Znalosti
Absolventi
- prokazují komplexní znalosti v oblasti divadelního provozu a provozu kulturních institucí a managementu,
- hluboce se orientují v základní primární a sekundární literatuře oboru včetně mezinárodních pramenů
- rozumí ekonomickým principům a problematice strategického řízení,
- mají hluboké znalosti historie a teorie českého a světového divadla s důrazem na současný vývoj v divadelnictví,
- mají znalost soukromého práva se zaměřením na autorské právo a povědomí o právu veřejném s podrobným zaměřením na právo sdružovací a shromažďovací a jsou schopni tuto znalost aplikovat do své producentské činnosti,
- mají široké znalosti z oblasti public relations,
- mají široké znalosti z oblasti psychologie a řízení lidských zdrojů a umí je aplikovat do své manažerské činnosti,
- jsou schopni identifikovat a integrovat marketingové a fundraisingové principy do celkového strategického směřování kulturních institucí, zejména s důrazem na dotační fundraising a vícezdrojové financování,
- jsou znalí politického a legislativního prostředí s důrazem na mezinárodní kulturní politiku
- mají znalosti z oblasti sociologie a kvantitativních metod do analytické producentské činnosti,
- mají znalosti principů a metod evaluace a řízení kvality a schopnost jejich aplikace při řízení
Dovednosti
Absolventi
- jsou schopni písemně zpracovat, prezentovat, zdokumentovat a vyhodnotit své praktické výkony s akcentací jejich dopadu na vnitřní i vnější prostředí instituce
- efektivně využívají znalost prostředí a společný profesionální mezinárodní slovník oboru a uměleckého prostředí (viz. http://www.theaterwords.com/)
- dokážou písemně a verbálně komunikovat v anglickém jazyce, což je prověřováno v rámci zahraničních studijních či pracovních stáží,
- jsou schopni integrovat kulturní projekt ve všech jeho aspektech do strategického směřováni instituce,
- jsou schopni vytvářet strategické plány a převádět je do plánů dlouhodobých, krátkodobých a operativních, přičemž reflektují specifika prostředí, v němž je realizovaná umělecká činnost, a uplatňují přitom kreativně odborné znalosti a metody z oblasti managementu, projektového řízení, strategického řízení, ekonomiky a finančního řízení marketingu, práva, společenských věd a mezinárodní kulturní politiky, zároveň umí využívat nástroje pro implementaci těchto plánů
- umí navrhnout a provést relevantní výzkumy za účelem analýzy dat a využít závěrů analýz pro strategické řízení,
- kreativně ovládají kancelářské a prezentační aplikace, práci s internetem a vyhledávači, dokážou vytvářet webové stránky, pracovat se sociálními sítěmi, pracovat s aplikacemi pro vytváření myšlenkových map, přičemž všechny tyto dovednosti umí aplikovat při komplexním strategickém řízení. (ECDL Core M1 – M14)
Způsobilosti
Absolventi
- uvědomují si etický rozměr uměleckého poznávání a umí jej zohlednit v práci producenta,
- jsou schopni identifikovat problémové řetězce, volit a obhájit si vlastní kreativní postupy jejich řešení při maximálním ohledu na vnější i vnitřní prostředí,
- umí vést tým a motivovat jeho členy,
- jsou schopni převzít zodpovědnost za své vlastní úkoly, ale i odpovědnost za úkoly členů svého týmu,
- umí pracovat jak s vlastním časem, tak s časem všech členů týmu a jsou schopní systematicky a efektivně zorganizovat úkoly a aktivity sobě i členům týmu,
- ve spolupráci s tvůrčím týmem jsou schopni identifikovat a prosadit sebe sama do řídící pozice uměleckého týmu, přičemž ale umí koordinovat práci tvůrčího týmu, definovat role a úkoly jeho jednotlivých členů při současném respektování a reflexi jejich názorů,
- dokážou komunikovat se zainteresovanými stranami institucí, pro které pracují, a umí tuto komunikaci vést z dlouhodobého hlediska,
- jsou schopni sledovat aktuální trendy v oblasti uměleckého managementu a umí je začlenit do svého profesního rozvoje.