Cílem studia je připravit absolventa:
- na zkoumání hudebních institucí a souvisejícího živého umění, hudebního a hudebně zábavního průmyslu,
- na vedení a organizovaní teoretické výuky,
- na praktické realizace modelových hudebních akcí ve všech jejich vazbách na produkci, financování, realizaci, propagaci, public relations a marketingovou komunikaci,
- na aplikovanou výzkumnou činnost,
- na hledání nových uměleckých a producentských postupů ve svém oboru, na zkoumání těchto postupů, analýzu a reflexi dosažených výsledků, které pak zpětně ovlivňují další tvorbu.
Absolvent se může uplatnit zejména v těchto profesích:
- VŠ pedagog, případně pedagog hudebního manažerství, hudební produkce či uměleckého managementu na konzervatoři či uměleckém gymnáziu,
- výzkumný pracovník,
- vedoucí pracovník institucí hudebního provozu, základních uměleckých škol či vlastních uměleckých projektů a aktivit,
- pracovník státní správy, resp. samosprávy,
- specialista v oblasti médií, PR a marketingu (zejména ve spojení s hudebním uměním).