMT v oblasti realizace OP Jan Ámos Komenský, příprava a realizace projektu Národního plánu obnovy (NPO) a Zpětná vazba Národního akreditačního úřadu k realizovaným akreditacím studijních programů. Pro zpracování dokumentu byla využita doporučení externích evaluací, které JAMU absolvovala v posledních letech, a to zejména externí mezinárodní evaluace realizované v roce 2020 na oblast uměleckého vzdělávání se specializujícími evropskými agenturami při AEC a ELIA a hodnocení mezinárodním evaluačním panelem podle Metodiky hodnocení výzkumných organizací a programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (M17+) v segmentu vysokých škol. Dále pak zjištění a doporučení realizovaných individuálních projektů národních, zejména QRAM, KV AUT A, KREDO a EFIN včetně SWOT analýz. Způsob zpracování a schválení Projednáno na Umělecké radě JAMU dne per rollam Schváleno Akademickým senátem JAMU dne Schváleno na Kolegiu rektora dne Schváleno Správní radou JAMU dne Prioritní cíle 1. Rozvíjet kompetence přímo relevantní pro praxi a dlouhodobé uplatnění v 21. století – alokace 3 971 tis. Kč 1.A Podporovat rozvoj kompetencí pracovníků pro výuku a tvorbu studijních programů v Rozpracovat návrh kompetenčního rámce vysokoškolských pedagogů vzniklého na bázi CRP 2023 do podmínek umělecké vysoké školy a koncepčně promyslet přípravu vzdělávání pedagogů v rámci přípravy žádosti projektu OP JAK. v Promítnout rozvoj profesních a pedagogických dovedností a kompetencí do karierních plánů/personálních dotazníků jednotlivých pedagogů a personálních plánů pedagogických pracovišť vždy v souladu s charakterem jejich vzdělávacího a uměleckého profilu. Motivovat pedagogy k dalšímu kariérnímu růstu a vytvářet pro něj odpovídající podmínky. Na Hudební fakultě JAMU (dále HF JAMU) propojeno s 1.H. v Využívat různých příležitostí jako je prezentace a hodnocení tvůrčích výstupů z výuky, porady na úrovni vedení JAMU i obou fakult – Divadelní fakulty JAMU (dále DF JAMU) i Hudební fakulty JAMU, porady garantů studijních programů, jednotlivých pracovišť, tvůrčích týmů i setkání na celofakultní úrovni jako platformu pro výměnu zkušeností a otevřenou diskusi směřující ke zvýšení kvality a inovaci vzdělávací a tvůrčích činností. 1.B Rozvíjet metody zajišťování kvality vzdělávání a ověřování výsledků učení v Nadále finančně, personálně i propagačně podporovat tvůrčí činnost studentů, a to mj. s cílem představit jejich umělecké a tvůrčí schopnosti potenciálním zaměstnavatelům již během studia. Na DF JAMU pak specificky formou zapojování studentů posledních ročníků magisterského studia do finálních uměleckých výstupů zejména ve školních divadlech i realizací školních uměleckých děl studentů posledních ročníků bakalářského studia. Na HF JAMU zejména zapojením studentů do festivalů (např. Festival Janáček Brno, Festival Moravský podzim), orchestrálních akademií významných orchestrů (např. Pražská komorní filharmonie, Filharmonie Brno, Česká filharmonie, Moravská filharmonie Olomouc aj.) a dalších kulturních institucí nejen v ČR. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU a částečně z Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství. v Dále rozvíjet vícekanálový systém zpětné vazby od studentů ke kvalitě výuky. Na DF JAMU pak navíc podpořit hodnotící a workshopové aktivity ateliérů fakulty v externím prostředí a implementovat studentskou hodnotící skupinu. Na HF JAMU nadále monitorovat vývoj studentů skrze zpětné vazby při semestrálních a děkanských zkouškách a pečlivě reflektovat účinnost těchto nástrojů. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Nadále monitorovat a rozvíjet systém hodnocení kvality uměleckých výkonů studentů. Na DF JAMU pak zejména prostřednictvím řešení projektu FPSRVČ, který v předchozích letech prověřoval funkčnost ateliérové výuky páteřních studijních programů, a v posledním roce realizace projektu vznikne návrh alternativ řešení. Na HF JAMU implementovat dosažené poznatky a dobrou praxi z oblasti hodnocení kvality uměleckých výkonů studentů do podoby systémových opatření. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Posilovat komunikaci se základními a zejména středními uměleckými školami a dále rozšiřovat aktivity kateder a oddělení vnějších vztahů směrem k nim; efektivně využít nové PR strategie i realizaci sdílených aktivit. Podporovat další rozvoj kurzu pro studenty středních škol #buďjamak a podpořit i rozvoj profesionálních aparátů zajišťujících podpůrné služby pro akademické pracovníky, kde je prioritní aktivitou zajištění analytických nástrojů pro odborný aparát v souvislosti s dosahem on-line aktivit spojených s náborem a službami uchazečům o studiu. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Nadále podporovat veřejná vystoupení studentů jako přímého výstupu ze studia všech stupňů, v maximální míře přitom realizovat propojení s ostatními institucemi, veřejným i soukromým sektorem, tj. posilovat funkčnost tzv. třetí role fakulty a podporovat zapojení externích uměleckých osobností do tvůrčích činností studentů. Podporovat zapojování studentů posledních ročníků bakalářského studia do realizace školních uměleckých děl. Na HF JAMU nadále podporovat a zviditelňovat umělecké výstupy studentů jak na půdě fakulty, tak zejména v rámci orchestrálních a sborových koncertů a operních představení. