Znalosti
Absolventi
- prokazují široké znalosti v oblasti teorie, historie a soudobé praxe v taneční a pohybové výchově
- prokazují široké znalosti v oblasti metod, postupů a forem tance a jeho jednotlivých technik
- prokazují základní znalosti v oblasti teorie tanečního a pohybového divadla a historie českého a světového divadla a historie tance
- prokazují základní znalosti z oblasti pedagogiky a psychologie, znají aktuální kurikulární dokumenty vztahující se k oboru
- uvědomují si základní mezioborové souvislosti a jejich možnosti a limity pro praxi
- s přehledem se orientují v základní primární a sekundární odborné literatuře
- orientují se v oblasti moderní výuky taneční a pohybové výchovy, vedení amatérských tanečních souborů či souborů tanečního a pohybového divadla
- jsou vybaveni základními hodnotícími kritérii práce v oboru, umožňujícími rozlišovat významná díla oboru s přihlédnutím ke konkrétním specifikům práce skupiny (např. amatérského souboru, jeho podmínek apod.)
- rozumí výchozím možnostem a podmínkám využití teorií, metod, postupů a forem oboru v praxi (v návaznosti na poznatky pedagogiky a psychologie) – např. pro tvorbu výukového programu v oblasti taneční a pohybová výchova, výuka taneční techniky, tanečního nebo pohybového projektu, inscenace
Dovednosti
Absolventi
- zvládají výuku konkrétních tanečních technik (klasický, moderní a lidový tanec)
- prokazují individuální a kreativní přístup k výuce ostatních pohybových disciplín
- jsou schopni samostatné práce s hudební předlouhou, jejího rozboru a výběru vhodného hudebního materiálu pro vlastní tvorbu v oblasti tanečního a pohybového divadla
- znají a respektují anatomické a fyziologické zákonitosti lidského těla a jsou schopni rozeznat některé patologické odchylky od těchto zákonitostí (např. kyfóza, skolióza páteře, které mohou být překážkou při výchově profesionálního tanečníka, ovšem v taneční a pohybové výchově mohou být vhodným způsobem výuky eliminovány)
Způsobilosti
Absolventi
- uvědomují si etický rozměr uměleckého poznávání prostřednictvím tance a pohybu napříč věkovými i sociálními skupinami, které vstupují do tanečního a pohybového divadla
- jsou schopni samostatně pojmenovat problém oboru v praxi a postupovat dle vhodné oborové metodiky a zvolit optimální postup při jeho řešení
- plně se orientují v odborné terminologii oboru v oblasti tance a to i v cizím jazyce (např. klasický tanec – francouzština a ruština, moderní tanec – angličtina, atd.)
- kladou důraz na rozvoj vyjadřovacích schopností v oblasti pohybu a tance a na propagaci vyučování tance jako zážitku, který se podílí na životní filosofii a životním stylu
- jsou schopni vést skupinu tanečního či pohybového divadla
- plně si uvědomují neoddělitelnost role pedagoga v oblasti tanečního umění od kreativní tvorby v tomto oboru
- samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti především na základě praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také aktivním studiem teoretických poznatků
- ve své praxi využívají teoretické znalosti, se kterými jsou schopni zacházet tvůrčím způsobem a rozpoznají souvislosti s jinými uměleckými disciplínami
- využívají svoji osobní, pedagogickou a tvůrčí individualitu a kladou důraz na osobní a kreativní přístup k pedagogické i tvůrčí práci v oblasti tanečního umění, tanečního a pohybového divadla s ohledem na individuální pedagogické nebo umělecké směřování