Znalosti
Absolventi
- prokazují široké a hluboké znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, postupům a formám dramatické výchovy, divadla a výchovy a amatérského divadla ve vztahu k uměleckým výstupům (včetně konfrontace těchto poznatků s vlastními poznatky, zkušenostmi, názory)
- prokazují hlubší znalosti a porozumění vybrané specifické oblasti oboru, na niž se zaměřují (např. specifické věkové či sociální skupině, divadelní formě, výukové a vzdělávací metodě apod.)
- nabytím komplexních znalostí na úrovni soudobého stavu poznání v oboru jsou připraveni k originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčí aktivity v oblasti dramatické výchovy, divadla a výchovy a amatérského divadla
- jsou připraveni osvojené poznatky originálně využívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení apod.
- uvědomují si možnosti kreativního přesahu do dalších souvisejících oborů (např. antropologie, estetika, etnografie, filozofie, historie apod.)
- ovládají základní problematiku autorských práv a jejich užití
Dovednosti
Absolventi
- jsou schopni samostatně vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů, forem oboru včetně kritické reflexe - např. koncipovat kurikulární dokument pro konkrétní skupinu a instituci
- dovedou vytvořit se specifickou skupinou amatérů (dětí, mládeže, dospělých) původní autorské divadelní dílo s výrazným tvůrčím vkladem skupiny (s využitím možností a potenciálu skupiny)
- dovedou vytvořit původní, veřejně prezentovatelné autorské divadelní dílo, nebo interpretovat dramatický text inspirativním způsobem tak, že výsledné dílo vychází z potřeb, podmínek, možností, specifik či cílů konkrétní amatérské skupiny a využívá prostředků adekvátních uváděnému dílu
- dovedou dle požadavků a možností skupiny koncipovat, efektivně vést a reflektovat výukový program dramatické výchovy, divadla ve výchově, dílnu, seminář, projekt či další formy pro skupinu účastníků z praxe
- jsou schopni nejen koncipovat a vést skupinu v procesu tvorby, ale především flexibilně přizpůsobovat proces inscenační tvorby (inscenační proces) a dramaturgicko-režijní koncepci (divadelní formu, tvar) možnostem, podmínkám konkrétní skupiny amatérských divadelníků či žáků, studentů apod.
- jsou schopni vést skupinu z praxe (bez odborného vzdělání) v odborném oborovém vzdělávání
- jsou schopni samostatně připravit, realizovat a reflektovat přehlídku amatérského divadla či přednesu na krajské či celostátní úrovni (včetně vlastního organizačního, finančního, manažerského zaštítění)
- při řešení praktických problémů oboru a přípravě výstupů využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální způsoby řešení
- mají osvojené základní dovednosti potřebné pro divadelní tvorbu a jsou připraveni na to rozvíjet je u konkrétních skupin amatérů
- jsou schopni v písemném projevu teoreticky zpracovat a v uměleckém výkonu na profesionální úrovni ztvárnit určité téma s použitím samostatně zvolené metody
- prezentují originální umělecký výkon vlastní nebo celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru, jsou připraveni nést plnou zodpovědnost za práci skupiny
Způsobilosti
Absolventi
- si uvědomují etický rozměr uměleckého poznávání napříč věkovými i sociálními skupinami, které vstupují do dramatické výchovy a amatérského divadla, a jsou schopni etické problémy vzniklé v procesu tvorby, výchovy a vzdělávání řešit
- podílejí se vlastní uměleckou tvorbou a divadelně-pedagogickou činností na výzkumu uměním
- vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů, samostatně řeší složitější umělecké a umělecko-pedagogické problémy
- umí samostatně volit a spoluvytvářet metodiku oboru pro pedagogický proces, prokazují specifickou uměleckou a pedagogickou zralost
- jsou schopni přesvědčivě a na profesionální úrovni prezentovat odborníkům i veřejnosti odborné názory, kritické postoje a autonomní přístupy (např. jako lektor divadelní přehlídky prezentuje vlastní názor o divadelní tvorbě amatérů s přihlédnutím ke specifikům skupiny a události) jak v rodném, tak v cizím jazyce
- individuálně i jako vedoucí týmu iniciují a koordinují činnosti různé povahy a hledají cesty k řešení problémů, týkajících se uměleckých-pedagogických aktivit
- sledují a reflektují soudobé vědecké a umělecké poznávání a vytvářejí si tak předpoklady pro další samostudium
- identifikují a vytvářejí možnosti dalšího osobního profesionálního uplatnění a rozvoje v oboru