Sylaby předmětů
Sylaby předmětů

Rozcestník informací pro pedagogy JAMU:

https://is.jamu.cz/auth/do/jamu/2490278/2490346/FAQ.qwarp

Teoretický předmět

Tato interaktivní osnova slouží jako pomůcka k vytvoření, doplnění a k opravě sylabů teoretických a teoreticko-praktických předmětů v IS. 

 U ce-semestrálních předmětů je důležité:

Sylabus každého předmětu je potřeba vložit na každý semestr zvlášť (každý semestr stejného předmětu má také jiný kód).

Pokud se předmět víceméně učí stejně několik semestrů, některé kategorie tohoto předmětu mohou mít každý semestr stejný základ (např.: Předpoklady, částečně Cíle předmětu, Výstupy z učení, Výukové metody, atd.).

Speciálně odlišit v jednotlivých semestrech stejného předmětu je potřeba kategorie:

„Cíle předmětu“ (musí navazovat na osnovu a vykazovat postupnost učení v jednotlivých semestrech)

„Osnova“ (musí být u každého semestru jiná a vymezovat témata, která se reálně přednáší nebo se na nich pracuje)

„Literatura, odkazy a stránky“ (musí obsahovat ukázku reálného seznamu, se kterým se pracuje v hodinách, a který navazuje na témata v Osnově).

 U každé kategorie, do které se vkládá obsah nebo se doplňuje, je potřeba vložit i všechny podkategorie (označené tučně).

 Vzory pro jednotlivé kategorie jsou odlišeny zelenou barvou.

Ukázky jednotlivých kategorií jsou odlišeny kaštanovou barvou.

Obsah celého sylabu přizpůsobte nárokům RÁMCE KVALIFIKACÍ v odpovídajících specializacích.


Jak se dostanu do svého sylabu

Cesta k vytvoření sylabu pro každého pedagoga je následující:

  • přihlaste se v IS přes svůj portál https://is.jamu.cz
  • klikněte na „Učitel“
  • vpravo nahoře vyberte odpovídající časové období (např. zima 2021)
  • z nabídky v „Moje předměty“ vyberte požadovaný předmět a rozklikněte jej
  • sjeďte dolů do „Katalogu předmětů“, vyberte „Sylabus a doplňující informace učitele“, rozklikněte
  • vkládejte obsah nebo změny obsahu do jednotlivých kategorií, vyjádřete se ke všem podkategoriím 

PŘEDPOKLADY PŘEDMĚTU


Zadejte kódy a názvy konkrétních předmětů z nabídky DF, kterých absolvování před Vaším předmětem požadujete. 

Kódy předmětů můžete dohledat níže ve vašem sylabu v kategorii Navazující předměty - dohledat.

Pokud požadujete jisté specifické dovednosti, zadejte jaké. 

CÍLE PŘEDMĚTU

Popište jasně a přesně zamýšlený výsledek učební činnosti, ke kterému bude výuka směrovat v jednom konkrétním semestru. 

Dodržte maximální počet 700 znaků s mezerami (cca 7 a půl celého řádku).

Pokud byly vznik předmětu, úprava obsahu či výukových metod podpořeny z projektu  zvýšení kvality vzdělávání na JAMU, vložte informaci: "Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU."


Příklady formulací náhodně vybraných cílů předmětu v jednotlivých studijních specializacích, např.:

Divadlo a výchova

Cílem předmětu je rozvinout studenty v oblasti přípravy, organizace a následné realizace přehlídky amatérského dětského a studentského divadla či divadla mladých divadelních souborů.


Divadelní dramaturgie

Prohloubit výklady zimního semestru o úvod do dramaturgicko-režijní problematiky tvorby inscenace: Objasňování nejdůležitějších témat a problémů z oboru dramaturgie, režie a teorie dramatu a jejich aplikace při analýzách a interpretacích klasických dramatických děl a jejich inscenací.


