Znalosti

Absolventi

- prokazují široké a hluboké znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, uměleckým postupům a formám:
• multimediální strukturované audiovize integrované do živého dramatického umění, múzického umění (např. divadelní audiovize, živé konceptuální audiovize, audiovize charakteru performativního umění),
• televizních formátů divadelní publicistiky, divadelního dokumentu, televizních záznamů divadelních představení,
• divadelní fotografie od dokumentární až po aranžovanou (digitální, analogovou, barevnou i černobílou), včetně ostatních forem živého dramatického umění a jejich vzájemnou zpětnou vazbu,
- prokazují hlubší znalosti a porozumění vybrané specifické oblasti oboru, na niž se zaměřují (např. multimediální scénické a scénografické formy múzických a dramatických umění, audiovizuální prezentace různých forem dramatických a múzických umění, výstavy, instalace a projekce kombinované s prvky živé komunikace atd.),
- nabytím komplexních znalostí na úrovni soudobého stavu poznání v oboru jsou připraveni k originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčí aktivity v oblasti průniku a vzájemného vlivu strukturované multimediální audiovize integrované do živého tvaru performativního umění,
- nabytím komplexních znalostí na úrovni soudobého stavu poznání užívaných technologií a technologických řešení jsou připraveni k jejich originálnímu aplikování odpovídajícímu vzhledem k uměleckému tvaru tvůrčí aktivity,
- jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti,
- uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání,
- ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby včetně přímých právních vazeb na produkty uměleckého výkonu.


Dovednosti

Absolventi

- jsou schopni samostatné umělecké tvorby, uměleckého výkonu včetně kritické reflexe a sebereflexe, jsou schopni vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů a forem oboru,
- dovedou vytvořit veřejně prezentovatelnou uměleckou adaptaci s originálními autorskými prvky audiovize, divadla a ostatních formách performativního umění,
- dovedou výrazným autorským způsobem spolupracovat na různých formátech televizní divadelní publicistiky, televizních přenosech a záznamech divadelních představení, živých vystoupení,
- jsou schopni se účastnit společné výstavy a participovat na publikaci nebo elektronické prezentaci divadelní fotografie od dokumentární až po aranžovanou, včetně ostatních forem performativního umění,
- jsou schopni nejen koncipovat vlastní umělecký výkon, flexibilně jej přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologickému řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce,
- jsou schopni nést důsledky vlastní umělecké tvorby od společenských, přes ekonomické až po sociálně a autorskoprávní,
- při řešení praktických problémů oboru a přípravě projektů využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení,
- jsou schopni v písemném projevu teoreticky zpracovat a v uměleckém výkonu na profesionální úrovni ztvárnit určité téma s použitím samostatně zvolené metody ,
- jsou schopni prezentovat originální umělecký výkon vlastní nebo celého týmu na veřejnosti, a to i na mezinárodním fóru a jsou připraveni nést plnou zodpovědnost za práci skupiny.

Způsobilosti

Absolventi

- si uvědomují etický rozměr uměleckého poznávání napříč věkovými i sociálními skupinami, které vstupují do otevřeného prostoru performativního umění ovlivňovaného poznáním i produkty lidské společnosti, jsou schopni na tuto situaci dynamicky reagovat, pozitivně řešit k prospěchu ostatních a minimalizovat případné negativní jevy,
- jsou schopni samostatně a odpovědně se rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům
- v umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni vzdělání,
- vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy,
- jsou schopni formulovat v kvalifikovaném projevu reflexi vlastní umělecké tvorby,
- sledují a reflektují soudobé vědecké a umělecké poznávání a vytvářejí si tak předpoklady pro další samostudium,
- identifikují a vytvářejí možnosti dalšího osobního profesionálního uplatnění a rozvoje v oboru.