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU a částečně z Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství. v Podporovat mezifakultní tvůrčí činnosti studentů, stejně tak jako spolupráci se studenty ostatních uměleckých vysokých škol a fakult a činnost interních studentských spolků. Pokračovat v recipročním otevření hromadných předmětů i pro studenty MUNI. v Na HF JAMU nadále podporovat možnost vzájemné účasti studentů obou fakult v předmětech, např. cvičný sbor na HF JAMU. v Nadále podporovat i projekty vznikající na základě samostatné umělecké a produkční tvorby studentů při splnění stanovených studijních povinností opět s cílem představit jejich umělecké schopnosti potenciálním zaměstnavatelům již během studia. I v roce 2024 podporovat projekt Havlovské aktovky na DF JAMU – podpořeno v rámci bodu 7.1 tohoto PRSZ. Na HF JAMU nadále podporovat projekt autorské tvorby soudobých oper a zachovat možnost představit je odborné veřejnosti. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Vyhodnotit výsledky řešení prvního kola vnitřní grantové Fondu podpory strategického rozvoje vzdělávací činnosti na obou fakultách a výsledky zapracovat do vyhlášení nového kola. Na úrovni fakult pak vypracovat nové projekty pro období. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Systematicky pokračovat v obnově materiálního vybavení pro tvůrčí činnost studentů všech typů SP. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Analyzovat stav pro efektivní pokračování v dokumentaci vzdělávací a umělecké činnosti ve Fondu umělecké dokumentace JAMU. v Účinněji propagovat aktivity, které fakulty vykonávají v rámci procesů zajišťování kvality. v Zabývat se implementací umělé inteligence (AI) do vzdělávacích procesů na JAMU. 1.C Posilovat vazbu studia na praxi a přípravu na budoucí uplatnění v Dále rozvíjet a zdrojově zabezpečit kurzy studijní a profesní připravenosti studentů, poradenství pro uchazeče formou propagace programů a specializací. Na HF JAMU zachovat a rozšířit talentové poradny na vybraných katedrách. Nadále rozvíjet formy psychologického poradenství a specifických forem poradenství na obou fakultách JAMU a podpořit realizaci projektů v těchto oblastech zejména z prostředků Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství pro rok 2024. Dále pak tyto služby zahrnout do připravovaných projektů OP JAK. v Při rozvíjející se realizaci účinného alumni programu efektivně využívat možností daných digitalizací a moderními technologiemi. Práci s absolventy úžeji propojit s chodem fakult a zohlednit i při kontaktu s dalšími stupni a veřejností. Vytvořit systém sběru zpětné vazby od absolventů a sledování jejich dalších kariér. Rozvíjet systematickou spolupráci s absolventy a získávat zpětnou vazbu k fungování alumni programu JAMU a studiu na HF JAMU. Prohlubovat získávání zpětné vazby od absolventů bezprostředně po ukončení studia a následně po třech letech od absolutoria. v Pokračovat ve spolupráci s orchestry, divadly a dalšími uměleckými institucemi, stejně tak jako s reprezentacemi regionů v ČR i zahraničí. Realizovat dvouletý společný inscenační projekt DF JAMU s NdB – Divadelním světem Brno (režie Patrick Sims, USA), který částečně proběhne ve Francii (Francouzský institut, Paříž) a tím též zajistit naplňování Memoranda JAMU s NdB – podpořeno v rámci bodu 7.1 tohoto PRSZ a dalších zdrojů. Ve spolupráci s NdB realizovat a prezentovat umělecké výstupy studentů HF JAMU v rámci festivalu Janáček Brno 2024. v V rámci realizace projektu z NPO Green Deal vytvořit 1 kurz celoživotního vzdělávání a 2 povinně volitelné předměty se zaměřením na udržitelnost a vytvořit Strategii udržitelnosti. 1.D Nadále rozvíjet profesní profil studia a posilovat jeho prestiž v Aktivně se ve spolupráci s AMU zapojit do formulování standardů NAU profesně zaměřených SP se zohledněním specifik SP realizovaných na uměleckých VŠ. v Nadále intenzivně využívat cílenou propagaci tradičních akcí JAMU (zejména koncerty, festivaly, představení, soutěže, přehlídky, kurzy, konference, aj.) jako účinného nástroje realizace rozvíjené PR strategie. Nadále prezentovat umělecké výstupy ze studia na významných uměleckých platformách u nás i v zahraničí. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Dopracovat PR koncepci a procesní řešení PR aktivit Studia Marta a Divadla na Orlí na celkový systém propagačních aktivit fakult i JAMU, a to i směrem k rozvoji Komunitní sítě absolventů DF JAMU. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Zapojovat nadále profesionály z externího uměleckého prostředí do tvůrčích týmů zabezpečujících veřejně prezentované výstupy z výuky (zejména v posledních ročnících studia) ve školních divadlech (DF JAMU) a koncertních sálech (HF JAMU). Na HF JAMU propojeno s oblastí internacionalizace. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v V rámci PR strategie i v roce 2024 zviditelňovat významné umělecké osobnosti působící na HF JAMU, které intenzivně propojují pedagogickou praxi s vlastní tvůrčí profesní činností. v Posilovat vědomí společenské odpovědnosti studentů i pedagogů obou fakult jako přirozenou součást uměleckých úvah a tvorby včetně zapojování pedagogů a studentů do aktivit U3V. v Úspěšně akreditovat profesní SP Klavírní pedagogika a v souvislosti s tím dokončit další vybrané aktivity v rámci projektu NPO „Rozvoj forem obsahu vzdělávání na Janáčkově akademii múzických umění“ (specifický cíl A3 „Tvorba nového profesně zaměřeného SP“). 1.E Podporovat budování infrastruktury pro interaktivní metody vzdělávání a integraci studujících v Připravit a podat projekty ESF+ a ERDF v rámci OP JAK se zaměřením mj. i na podporu studentů se specifickými potřebami a rozvoj práce s talentovanými/nadanými studenty. 