Činoherní herectví

Cílem předmětu je vytvořit přehledný obraz teorií a metod herecké tvorby, jak se historicky vytvářely až do současnosti, vybudovat schopnost teoreticky nahlížet hereckou tvorbu z různých možných hledisek a v důsledku pak i reflektovat a dávat impulsy vlastní herecké práci. Předmět buduje také schopnost formulovat východiska a otázky diplomové práce. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.

Další příklady formulací viz dokument.


VÝSTUPY Z UČENÍ

Popište přesně jaké konkrétní znalosti, způsobilosti a dovednosti student po absolvování  předmětu získá. Pro přesné rozlišení bakalářského a magisterského stupně přizpůsobte nárokům  RÁMCE KVALIFIKACÍ podle odpovídajících specializací  viz níže. 


Výstupy pište pod sebe, oddělujte odrážkami.

Dodržte maximální počet 10 řádků.

Vložte větu "Student bude po absolvování předmětu schopen:"

Navrhněte vlastní anebo vyberte nejvíce vyhovující slova z nabídky a doplňte podle potřeb.

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • orientovat se 
  • rozumět
  • rozlišovat
  • aplikovat
  • popsat
  • vyjmenovat
  • vysvětlit
  • definovat
  • navrhnout
  • identifikovat
  • zpracovat
  • připravit
  • prezentovat
  • pracovat
  • plnit
  • komunikovat
  • studovat
  • vytvořit
  • podílet se
  • jednat
  • řešit
  • spolupracovat
  • uchopit
  • analyzovat
  • vyhodnotit 


Vzor, např.:

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • identifikovat různé divadelní techniky napříč rozdílnými kulturami 
  • navrhnout prostorové řešení jednotlivé mizanscény
  • atd.


Příklady náhodně vybraných formulací výstupů v jednotlivých studijních specializacích, např.: 

Divadlo a výchova 

/stávající formulace/

Studenti se učí koncipovat přehlídku středního rozsahu (městské a krajské kolo). V realizační fázi zajišťují průběh přehlídky v rámci jednotlivých úkolů. Úzce spolupracují s hlavními organizátory (garanty) přehlídky městského a krajského kola postupových přehlídek "Dětská scéna" a „ŠPÍL-BERG".

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • koncipovat přehlídku středního rozsahu (městské a krajské kolo)
  • zajišťovat průběh přehlídky v rámci jednotlivých úkolů
  • úzce spolupracovat s hlavními organizátory (garanty) přehlídky městského a krajského kola postupových přehlídek „Dětská scéna“ a „ŠPÍLBERG


Divadelní dramaturgie

/stávající formulace/

Naučit se vnímat trojí úkoly dramaturgie - dramaturgie jako koncepce divadla, dramaturgie jako práce na inscenaci, dramaturgie jako myšlení o divadle (teoretická dramaturgie). Rozumět problematice dramaturgické volby, tvorby dramaturgické koncepce divadla i konkrétní sezony a porozumět vztahu uměleckého programu a dramaturgického plánu. Posluchači specializace Činoherní režie získají rovněž základní informace o možných inscenačních postupech.

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • vnímat trojí úkoly dramaturgie - dramaturgie jako koncepce divadla, dramaturgie jako práce na inscenaci, dramaturgie jako myšlení o divadle (teoretická dramaturgie)
  • rozumět problematice dramaturgické volby, tvorby dramaturgické koncepce divadla i konkrétní sezony

- porozumět vztahu uměleckého programu a dramaturgického plánu


Činoherní herectví

/stávající formulace/

Vytvořit přehledný obraz teorií a metod herecké tvorby, jak se historicky vytvářely až do současnosti, vybudovat schopnost teoreticky nahlížet hereckou tvorbu z různých možných hledisek a v důsledku pak i reflektovat a dávat impulsy vlastní herecké práci. Předmět buduje také schopnost formulovat východiska a otázky diplomové práce.

/podle vzoru/

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • orientovat se v teoriích a metodách herecké tvorby, od minulosti až po současnost
  • teoreticky nahlížet hereckou tvorbu z různých hledisek
  • reflektovat hereckou tvorbu
  • dávat impulsy vlastní herecké práci
  • formulovat východiska své diplomové prác

Další příklady formulací viz dokument.

