Znalosti
Absolventi
- prokazují širší a hlubší znalosti teorie, historie, metod, postupů a forem dramatické výchovy, divadla a výchovy a amatérského i profesionálního divadla Neslyšících ve vztahu k uměleckým výstupům (především konfrontací těchto poznatků s vlastními poznatky, zkušenostmi, názory)
- prokazují hlubší znalosti a porozumění vybrané specifické oblasti oboru, na niž se zaměřují (např. specifické věkové či sociální skupině, divadelní formě, výukové a vzdělávací metodě apod.)
- na základě poznaného a zažitého jsou připraveni k originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčí aktivity v oblasti dramatické výchovy, divadla a výchovy, amatérského a profesionálního divadla (především Neslyšících)
- jsou připraveni osvojené poznatky originálně využívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení apod.
Dovednosti
Absolventi
- jsou schopni samostatně vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů, forem oboru včetně kritické reflexe
- dovedou vytvořit se specifickou skupinou amatérů (dětí, mládeže, dospělých) původní autorské divadelní dílo s výrazným tvůrčím vkladem skupiny (s využitím možností a potenciálu skupiny s respektováním specifických potřeb zúčastněných)
- dovedou vytvořit původní, veřejně prezentovatelné autorské divadelní dílo, nebo interpretovat dramatický text inspirativním způsobem tak, že výsledné dílo vychází z potřeb, podmínek, možností, specifik či cílů konkrétní skupiny a využívá prostředků adekvátních uváděnému dílu
- dovedou dle požadavků a možností skupiny koncipovat, efektivně vést a reflektovat výukový program dramatické výchovy, divadla ve výchově, dílnu, seminář, projekt či další formy pro skupinu účastníků z praxe
- jsou schopni nejen koncipovat a vést skupinu v procesu tvorby, ale především flexibilně přizpůsobovat proces inscenační tvorby (inscenační proces) a dramaturgicko-režijní koncepci (divadelní formu, tvar) možnostem, podmínkám konkrétní skupiny divadelníků či žáků, studentů s respektováním specifických potřeb jedinců
- jsou schopni samostatně připravit, realizovat a reflektovat přehlídku kultury Neslyšících (multimediální tvorba, zejména pak divadelní tvorba) na krajské, celostátní i mezinárodní úrovni (včetně vlastního organizačního, finančního, manažerského zaštítění)
- při řešení praktických problémů oboru a přípravě výstupů využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální způsoby řešení
- mají osvojené základní dovednosti potřebné pro divadelní tvorbu a jsou připraveni na to rozvíjet je u konkrétních skupin
- prezentují originální umělecký výkon vlastní nebo celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru, jsou připraveni nést plnou zodpovědnost za práci skupiny
- jsou schopni pracovat jako specializovaní pedagogové dramatické výchovy ve školách pro sluchově postižené děti a mládež – naplňovat cíle stanovené MŠMT
Způsobilosti
Absolventi
- uvědomují si etický rozměr uměleckého poznávání napříč věkovými i sociálními skupinami a především pak skupinami osob se specifickými potřebami
- podílejí se vlastní uměleckou tvorbou a divadelně-pedagogickou činností na výzkumu uměním
- umí samostatně volit a spoluvytvářet metodiku oboru pro pedagogický proces, prokazují specifickou uměleckou a pedagogickou zralost
- jsou schopni přesvědčivě a na profesionální úrovni prezentovat odborníkům i veřejnosti odborné názory, kritické postoje a specifické přístupy jak v českém, tak v českém znakovém jazyce i v mezinárodním znakovém systému
- individuálně i jako vedoucí týmu iniciují a koordinují činnosti různé povahy a hledají cesty k řešení problémů, týkajících se uměleckých-pedagogických aktivit specifických pro minoritu neslyšících osob včetně aktivit v oblasti rané péče a péče o seniory)
- identifikují a vytvářejí možnosti dalšího osobního profesionálního uplatnění a rozvoje v oboru, jsou nositeli kultury Neslyšících a stávají se identifikačními vzory hodnými následování