1.F Vyhodnotit zkušenosti s dosavadním fungováním nového modelu akreditací a navrhnout jeho dílčí úpravy v Na DF JAMU pak zejména prostřednictvím 3. roku řešení projektu FPSRVČ – Prověření funkčnosti ateliérové výuky páteřních studijních programů a návrh alternativ, prostřednictvím zapojování externistů směrem k dílčím proměnám studijních programů v souvislosti s generační obměnou a také prostřednictvím pokračování v nastaveném systému hodnocení studijních programů v rámci kolegia garantů studijních programů DF JAMU. Na základě vyhodnocení dosavadního modelu akreditací implementovat dílčí úpravy spojené s implementací nového předmětu Scénická hudba (orchestr) a zastřešením předmětů jevištní mluvy v jedno specializované pracoviště (Kabinet jevištní mluvy). Dále koncepčně rozvíjet stávající centrum pomoci zaměřené na poradenství studentů pro budoucí strategickou změnu v Metodické centrum pomoci podpořené budoucím projektem OP JAK. Na HF JAMU zahájit přípravu důkladné evaluace SP se zaměřením na vyhodnocení zejména počtu předmětů, hodinových dotací a rovněž pedagogického zabezpečení i s ohledem na finanční efektivnost nastavení studijních plánů. v Výrazně posílit postavení a podporu činnosti garantů SP a na celoškolské úrovni kompletovat standard školitele. v Vyhodnotit výstupy z kontroly NAÚ v roce 2024. 1.G Posilovat mezinárodní dimenzi vysokoškolského vzdělávání v V rámci páté výzvy podávávání žádostí o projekt Evropských univerzit byla finančně podpořena aliance IN.TUNE s trváním 4 roky a možností prodloužení. Alianci tvoří univerzity s hudebními i divadelními fakultami. Našim cílem bude prohlubovat spolupráci se zapojenými univerzitami tak, abychom se v rámci prodloužení projektu (2026) mohli stát plnohodnotnými členy této aliance (tzn. zapojení obou fakult). v Usilovat o zapojení zahraničních pedagogů do výukového procesu JAMU. Na HF JAMU v této souvislosti formou evaluace vyhodnotit předmět „The Persuasive Role of Music in the Commercial“ vedený v akademickém roce 2022–2023 americkým muzikologem Dr. Christiansenem; získané výsledky dále využít k rozvoji pedagogické spolupráce mezinárodního charakteru. Zapojit do výuky zahraniční hostující profesory mj. na Katedře zpěvu a Katedře bicích nástrojů. v Na HF JAMU nadále realizovat Blended Intensive Projects, např. Ton Koopman Academy (stará hudba – Paříž, Den Haag, Brno) a RC – JAMU Connections (nová hudba – Den Haag, Brno). v Nadále podporovat aktivní účast na konferencích AEC a jiných mezinárodních platformách (viz oblast internacionalizace). v Zapojovat do doktorandských sympózií na JAMU co nejvíce doktorandů ze zahraničí (např. Mezinárodní doktorandské konference HF JAMU 2024 apod.). v Zabezpečit činnost pověřených reprezentantů DF JAMU a HF JAMU v zahraničních sítích a mezinárodních společenstvích, realizovat zásadní mezinárodní projekty (festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER, Mezinárodní divadelní konferenci DF JAMU, Mezinárodní soutěž Leoše Janáčka v Brně, Sympozium: Umění /hudba/management ad.) s podporou PRSŘ, konkrétně v části Strategie internacionalizace. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. 1.H Podporovat wellbeing studujících i zaměstnanců JAMU v Nadále rozvíjet formy psychologického poradenství a specifických forem poradenství na obou fakultách JAMU a podpořit realizaci projektů v těchto oblastech zejména z prostředků Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství pro rok 2024. Dále pak tyto služby zahrnout do připravovaných projektů OP JAK. Propojeno s body 1.A a 1.C. Na HF JAMU za tímto účelem nadále plně využívat možností Poradenského centra, stejně jako výsledků CRP věnovaných příslušné problematice, které JAMU řešila v minulých letech. Připravit koncepci rozšíření centra o kariérní poradenství. 2. Zlepšit dostupnost a relevanci flexibilních forem vzdělávání – alokace 3 782 tis. Kč 2.A Posílit motivaci JAMU rozvíjet nabídku forem vzdělávání včetně vzdělávání poskytovaného online v Zajistit maximálně efektivní využití stávajících špičkových technologií pro streamování uměleckých výstupů, přednášek, konferencí atp. a po příslušné analýze realizovat jejich další nákupy. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Technologické vybavení JAMU nadále rozšiřovat a zkvalitňovat, a to i s ohledem na realizaci kvalitní platformy pro uskutečňování flexibilních forem vzdělávání. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v V návaznosti na realizaci cílů v oblasti implementace archivační technologie na DF JAMU bude v rámci zajištění dostatečné kapacity sítě pro přenos dat pořízen jeden síťový přepínač. Tím bude také umožněno souběžné využití úložiště více studenty najednou. Na HF JAMU, vzhledem k uvažovanému rozšíření kapacit pro studium a výzkum studentů doktorských studijních programů, vzrostou nároky i na zatížení stávající sítě, kterou je potřeba následně rozšířit o nový síťový přepínač. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Nadále podporovat činnost Metodického centra při KKI na HF JAMU. v Zvážit možnosti kombinované výuky ve vybraných studijních programech. 