OSNOVA

Zaneste systematizovaný plán přednášek/seminářů//cvičení s přesným terminologickým vymezením jednotlivých přednášených témat nebo etap praktických cvičení. Plán zapište do osnovy bodově pod sebe, číslujte. 

Pro zimní semestr naplánujte 12 konkrétních témat (odpovídají 12 týdnům výuky v zimním semestru).

Pro letní semestr naplánujte 14 konkrétních témat (odpovídají 14 týdnům výuky v letním semestru).


Vzor, např.:

Osnova:

  1. Počátky české divadelní kultury.
  2. Divadelní projevy za vrcholného středověku (linie náboženského a světského divadla).
  3. Divadlo v českých zemích za renesance a humanismu (školské divadlo, hry se světskou tematikou, jezuitské a dvorské divadlo).
  4. Barokní divadlo
  5. atd.

LITERATURA

Pokud předmět předpokládá práci s interaktivní osnovou, vložte informaci "Součástí výuky je práce s interaktivní osnovou".


Literatura:

K čistě teoretickému předmětu vkládejte literaturu, do maximálního počtu 15 položek. Literaturu můžete specifikovat na povinnou a doporučenou.

Bibliografický údaj vkládejte ve tvaru PŘÍJMENÍ AUTORA, jméno autora. Název publikace. Číslo vydání. Místo vydání: nakladatel, rok vydání. Edice, číslo edice. ISBN (ISSN). 

Vzor, např.:

Součástí výuky je práce s interaktivní osnovou.

Povinná literatura: 

BARBA, E. a SAVARESE, N.: Slovník divadelní antropologie. Praha: DÚ a Nakladatelství Lidové noviny, 2000.  ISBN 807106369X.

atd.

Doporučená literatura:

JUNG, C.G.: Červená kniha /Liber Novus/. Praha: Portál, s. r. o., 2013. ISBN 978-80-262-0490-9.

atd.


Odkazy a stránky:

Literaturu můžete doplnit konkrétními ukázkami prostřednictvím využití videí či podpůrného učebního materiálu jiného druhu (fotky, články, diplomové práce). 

Označte názvem, vložte konkrétní linky, odkazy a stránky.  

Vzor, např.:

BURAJ, I.: Wilsnovo hledání v čase, diplomová práce  https://is.jamu.cz/th/wpfsu/text_prace.pdf 

Fyzický trénink Barba video  https://www.youtube.com/watch?v=JUJH4i6-uuM

atd.


VÝUKOVÉ METODY

Zadejte všechny podkategorie.

Navrhněte nebo vyberte z nabídky níže ty možnosti, které nejlépe vystihují způsob práce ve Vašem předmětu a popište co nejpřesněji jakým způsobem vyučujete.


podkategorie Formy výuky:

přednáška

přednáškový seminář

seminář

projekt

cvičení

dílna

kurz

stáž 


podkategorie Metody výuky:

praktická ukázka 

systematizovaná praxe 

metoda opakování

metody vytváření dovedností

podpůrné cvičení

prohlubování představivosti, kreativity, improvizace

work in progress

teoretická podpora předmětu

samostatná práce 


diskuzní metody

heuristické metody

práce s textem

práce s obrazem

samostudium materiálu /samostatná četba/

skupinová a kooperativní výuka

brainstorming

kritické myšlení


podkategorie Počet hodin kontaktní výuky týdně:

Zadejte.


podkategorie Počet hodin samostatné práce studenta týdně:

Zadejte.


Celý vzor pro výukové metody, např.:

Formy výuky: přednáškový seminář 

Metody výuky: přednesený blok se střídá s diskusí, témata jsou vymezená přednášenou osnovou a zodpovídáním otázek studentů, využívá se také práce s textem a obrazem, výuka je skupinová i individuální, studenti jsou vedeni ke kritickému myšlení, notně se využívá teoretická podpora předmětu, cílí se na samostatné vyhledávání informací, celkovou orientaci v oboru a samostatnou četbu studenta.

Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2

Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4


METODY HODNOCENÍ

Zadejte všechny podkategorie.


podkategorie Metody hodnocení:

Navrhněte nebo vyberte z nabídky níže ty možnosti, které nejlépe vystihují způsob hodnocení ve Vašem předmětu a popište co nejpřesněji jak hodnotíte studenty a co bude součásti hodnocení.

formativní hodnocení /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

sumativní hodnocení /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

účast na hodinách

soustavné sledování práce studenta ve výuce /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

plnění zadaných úkolů - referát, esej, deník, koncept, seminární práce /u tohoto výběru specifikujte o jaký úkol jde a vytvořte v IS odevzdávárnu prací pro Váš předmět , viz. Odkaz a informace učitele - Odevzdávárna/

schopnost růstu

průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby 

samostatná práce mimo hodin

povinnost pracovat s IO /Interaktivní osnovou/

premisy hodnocení: aktivita na hodinách, celkový zájem studenta o předmět, schopnost vedení si poznámek, schopnost samostatné přípravy,  schopnost osvojení si návyků,...atd.


podkategorie Podmínky splnění předmětu:

Napište, jaké máte podmínky pro splnění Vašeho předmětu. Vyjádřete se i k níže uvedeným kategoriím. 

minimální procentuální účast na výuce 

explikace dílčích úkolů v hodinách 

odevzdaná práce - předložení všech úkolů z celého semestru 

samostatná evaluace studenta


podkategorie Forma hodnocení:

Napište přesně jakou formu bude mít závěrečné hodnocení. Vyjádřete se i k níže uvedeným kategoriím. 

praktická ukázka

profesní výkon

závěrečná prezentace

písemný test /průběžný test, závěrečný test/

ústní zkouška

hodnoceno pedagogem samostatně/hodnoceno komisí


podkategorie Procentuální zastoupení hodnocení 

Napište jaké jaké je procentuální zastoupení jednotlivých hodnotících složek ve vašem předmětu.

Vložte informaci „Výsledné hodnocení je spojením těchto hodnotících složek:“


podkategorie Ukončení předmětu:

Napište čím je zakončen Váš předmět.

Vyberte z možností: zápočet/klasifikovaný zápočet/zkouška


Celý vzor pro metody hodnocení, např.:

Metody hodnocení: soustavné sledování práce studenta v hodinách na základě cílených otázek a kontroly terminologie v odpovědích, kontrola plnění povinné četby prostřednictvím tvořivého deníku, průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby, důraz na sebehodnocení vlastní práce během celého semestru, kontrola práce s IO.

Podmínky plnění předmětu: účast na výuce 100%, aktivita v hodinách, odevzdaná práce - předložení všech úkolů za celý semestr, samostatná evaluace studenta.

Forma hodnocení: společná zkouška na základě odevzdané práce, zkoušení ze 3 témat, možná písemná příprava, hodnoceno pedagogem samostatně.

Procentuální zastoupení hodnocení: výsledné hodnocení je spojením těchto hodnotících složek 60% ústní zkouška + 20% docházka + 20% samostatná práce. 

Ukončení předmětu: ústní zkouška


NAVAZUJÍCÍ PŘEDMĚTY

Určete, které předměty z nabídky DF navazují na Váš předmět.

Udejte kód a název předmětu.

ODKAZ A INFORMACE UČITELE

podkategorie Odevzdávárna:

Pokud budou studenti používat odevzdávárnu, vytvořte v IS pod Vaším předmětem odevzdávárnu prací.


Cesta k vytvoření odevzdávárny je tato: 

- přihlašte se v IS přes svůj portál https://is.jamu.cz

  • klikněte na „Učitel“
  • vpravo nahoře vyberte správne časové období (např. zima 2021)
  • z nabídky v „Moje předměty“ vyberte požadovaný předmět a rozklikněte jej
  • sjeďte dolů do „Studijní materiály“, vyberte „Odevzdávárny“ a rozklikněte
  • rozklikněte „založit novou odevzdávárnu“, atd. 


