• lektor v divadle (čte dramatické texty, vypracovává na ně posudky, účastní se diskusí o koncepci divadla, píše články pro různé typy tiskovin, spolupracuje s marketingem divadla, podílí se na organizační práci oddělení dramaturgie – styk s tiskem atp.)
  • programově-organizační pracovník agentury (vytváří dramaturgický program agentury, řídí její manažerskou práci nebo její část, zajišťuje jednotlivá vystoupení v rovině organizační a produkční atp.)
  • redaktor divadelních tiskovin (např. bulletin divadla, tiskoviny související s marketingem divadla atp.)
  • tiskový mluvčí divadla (zajišťuje styk divadla s veřejností, poskytuje informace tisku podle pokynů vedení divadla a v souvislosti s marketingem divadla)
  • redaktor, moderátor pro oblast kultury a divadla v médiích (prezentuje v médiích, jako např. rozhlas, TV, internet, webové stránky instituce atp., činnost divadel nebo institucí, přináší aktuální informace, popularizuje divadlo adekvátními prostředky atp.)
  • redaktor kulturních rubrik některých periodik (informuje o divadelním a kulturním dění v regionu, přispívá do tzv. kulturní rubriky, resp. ji řídí a spolupracuje s okruhem externích dopisovatelů, píše recenze na divadelní představení aj.)
  • recenzent pro oblast divadla (přispívá jako autor divadelně kritických statí do kulturních rubrik některých periodik)
  • určitý počet absolventů bakalářského studijního programu je zároveň připraveno – po splnění požadavků přijímacího řízení – pro navazující magisterský studijní program divadelní dramaturgie