2.B Zajišťovat kvalitu vzdělávání poskytovaného flexibilními formami s ohledem na jejich specifika v Distanční/hybridní formy vzdělávání a komunikace dále využívat tam, kde je to účelné (např. pro úspěšnou realizaci bodu 1.G na HF JAMU). v Připravit podkladový materiál pro vedení JAMU pro rozhodování o zavedení distanční/hybridní formy vzdělávání v normativních aktech JAMU. Využít v této souvislosti materiál HF JAMU realizovaný v rámci NPO pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024 (specifický cíl A Transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání): Metodická koncepce pro organizaci teoretické výuky na HF JAMU formami b-learningu, včetně jeho průběžné aktualizace a vyhodnocení. Intimovat v této souvislosti nový metodický pokyn NAU k realizaci online výuky. 2.C Umožnit lepší skloubení studia s rodinným a pracovním životem a vytvořit podmínky pro úspěšné studium v kombinované formě v Podporovat studenty i ekonomicky zapojením stipendijního fondu. Motivačně působit formou ocenění na úrovni děkanů a u DSP studentů oborových rad. v Nadále pěstovat individuální přístup při řešení rodinných, sociálních, zdravotních ad. životních situací studentů i pedagogů, jakožto jednoho ze specifik a předností JAMU. 3. Zvýšit efektivitu a kvalitu doktorského studia – alokace 1 436 tis. Kč 3.A Posilovat kvalitu, otevřenost a internacionalizaci doktorského studia v S ohledem na připravované změny dané novelou zákona o VŠ v obsahu a ve financování DSP zvyšovat výběrovost uchazečů při přijímacím řízení, preferovat kvalitu před kvantitou. v Přijmout a při kontrole studia důsledně prosazovat opatření ke zvýšení úspěšnosti studia v DSP a navýšit počet studentů úspěšně ukončujících studium v řádné době studia. v Na HF JAMU dokončit proces implementace realizovaných standardů školitele a jejich promítnutí do kariérních plánů pedagogů. Na DF JAMU vyhodnotit implementaci zavedených standardů školitele. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Na HF JAMU nadále podporovat rozvoj kvality výuky a tvůrčí činnosti DSP mimo jiné jejím intenzivním propojením s výzkumnou činností fakulty. v Usilovat o publikování výsledků výzkumu doktorandů v zahraničních časopisech, maximálně za tímto účelem využít podporu SVV. v Aktivně propagovat umělecké a výzkumné výstupy doktorandů i DSP obecně, jejich poslání, přínosy a možnosti. Nejkvalitnější DP i nadále vydávat knižně. v Nadále úzce spolupracovat s ostatními uměleckými VŠ při realizaci společných výzkumných a uměleckých projektů DSP (např. konference Teritoria umění ad.) a usilovat o větší využití Research Catalogue pro realizaci výzkumu a prezentaci výsledků. 3.B Zlepšovat podmínky pro kvalitní studium v Nadále zefektivňovat a zvyšovat kvalitu působení doktorandů ve vzdělávacím procesu na JAMU. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Zahrnout otázku prostorového zázemí pro doktorandy do strategického plánování dislokací na HF JAMU. v Připravit se na implementaci reformy doktorského studia 2024-2025. v Na DF JAMU realizovat výstupy 3. roku řešení projektu FPSRVČ Prověření funkčnosti ateliérové výuky páteřních studijních programů a návrh alternativ se zapojením studentů a absolventů DSP do pracovních skupin projektu a využít výsledky interního projektu pro aktivity v projektové žádosti OP JAK. v Vyhodnocovat implementaci nové akreditace DSP na DF JAMU včetně aplikace standardu školitele a provoz nově vzniklého Ateliéru doktorských studií (a to jak po stránce prostorové, tak po stránce zajištění kvalitních pedagogů a expertů). Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Začít realizovat projekt z výzvy OP JAK „Rozvoj infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů na JAMU“ zaměřený na rozvoj materiálního a infrastrukturálního zázemí doktorských studijních programů JAMU. 4. Posilovat excelenci a mezinárodní význam výzkumu umění s důrazem na umělecký výzkum (artistic research) 4.A Implementovat závěry a doporučení hodnocení dle Metodiky 17+ v Realizovat konkrétní opatření uvedená ve Strategickém záměru rozvoje oblasti výzkumných činností JAMU (a plánu jeho realizace), která doporučení hodnocení Metodiky 17+ podrobně rozpracovávají a připravují k implementaci (umělecký výzkum, internacionalizace, reakreditace doktorského studia, společenská prezentace výsledků výzkumu, vnitřní pravidla, evaluace) – obsaženo v dalších bodech. 4.B Výrazně posílit mezinárodní rozměr výzkumu v Usilovat o publikování výstupů výzkumu v zahraničních časopisech a sbornících. Výstup: Publikovat 2 výstupy J, C či D v cizojazyčné (neslovenské) publikaci/fakultu (strategický cíl 2.3 ve Strategickém záměru rozvoje oblasti výzkumných činností Janáčkovy akademie múzických umění na období 2022+ (dále jen strategický cíl). v Zvýšit podíl odborných monografií vydávaných v angličtině (či jiném cizím jazyku); usilovat o vydávání monografií v zahraničních nakladatelstvích. Výstup: Připravit k vydání, příp. vydat 1 cizojazyčnou či dvojjazyčnou publikaci / fakultu s cílem naplnit indikátor vydání takového typu výstupu co 2 roky. (strategický cíl 2.11). v Veškerá odborná sympozia JAMU pojímat a organizovat v mezinárodním kontextu. Výstup: Statistika a analýza účasti zahraničních účastníků na našich odborných sympoziích (2015-2023) (strategický cíl 2.2). v Zvýšit počet vystoupení pedagogů JAMU na zahraničních konferencích. Výstup: Statistika a analýza účasti pedagogů JAMU na zahraničních konferencích (2015-2023) a strategie rozvoje s cílem dosáhnout nárůstu počtu příspěvků (strategický cíl 2.5). v Zapojit zahraniční pedagogy i do výzkumných aktivit JAMU. Výstup: Statistika a analýza zapojení zahraničních pedagogů do výzkumných aktivit JAMU (2015-2023) a strategie rozvoje (strategický cíl 2.6). v Podporovat mobilitu pedagogů JAMU i v oblasti výzkumu. Výstup: Statistika a analýza mobility pedagogů JAMU v oblasti výzkumu zapojení zahraničních pedagogů do výzkumných aktivit JAMU (2015-2023) a strategie rozvoje (strategický cíl 2.12). v Nadále usilovat o co největší počet zahraničních referujících na Mezinárodní konferenci HF JAMU „JAMUsica“ (aktuálně s ohledem na přípravu akce v roce 2025). Získat pro vystoupení na Mezinárodní divadelní konferenci (Theatre Conference) 2024 co největší počet excelentních referujících ze zahraničí. v Na HF JAMU zvážit posun dosavadní spolupráce s mexickou institucí Centro Mexicano para la Musica y las Artes Sonoras do institucionalizované podoby (CCMAS; např. přípravou a podpisem společného memoranda). 