Do sylabu vložte informaci „Studenti odevzdávají práce prostřednictvím vytvořené odevzdavárny.“

Studenty následně nasměřujte, aby používali odevzdavárnu. 


Pokud studenti odevzdávají práce jinou cestou, napište jak.

Do sylabu vložte informaci: "Odevzdávání prací:" a popište způsob odevzdávání.


Pokud studenti nedevzdávají žádné práce a odevdávárnu nebudou používat, podkategorii vynechte.


podkategorie Studijní materiály:

Pokud chcete, upozorněte na studijní materiály, nebo vložte informace ohledně studijních materiálů všeho druhu k předmětu.

Pokud používáte interaktivní osnovy, upozorněte na existenci interaktivní osnovy, vložte informaci "Součástí výuky je povinná práce s interaktivní osnovou. Interaktivní osnova obsahuje veškerou bibliografii a odkazy na všechny studované materiály".


podkategorie Typ výuky:

Napište jaký má předmět typ výuky. Vyjádřete se k níže uvedeným kategoriím.

semestrálně/blokově

počet semestrů

jestli se otevírá každoročně

jak je celkově zakončen: zápočet, klasifikovaný zápočet, zkouška v každém semestru, státní zkouška  /u státní zkoušky vložte přesnou informaci, které státní zkoušky je váš předmět součástí a pro kterou specializaci/


Vzor, např.:

Odevzdávárna: studenti odevzdávají práce prostřednictvím vytvořené odevzdávárny. nebo Odevzdávaní prací: studenti odevzdávají práce prostřednictvím emailu pegagoga v elektronické podobě.

Studijní materiály: součástí výuky je povinná práce s interaktivní osnovou. Interaktivní osnova obsahuje veškerou bibliografii a odkazy na všechny studované materiály. 

Typ výuky: předmět se vyučuje semestrálně, počet semestrů 4, otevírá se každoročně, celkově je předmět součásti státní zkoušky „Dějiny a teorie režie“ pro specializaci Činoherní režie.




Kontrola sylabu

Po požadovaném vložení celého obsahu ve všech kategoriích anebo po vložení všech požadovaných změn klikněte na „uložit“.

Po uložení zkontrolujte celý sylabus a ověřte správnost informací dalších kategorií sylabu, které nemůžete změnit.

Rozsah:

Vyučující:

Garance:

Rozvrh:

Omezení zápisu do předmětu:

Mateřské obory/plány:

Pokud u těchto kategorií shledáváte nějakou chybu, kontaktujte garanta svého předmětu (zjistíte v sylabu, kategorie Garance), nebo vedoucího ateliéru, jenom on může zajistit změnu.

Umělecký předmět

Tato interaktivní osnova slouží jako pomůcka k vytvoření, doplnění a k opravě sylabů praktických předmětů v IS.

 ce-semestrálních předmětů je důležité:

Sylabus každého předmětu je potřeba vložit na každý semestr zvlášť (každý semestr stejného předmětu má také jiný kód). 

Pokud se předmět víceméně učí stejně několik semestrů, některé kategorie tohoto předmětu mohou mít každý semestr stejný základ (např.: Předpoklady, částečně Cíle předmětu, Výstupy z učení, Výukové metody, atd.). 

Speciálně odlišit v jednotlivých semestrech stejného předmětu je potřeba kategorie:

„Cíle předmětu“ (musí navazovat na osnovu a vykazovat postupnost učení v jednotlivých semestrech)

„Osnova“ (musí být u každého semestru jiná a vymezovat témata, na kterých se reálně pracuje)

„Literatura, odkazy a stránky“ (musí obsahovat ukázku reálného seznamu, se kterým se pracuje v hodinách, a který navazuje na témata v Osnově).

 U každé kategorie, do které se vkládá obsah nebo se doplňuje, je potřeba vložit i všechny podkategorie (označené tučně).

 Vzory pro jednotlivé kategorie jsou odlišeny zelenou barvou.

Ukázky jednotlivých kategorií jsou odlišeny kaštanovou barvou.

Obsah celého sylabu přizpůsobte nárokům RÁMCE KVALIFIKACÍ v odpovídajících specializacích.

