Znalosti
Absolventi
- prokazují široké a hluboké znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, uměleckým postupům a formám:
- multimediální strukturované audiovize integrované do živého dramatického umění, múzického umění (např. divadelní audiovize, živé konceptuální audiovize, audiovize charakteru performativního umění),
- televizních formátů divadelní publicistiky, divadelního dokumentu, televizních záznamů divadelních představení až po oboustranné adaptace, včetně adaptací „divadlo ve filmu – film v divadle“,
- divadelní fotografie od dokumentární až po aranžovanou (digitální, analogovou, barevnou i černobílou), včetně ostatních forem živého dramatického umění a jejich vzájemnou zpětnou vazbu,
- prokazují hlubší znalosti a porozumění vybrané specifické oblasti oboru, na niž se zaměřují (např. multimediální scénické a scénografické formy múzických a dramatických umění, audiovizuální prezentace různých forem dramatických a múzických umění, výstavy, instalace a projekce kombinované s prvky živé komunikace atd.),
- nabytím komplexních znalostí na úrovni soudobého stavu poznání v oboru jsou připraveni k originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčí aktivity v oblasti průniku a vzájemného vlivu strukturované multimediální audiovize integrované do živého tvaru performativního umění,
- nabytím komplexních znalostí na úrovni soudobého stavu poznání užívaných technologií a technologických řešení jsou připraveni k jejich originálnímu aplikování odpovídajícímu vzhledem k uměleckému tvaru tvůrčí aktivity,
- jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti,
- uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání,
- ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby včetně přímých právních vazeb na produkty uměleckého výkonu.
Dovednosti
Absolventi
- jsou schopni samostatné umělecké tvorby, uměleckého výkonu včetně kritické reflexe a sebereflexe, jsou schopni vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů a forem oboru,
- dovedou vytvořit původní, veřejně prezentovatelné autorské umělecké dílo, nebo adaptaci s prvky audiovize divadla a ostatních formách performativního umění,
- dovedou vytvořit původní umělecké dílo nebo výrazným autorským způsobem spolupracovat na různých formátech televizní divadelní publicistiky, televizních přenosů a záznamů divadelních představení až po televizní adaptace, včetně adaptací „divadlo ve filmu – film v divadle“,
- dovedou vytvořit původní výstavu, publikaci nebo publikovat v elektronické podobě divadelní fotografii od dokumentární až po aranžovanou, včetně ostatních forem performativního umění,
- jsou schopni nejen koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci,
- jsou schopni nést důsledky vlastní umělecké tvorby od společenských, přes ekonomické až po sociálně a autorskoprávní,
- při řešení praktických problémů oboru a přípravě projektů využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení,
- jsou schopni v písemném projevu teoreticky zpracovat a v uměleckém výkonu na profesionální úrovni ztvárnit určité téma s použitím samostatně zvolené metody ,
- prezentují originální umělecký výkon vlastní nebo celého týmu na veřejnosti a to i na mezinárodním fóru a jsou připraveni nést plnou zodpovědnost za práci skupiny.
Způsobilosti
Absolventi
- si uvědomují etický rozměr uměleckého poznávání napříč věkovými i sociálními skupinami, které vstupují do otevřeného prostoru performativního umění ovlivňovaného poznáním i produkty lidské společnosti, jsou schopni na tuto situaci dynamicky reagovat, pozitivně řešit k prospěchu ostatních a minimalizovat případné negativní jevy,
- samostatně a odpovědně se rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům
- vyhodnotit a interpretovat poznatky a samostatně řešit složitější společenské, vědecké, umělecké, etické problémy oboru,
- v umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni vzdělání,
- jsou schopni se podílet na vědeckovýzkumných aktivitách souvisejících s oborem či předmětem zájmu v rámci pracovní skupiny nebo i samostatně,
- vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originální autorské tvorby,
- absolventi jsou schopni formulovat v kvalifikovaném projevu základní vědecké hypotézy/umělecké přístupy jak v rodném, tak cizím jazyce,
- umí samostatně volit a spoluvytvářet předmět oboru (předmět specifického zájmu),
- jsou schopni přesvědčivě a na profesionální úrovni prezentovat odborné i širší veřejnosti vědomosti, kritické postoje a autonomní přístupy,
- sledují a reflektují soudobé vědecké a umělecké poznávání a vytvářejí si tak předpoklady pro další samostudium,
- identifikují a vytvářejí možnosti dalšího osobního profesionálního uplatnění a rozvoje v oboru.