4.C Posilovat excelenci a společenskou relevanci výzkumu v Na úrovni vedoucích součástí školy vyhodnotit funkčnost Kariérního řádu a celoškolsky pak přijmout opatření ke zlepšení využívání jeho nástrojů. Výstup: Vyhodnocení funkčnosti Kariérního řádu a seznam opatření ke zlepšení jeho funkčnosti (strategické cíle 2.5, 2.12, 2.14, 3.8). v Rozhodování v oblasti VaV činit maximálně transparentně. Výstup: Datová analýza výsledků výzkumné činnosti, analýza využití prostředků z Dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumné organizace (dále DKRVO) a finanční náročnosti jednotlivých výstupů na fakultách, revize pravidel nakládání s DKRVO a transparentní pravidla odměňování za výsledky výzkumných činností (strategické cíle 3.3, 3.4, 3.7). v Intenzivně prezentovat výsledky výzkumu JAMU v rámci širší odborné / umělecké komunity a příp. i veřejnosti. Výstup: Koncepce propagace a prezentace výzkumných aktivit a uměleckého výzkumu v návaznosti na celkovou marketingovou strategii JAMU (strategický cíl 1.5). v Nadále realizovat excelentní výstupy i na poli uměleckého výstupu (prezentace v Research Catalogue SAR, vystoupení na konferenci SAR atp.). Výstup: nejméně 1 expozice v RC/fakulta a 1 prezentace na Teritoriích umění/ fakulta (strategické cíle 1.9, 1.10). v Vytvořit a uvést v účinnost směrnici o smluvním výzkumu. v Zvážit podání projektu OP JAK „Společenské a humanitní vědy: člověk a lidstvo v globálních výzvách současnosti“ ve spolupráci s partnerskými školami (AMU, UJEP, MUNI). 4.D Rozvoj výzkumné infrastruktury v V maximální možné míře digitalizovat činnosti související s výzkumnou činností (evidence a dokumentace výstupů a činností, projektové soutěže) včetně prezentace výstupů s cílem snížit administrativní náročnost a zjednodušit procesy řízení a rozhodování. Výstup: Vytvoření koncepce digitálního repozitáře (Media Rich Repository) výsledků výzkumných činností sloužícího k archivaci i prezentaci (strategický cíl 6.3). v Naplňovat interní i národní strategie v oblasti lidských zdrojů, ochrany duševního vlastnictví a přenosu výsledků výzkumu do praxe, priorit orientovaného výzkumu a vývoje, data managementu, strategií „Open Science 2.0“, „Open Access“ apod. Výstup: Strategie publikování elektronických publikací a pravidla používání Creative Commons (strategické cíle 3.16, 3.19). 4.E Spolupracovat se strategickými partnery při realizaci politiky VaVaI v Na HF JAMU viz spolupráce s mexickou institucí CMMAS (4.B). 5. Budovat kapacity pro strategické řízení – alokace 542 tis. Kč 5.A Vytvořit finanční nástroj pro implementaci klíčových strategických priorit v Obnovu a rozvoj technologického zajištění činnosti školy ve všech směrech realizovat na základě každoročně aktualizovaného a zpřesňovaného Plánu reprodukce a rozvoje technologií JAMU 2021–2030. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU, OP JAK a NPO. v Operativně reagovat na vyhlášení výzev OP JAK, připravit a podat projekty JAMU pro její zapojení. Usilovat o udržení expertních projektových pracovníků, kteří se budou podílet na přípravě projektové žádosti OP JAK, což souvisí s také s bodem 6.C. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Začít realizovat projekt OP JAK „Rozvoj infrastrukturního zázemí doktorských studijních programů na JAMU“. Připravit žádosti ESF+ výzva pro VŠ a ERDF+ výzva pro VŠ v rámci OP JAK. v Zaměřit se na zvyšování kompetencí projektových manažerů DF JAMU v rámci českého projektu Ronaldo. v Pro lepší koordinaci pravidelně aktualizovat jednotnou informační bázi pro tvorbu žádostí/projektů se snahou postihnout všechny dostupné dotační zdroje. v V roce 2023 v rámci projektu CRP byly aktualizovány energetické audity všech budov školy a následně byla zahájena analýza energetických úsporných opatření, která by bylo možno realizovat v nejbližších letech v závislosti na finančních možnostech (jednou z uvažovaných možností bude projekt Green Deal realizovaný v rámci NPO). 5.B Posilovat strategické řízení v rozhodujících procesech činnosti v Nadále efektivně využívat analytických možností informačních systémů, zejména IS a SAP, nezbytných pro rozhodování založené na datech. v Na HF JAMU pokračovat v plánování dislokací také ve vztahu ke společenské místnosti, reorganizaci učeben po přestěhování Katedry cizích jazyků a Katedry kompozice a multimediální tvorby do prostor IVU Astorka. v Hledat nové příležitosti pro řešení budoucích dislokací spojených s nedostatkem prostoru pro výuku a její organizační zabezpečení. [DEL: v :DEL] Iniciovat evaluaci dosavadního využívání Kariérního řádu a učinit opatření ke zlepšení práce s jeho nástroji. Přesně definovat princip stimulace spojený s vlastní uměleckou tvorbou, vědecko-výzkumnou činností a další odbornou činností navázanou na specifika rozvoje studijních programů a specializací. [DEL: :DEL] v Docílit rekalibrace manuálů hudebního a divadelního segmentu RUV. v Navrhnout další postup při sestavování rozpočtu zohledňování výkonnosti fakult v rozpočtových ukazatelích K a FUČ po analýze výsledků za rok 2023. 