Jak se dostanu do svého sylabu

Cesta k vytvoření sylabu pro každého pedagoga je následující:

  • přihlaste se v IS přes svůj portál https://is.jamu.cz
  • klikněte na „Učitel“
  • vpravo nahoře vyberte odpovídající časové období (např. zima 2021)
  • z nabídky v „Moje předměty“ vyberte požadovaný předmět a rozklikněte jej
  • sjeďte dolů do „Katalogu předmětů“, vyberte „Sylabus a doplňující informace učitele“, rozklikněte
  • vkládejte obsah nebo změny obsahu do jednotlivých kategorií, vyjádřete se ke všem podkategoriím 

PŘEDPOKLADY PŘEDMĚTU

Zadejte kódy a názvy konkrétních předmětů z nabídky DF, kterých absolvování před Vaším předmětem požadujete. 

Kódy předmětů můžete dohledat níže ve vašem sylabu v kategorii Navazující předměty - dohledat.

Pokud požadujete jisté specifické dovednosti, zadejte jaké. 

CÍLE PŘEDMĚTU

Popište jasně a přesně zamýšlený výsledek učební činnosti, ke kterému bude výuka směrovat v jednom konkrétním semestru. 

Dodržte maximální počet 700 znaků s mezerami (cca 7 a půl celého řádku).

Pokud byly vznik předmětu, úprava obsahu či výukových metod podpořeny z projektu  zvýšení kvality vzdělávání na JAMU, vložte informaci: "Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU."


Příklady formulací náhodně vybraných cílů předmětu v jednotlivých studijních specializacích, např.:

Scénografie:

Studenti získají základní orientaci v historických předpokladech vzniku fotografie, vytvoří si přehled o jednotlivých fotografických žánrech (portrét, zátiší, dokument, krajina, móda, akt) a seznámí se se základními pojmy z oboru fotografie. V průběhu praktických cvičení si osvojí elementární dovednosti pro vytvoření analogové a digitální fotografie (práce s fotografickým přístrojem, exponování a vyvolání černobílého filmu, digitalizace a tisk, princip digitálního záznamu obrazu, digitální postprodukce). 


Činoherní herectví: 

Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou tréninku jazzového tance a jejím významem pro vzdělávání a vývoj tanečního interpreta. Jednotlivá "cvičení" jsou zaměřena na rozvoj koordinačních schopností, trénink pohybové paměti, zlepšování hudebního cítění, zvětšování pohybového rozsahu, zlepšování stability a v neposlední řadě na interpretaci jednoduché variace. Tento typ tréninku je zaměřen převážně na rozvoj kreativity, přirozeného pohybu, hravosti v souvislosti s hudbou i pohybem. Větší důraz, než na technickou preciznost je zde kladen na práci s emocemi. 


Fyzické divadlo:

Cílem předmětu je předávat studentovi/ce komplexní poznaní vlastního těla, budovat pestrý pohybový slovník, rozvíjet schopnost pozorovat pohyb a choreograficky přistupovat k vlastní i cizí tvorbě, prohloubit znalosti z anatomie a pomoci mu/ji objevovat plnou pohybovou virtuozitu.

atd.


VÝSTUPY Z UČENÍ

Popište přesně jaké konkrétní znalosti, způsobilosti a dovednosti student po absolvování  předmětu získá. Pro přesné rozlišení bakalářského a magisterského stupně přizpůsobte nárokům  RÁMCE KVALIFIKACÍ podle odpovídajících specializací  viz níže.


Výstupy pište pod sebe, oddělujte odrážkami.

Dodržte maximální počet 10 řádků.

Vložte větu "Student bude po absolvování předmětu schopen:"

Navrhněte vlastní nebo vyberte nejvíce vyhovující slova a doplňte podle potřeb.

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • orientovat se 
  • rozumět 
  • rozlišovat
  • aplikovat
  • vyjmenovat
  • navrhnout
  • identifikovat
  • zpracovat
  • připravit
  • prezentovat
  • pracovat
  • plnit
  • komunikovat
  • studovat
  • vytvořit
  • podílet se
  • jednat
  • řešit
  • spolupracovat
  • uchopit


Vzor, např.: 

Student bude po absolvování předmětu schopen:

  • identifikovat různé taneční techniky, 
  • vytvořit krátkou choreografii na zvolené téma,
  • atd.