5.C Posílit strategické řízení lidských zdrojů v Vyvíjet a zkvalitňovat nástroje pro kvalitativní i kvantitativní hodnocení pracovní činnosti zaměstnanců obou fakult, a to s ohledem na definovaná kritéria jejich pedagogické, tvůrčí i organizační práce, a se zohledněním náplně jednotlivých pracovních pozic (odborný asistent, docent, profesor, vedoucí katedry/ateliéru, garant studijního programu, školitel atp.) a respektováním specifik jednotlivých programů. DF JAMU bude realizovat mimo jiné prostřednictvím 3. roku řešení projektu FPSRVČ Prověření funkčnosti ateliérové výuky páteřních studijních programů a návrh alternativ. HF JAMU bude nadále na zasedání přijímacích komisí a během každoročních děkanských zkoušek analyzovat atraktivnost studijních programů dle počtu a složení uchazečů i meziroční uměleckou úroveň. v Prohlubovat odbornou způsobilost a obligatorní používání elektronických informačních a komunikačních nástrojů (pracovní emailová schránka, IS, RUV atp.). Poskytovat zaměstnancům aktivní podporu a poradenství v užívání moderních technologií a technologií zajišťující distanční výuku. Podpořit další školení akademických i provozních pracovníků v oblasti využití digitálních nástrojů pro kooperativní procesní zabezpečení agend a zajistit analytické nástroje pro odborný aparát v souvislosti s dosahem on-line aktivit spojených s náborem a službami uchazečům o studiu v přímé vazbě na bod 1.C. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Podporovat kvalifikaci pedagogického, technického a administrativního personálu. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Vyhodnotit testovací provoz systému hodnocení pracovníků v IS JAMU a využít závěry této analýzy v rámci evaluace Kariérního řádu. v Zapojit se do řešení Programu podpory RO VŠ – Strategie řízení lidských zdrojů 2024-2025. 5.D Otevřít diskuse o legislativních změnách v Na základě připravované novely zákona o VŠ prodiskutovat a legislativně ukotvit očekávané změny v možných formách ukončování Bc a Mg studia, implementovat změny v doktorských SP. 6. Snížit administrativní zatížení pracovníků JAMU, aby se mohli naplno věnovat svému poslání – alokace 250 tis. Kč 6.A Zjednodušit předávání informací veřejné správě a zlepšovat dostupnost a oběh informací pomocí pokračující digitalizace agend v Dále rozvíjet systémy informovanosti pro první ročníky. v Spolupracovat na vypracování komplexní informační strategie a využít oblast IT pro zjednodušení administrativní zátěže. Zajistit, aby IT systémy vyhovovaly potřebám podpůrných pracovníků. Zajistit potřebnou znalost systémů IS zejména u akademických pracovníků a brát v potaz zpětné vazby akademických a administrativních pracovníků týkající se IS. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Bude dokončena implementace nové struktury a funkčnosti webových stránek www.jamu.cz. V souvislosti s těmito změnami bude připraven i potřebný informační obsah, který v současné struktuře webu chybí. Odpovídajícím způsobem bude doplněna i EN verze stránek. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. 6.B Zjednodušit zadávání a hodnocení projektů v Proces přípravy a realizace projektů FRVČ JAMU důsledně opírat o novelizovanou směrnici (č. 10/2023 LJ), která odráží uvedený požadavek administrativního zjednodušení. 6.C Podpořit rozvoj profesionálních aparátů zajišťujících podpůrné služby pro akademické pracovníky v Optimalizovat prostorové a materiální zabezpečení širšího managementu fakult (proděkani, vedoucí kateder atp.). v Nadále poskytovat součinnost katedrám HF JAMU a ateliérům na DF JAMU při propagaci jejich činností, využívat za tímto účelem podporu pozice manažera pro marketing a PR na HF JAMU i DF JAMU ve spolupráci s oddělením pro vnější vztahy JAMU. Na DF JAMU také zajistit analytické nástroje pro odborný aparát v souvislosti s dosahem on-line aktivit spojených s náborem a službami uchazečům o studium. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Bude-li to možné, udržet kvalifikované pracovníky zaměstnané na projektové bázi a nabídnout jim další uplatnění pro ukončení projektu. Usilovat o udržení expertních projektových pracovníků, kteří se budou podílet na přípravě projektových žádostí a realizaci projektů OP JAK, NPO ad., což souvisí také zejména s body 1.C, 1.D, 1.E, 1.H, 3.B a 5.A. 6.D Zajistit výměnu zkušeností a informací mezi veřejnou správou a JAMU a podpořit přenos dobré praxe ze zahraničí v Podporovat pracovní stáže nebo absolvování kvalifikačních kurzů neakademických a akademických pracovníků. 6.E Zvyšovat právní jistotu JAMU v Proškolit příslušné fakultní pracovníky k novele vysokoškolského zákona včetně reformy financování doktorských studií. v Řešit dopady novely zákoníku práce do oblasti personální práce. 7. Strategie internacionalizace – alokace 2 295 tis. Kč 7.1 Rozvíjet globální kompetence studentů a pracovníků JAMU v Podporovat mobility studentů a pedagogů, včetně účastí na festivalech, soutěžích a konferencích, nastavit systém jejich stimulace a analyzovat uměleckou činnost pedagogů JAMU v zahraničí. Plně využívat členství v mezinárodních sítích a spolupráci s partnerskými institucemi, zejména. rozvíjet spolupráci s univerzitami zapojenými do IN.TUNE Nadále podporovat zvlášť nadané studenty JAMU formou stipendia jako příspěvku na krátkodobé zahraniční mobility. Rozvíjet specifické mezinárodní mobility studentů a pracovníků: Krátkodobé mobility (in-coming, out-going), tj. festivaly, soutěže, pedagogické působení mimo programy. DF JAMU bude realizovat dvouletý společný inscenační projekt s NdB – Divadelním světem Brno (režie Patrick Sims, USA), který částečně proběhne ve Francii (Francouzský institut, Paříž) a též tím zajistit naplňování Memoranda JAMU a NdB. Podpořit zvlášť nadané studenty DF JAMU – vítěze soutěže "Havlovské aktovky" – formou stipendia na zahraniční pobyt. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Realizovat projekty zaměřené na incoming a outgoing mobility v rámci NPO MK ČR. V případě schválení realizovat na HF JAMU projekty „Mobility III – Hudební fakulta – Podpora mezinárodní spolupráce, vzdělávání a networkingu v oblasti hudby a hudební produkce“ a „Mobility III – Podpora tvůrčích a manažerských rezidencí a stáží v oblasti hudby a hudební produkce a dramatických umění“ v rámci výzvy NPO MK. v Podporovat rozvoj kompetencí pracovníků JAMU v oblasti internacionalizace a souvisejících oblastech, zejména internacionalizace studijních programů, procesů digitalizace aj., a to prostřednictvím různých forem školení ve spolupráci s domácími i zahraničními experty. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Podporovat rozvoj jazykových dovedností pedagogů a administrativních pracovníků JAMU. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v V rámci PR aktivit připravit nebo aktualizovat nabídku pro potenciální uchazeče ze zahraničí s akcentací excelentních SP a představením jejich pedagogů. Na základě analýzy zvážit formu takovéto prezentace. v Aktualizovat a připravit podpůrné informační materiály pro vyjíždějící studenty JAMU v rámci ERASMUS+. v Podporovat vyjíždějící studenty v rámci mobilit ERASMUS+ a dalších programů do finančně náročných destinací, případně do destinací mimo EU (ale realizované v programu ERASMUS+). Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Prostřednictvím společného projektu středoevropských vysokých uměleckých škol „Winds of Central Europe“ participovat (HF JAMU) na aktivitách mezinárodní sítě CEEPUS (Central European Exchange Program for University Studies). v Nadále podporovat krátkodobé i dlouhodobé působení zahraničních lektorů a hostujících profesorů na JAMU, stejně jako působení pedagogů JAMU v zahraničí. Intenzivně využívat k tomuto účelu i digitální technologie. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v V rámci NPO MK na HF JAMU úspěšně dokončit realizaci projektu „Mezinárodní semestr interpretace, kompozice a hudební produkce na Hudební fakultě JAMU“, připravit a podat projektové žádosti v rámci nových výzev se zaměřením na hostování zahraničních lektorů pro výuku v oblasti umělecké a kreativní tvorby. v NA DF JAMU i nadále podporovat naplňování členství v mezinárodních sítích a partnerských institucích (ELIA konference, Fórum SAR a kongres ENCATC). 7.2 Internacionalizace studijních programů v Nadále naplňovat a monitorovat mezinárodní sdílený studijní program Historical performance (European Master of Early Music) realizovaným ve spolupráci HF JAMU a University of the Arts/Koninklijk Conservatorium Den Haag a reflektovat možnosti dalšího rozvoje. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Na DF JAMU vyhodnotit v rámci řešení 3. roku řešení projektu FPSRVČ – Prověření funkčnosti ateliérové výuky páteřních studijních programů a návrh alternativ, kdy první rok řešení ukazuje na možnosti designu budoucího programu v AJ. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Na HF JAMU vytipovat vhodný(é) SP pro akreditaci v cizím jazyce, respektive připravit koncepci pro zcela nový SP v cizím jazyce (s případným napojením na OP JAK). v NA DF JAMU podpořit Mezinárodní divadelní konferenci (Theatre Conference) 2024. v Vytvořit jednotnou metodiku sběru dat o mobilitních aktivitách pro obě fakulty a zpracovat přehledný systém hodnocení a financování této oblasti. v V rámci personálních plánů pracovišť upřesňovat možnosti jejich zahraniční spolupráce a partnerství. 7.3 Zjednodušit proces uznávání zahraničního vzdělání v Implementace automatického uznávání vzdělávání a výsledků studia v zahraničí. Posílení spolupráce se zahraničními ENIC-NARIC CENTRY. 7.4 Podporovat rozvoj mezinárodního marketingu a rozvíjet služby nabízené zahraničním studentům a pracovníkům včetně práce se zahraničními studenty a absolventy v Dlouhodobě podporovat významné mezinárodní umělecké a vědecké projekty JAMU – zvláště Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER, Mezinárodní mistrovské interpretační kurzy, Mezinárodní soutěž Leoše Janáčka v Brně, Mezinárodní hudební festival Setkávání nové hudby Plus, Sympozium: Umění/hudba/management, Mezinárodní skladatelskou soutěž SoundChain, Mezinárodní divadelní konferenci (Theatre Conference) ad., které jsou v mezinárodním kontextu nejvýznamnějšími akcemi instituce. Rozšiřovat možnosti propagace těchto událostí s cílem dosažení ještě většího mezinárodního renomé a podpořit jejich kontaktážní i reciproční efekt. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU a Programu podpory rozvoje oblasti vysokého školství. v Udržovat aktualizované informace o JAMU na portálech Study in the Czech Republic, Study Art in the Czech Republic a STUDY in BRNO. v Rozvíjet a precizovat web JAMU v anglickém jazyce. v Pokračovat v aktualizaci a přípravě podpůrných informačních materiálů pro přijíždějící studenty v rámci ERASMUS+ a dalších programech (např. Student’s guide JAMU). v Cíleně podporovat a rozvíjet spolupráci se zahraničními uměleckými vysokými školami, s nimiž má JAMU/HF JAMU uzavřeny dohody, a pravidelně participovat na aktivitách těchto škol včetně účasti pracovníků HF JAMU v jejich organizačních strukturách. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. v Podpořit další rozvoj samostatného ateliéru Divadlo bez hranic a procesní integraci jeho uměleckých výstupů do vnitřního prostředí DF JAMU. Podporovat z Programu na podporu strategického řízení JAMU. 7.5 Posílit strategické řízení internacionalizace v Podporovat mezinárodní spolupráci strategických partnerství a členství v mezinárodních sítích a organizacích. Připravovat JAMU na možné přistoupení k alianci IN.TUNE. v S ohledem na vlastní strategické plánování sledovat trendy, tendence, požadavky, preference a příklady dobré praxe u zahraničních institucí a partnerů (ve všech oblastech vzdělávacího procesu, tvůrčí i organizační činnosti). v Podporovat veškeré nástroje a opatření v oblasti internacionalizace uvedené v rámci všech prioritních cílů výše. v S ohledem na potřebu strategie genderové vyváženosti realizovat navržená opatření v rámci nově vytvořeného Gender Equality Plan. v Průběžně analyzovat další možnosti financování zahraničních mobilit včetně interních. v Analyzovat a navrhnout řešení pomoci zahraničním studentům v oblasti dostupnosti zdravotnické péče, zvážit možnost konzultací s MUNI. Příloha 1 – Plán realizace investičních aktivit JAMU pro rok 2024 Stavební úpravy a modernizace objektu IVUC Astorka, Novobranská 691/3, Brno v Stručný popis Stavební úpravy spočívající v dispozičních úpravách, rekonstrukci a modernizaci objektu zaměřených na přestavbu části ubytovacích ploch na plochy pro výuku ve 3. NP a 7. NP objektu a modernizaci ubytovací části objektu. v Předpokládané náklady bez DPH Předpokládané náklady činí 85 mil. Kč. Akce bude financována ze zdrojů programového financování MŠMT a z vlastních prostředků. Akce je zařazena do programu reprodukce majetku 133 220 Rozvoj a obnova materiálně technické základny veřejných vysokých škol, subtitulu 133D 22I Rozvoj a obnova materiálně technické základny Janáčkovy akademie múzických umění. Náklady části akce týkající se modernizace ubytovacích ploch studentských kolejí budou hrazeny ze subtitulu 133D 221 Rozvoj a obnova ubytovacích a stravovacích kapacit veřejných vysokých škol. v Rámcový harmonogram 2021–2022 projektové práce a stavební povolení 2023–2024 realizace akce v Zdůvodnění akce Cílem akce je optimalizovat plochy v objektu tak, aby byly vyřešeny prostorové potřeby univerzity na výukové a ubytovací plochy a modernizaci stavebně technického stavu budovy dosáhnout ekonomicky úspornějšího provozu budovy, zvýšení standardu ubytování a zvýšení bezpečnosti osob a majetku. Zateplení dvorní přístavby divadelního studia Marta, Bayerova 575/5, Brno v Stručný popis Zateplení vnějších obvodových konstrukcí dvorní přístavby, ve které je umístěna zkušebna a krejčovská dílna. v Předpokládané náklady bez DPH Předpokládané náklady činí 5 mil. Kč Financování akce se předpokládá z vlastních prostředků. v Rámcový harmonogram 2023 projektové práce 2024 realizace akce v Zdůvodnění akce Cílem akce je energeticky úspornými opatřeními dosáhnou ekonomicky úsporného provozu a současně odpovídající tepelné pohody výukového a pracovního prostředí. Pořízení hudebních nástrojů v Stručný popis Pořízení varhan a dalších hudebních nástrojů používaných ve výuce. Jedná se o obnovu za stávajících starších hudebních nástrojů. v Předpokládané náklady bez DPH Předpokládané náklady činí 14 mil. Kč. Financování akce se předpokládá ze zdrojů OP JAK se spoluúčastí vlastních prostředků. v Rámcový harmonogram 2024–2025 realizace akce v Zdůvodnění akce Cílem akce je obnovou a inovací stávajících hudebních nástrojů používaných ve výuce udržet vybavení univerzity na úrovni srovnatelné s podobně zaměřenými vysokými školami v Evropě. Rozvoj a obnova technologií I. v Stručný popis Obnova informačních, audiovizuálních, jevištních a dalších technologií, techniky a dalšího vybavení používaného ve výuce. v Předpokládané náklady bez DPH Předpokládané náklady činí 12 mil. Kč. Financování akce se předpokládá ze zdrojů OP JAK se spoluúčastí vlastních prostředků. v Rámcový harmonogram 2024–2025 realizace akce v Zdůvodnění akce Cílem akce je obnovou a inovací informačních technologií a technologií používaných ve výuce udržet vybavení univerzity na úrovni srovnatelné s podobně zaměřenými vysokými školami v Evropě. Rozvoj a obnova technologií II. v Stručný popis V rámci obnovy prvků síťové infrastruktury, která obsahuje zařízení na hranici životnosti, je v plánu pořízení 5 ks síťových přepínačů. Dalším krokem bude redesign systému pro vrátnice JAMU dle nejnovějších požadavků. v Předpokládané náklady bez DPH Předpokládané náklady činí 1,5 mil. Kč. Financování akce se předpokládá ze zdrojů Programu na podporu strategického řízení JAMU a OP JAK se spoluúčastí vlastních prostředků. v Rámcový harmonogram 2024 realizace akce v Zdůvodnění akce Cílem akce je obnovou a inovací informačních technologií a technologií používaných ve výuce udržet vybavení univerzity na úrovni srovnatelné s podobně zaměřenými vysokými školami v Evropě.