OSNOVA

Zaneste systematizovaný plán tréninků/cvičení/tvorby s přesným terminologickým vymezením jednotlivých témat či etap praktických cvičení. Plán zapište do osnovy bodově pod sebe, číslujte. 

Pro zimní semestr naplánujte 12 konkrétních témat (odpovídají 12 týdnům výuky v zimním semestru).

Pro letní semestr naplánujte 14 konkrétních témat (odpovídají 14 týdnům výuky v letním semestru).


Vzor, např.:

Osnova:

  1. Iniciace hercova těla a psychiky
  2. Překročení omezujících osobních dynamických stereotypů
  3. Vnější a vnitřní herecká abeceda
  4. Cílený herecký trénink, 
  5. atd. 

LITERATURA

Pokud předmět předpokládá práci s interaktivní osnovou, vložte informaci "Součástí výuky je práce s interaktivní osnovou".


Literatura:

K čistě praktickému předmětu vkládejte literaturu, do maximálního počtu 5 položek. 

Bibliografický údaj vkládejte ve tvaru PŘÍJMENÍ AUTORA, jméno autora. Název publikace. Číslo vydání. Místo vydání: nakladatel, rok vydání. Edice, číslo edice. ISBN (ISSN). 

Vzor, např.:

Součástí výuky je práce s interaktivní osnovou.

BARBA, E. a SAVARESE, N.: Slovník divadelní antropologie. Praha: DÚ a Nakladatelství Lidové noviny, 2000.  ISBN 807106369X.

atd.


Odkazy a stránky:

U uměleckých předmětů můžete literaturu nahradit konkrétními ukázkami prostřednictvím využití videí či podpůrného učebního materiálu jiného druhu (fotky, články). 

Označte názvem, vložte konkrétní linky, odkazy a stránky.  

Vzor, např.:

Fouetté video  https://www.youtube.com/watch?v=2YQ0gvQe-ng

Pozice nohou v baletu foto http://cs.mydanceaportal.ru/pozice-baletu.html

atd.



VÝUKOVÉ METODY

Zadejte všechny podkategorie.

Navrhněte nebo vyberte z nabídky níže ty možnosti, které nejlépe vystihují způsob práce ve Vašem předmětu a popište co nejpřesněji jakým způsobem vyučujete.


podkategorie Formy výuky:

trénink

seminář

projekt

cvičení

dílna

kurz

stáž 


podkategorie Metody výuky:

praktická ukázka 

systematizovaná tréninková praxe/systematizovaná praxe 

metoda opakování

metody vytváření dovedností

podpůrné cvičení

prohlubování představivosti, kreativity, improvizace

work in progress

teoretická podpora předmětu

samostatná práce 


diskuzní metody

heuristické metody

práce s textem

práce s obrazem

samostudium 

skupinová výuka

individuální výuka


podkategorie Počet hodin kontaktní výuky týdně:

Zadejte.


podkategorie Počet hodin samostatné práce studenta týdně:

Zadejte.


Celý vzor pro výukové metody, např.:

Formy výuky: trénink

Metody výuky: systematizovaná tréningová praxe na základě ukázka-opakování, rozsah práce navržen osnovou, skupinová výuka s individuálním přístupem ke každému studentu, využívá se také práce s obrazem, studenti jsou vedeni metodou opakování ke správným pohybovým návykům, metody vytváření dovedností, podpůrné cvičení, cílí se na samostatnou práci.

Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2

Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2


METODY HODNOCENÍ

Zadejte všechny podkategorie.


podkategorie Metody hodnocení:

Navrhněte nebo vyberte z nabídky níže ty možnosti, které nejlépe vystihují způsob hodnocení ve Vašem předmětu a popište co nejpřesněji jak hodnotíte studenty a co bude součásti hodnocení.

formativní hodnocení /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

sumativní hodnocení /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

účast na hodinách

soustavné sledování práce studenta ve výuce /u tohoto výběru uvádějte konkrétní způsob provedení/

plnění zadaných úkolů /u tohoto výběru specifikujte o jaký úkol jde/ 

schopnost růstu

průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby 

samostatná práce mimo hodin

povinnost pracovat s IO /Interaktivní osnovou/

premisy hodnocení: např. aktivita na hodinách, celkový zájem studenta o předmět, schopnost zapamatovat si, schopnost samostatné přípravy,  schopnost osvojení si návyků,...atd.


podkategorie Podmínky splnění předmětu:

Napište, jaké máte podmínky pro splnění Vašeho předmětu. Vyjádřete se i k níže uvedeným kategoriím. 

minimální procentuální účast na výuce 

explikace dílčích úkolů v hodinách 

odevzdaná práce - předložení všech úkolů z celého semestru 

samostatná evaluace studenta


podkategorie Forma hodnocení:

Napište přesně jakou formu bude mít závěrečné hodnocení. Vyjádřete se i k níže uvedeným kategoriím. 

praktická ukázka

profesní výkon

závěrečná prezentace

hodnoceno pedagogem samostatně/hodnoceno komisí


podkategorie Procentuální zastoupení hodnocení 

Napište jaké jaké je procentuální zastoupení jednotlivých hodnotících složek ve vašem předmětu.

Vložte informaci „Výsledné hodnocení je spojením těchto hodnotících složek:“


podkategorie Ukončení předmětu:

Napište čím je zakončen Váš předmět.

Vyberte z možností: zápočet/klasifikovaný zápočet


Celý vzor pro metody hodnocení, např.:

Metody hodnocení: soustavné sledování práce studenta v hodinách na základě opakovaných cvičení a cílených připomínek, průběžné hodnocení prostřednictvím zpětné vazby, důraz na schopnost růstu, schopnost sebehodnocení vlastní práce během celého semestru, premisy hodnocení: schopnost motorické paměti, schopnost uměleckého provedení, schopnost udržet rytmus, atd.

Podmínky plnění předmětu: účast na výuce 100%, aktivita v hodinách, vůle naučit se požadované, samostatná evaluace studenta, atd.

Forma hodnocení: společný zápočet, předvedení celé choreografie, hodnoceno komisí pedagogů, atd. 

Procentuální zastoupení hodnocení: výsledné hodnocení je spojením těchto hodnotících složek 80% profesní výkon+ 20% docházka + 20% samostatná práce. 

Ukončení předmětu: klasifikovaný zápočet


NAVAZUJÍCÍ PŘEDMÉTY

Určete, které předměty z nabídky DF navazují na Váš předmět.

Udejte kód a název předmětu.

ODKAZ A INFORMACE UČITELE

podkategorie Odevzdávárna:

Pokud budou studenti v distančním období používat odevzdávárnu, vytvořte v IS pod Vaším předmětem odevzdávárnu prací.


Cesta k vytvoření odevzdávárny je tato: 

- přihlašte se v IS přes svůj portál https://is.jamu.cz

  • klikněte na „Učitel“
  • vpravo nahoře vyberte správne časové období (např. zima 2021)
  • z nabídky v „Moje předměty“ vyberte požadovaný předmět a rozklikněte jej
  • sjeďte dolů do „Studijní materiály“, vyberte „Odevzdávárny“ a rozklikněte
  • rozklikněte „založit novou odevzdávárnu“, atd. 


Do sylabu vložte informaci „Studenti odevzdávají práce prostřednictvím vytvořené odevzdavárny.“

Studenty následně nasměřujte, aby používali odevzdavárnu. 


Pokud studenti odevzdávají práce jinou cestou, napište jak.

Do sylabu vložte informaci: "Odevzdávání prací:" a popište způsob odevzdávání.


Pokud studenti neodevzdávají žádné práce a odevdávárnu nebudou používat, podkategorii vynechte.


podkategorie Studijní materiály:

Pokud chcete, upozorněte na studijní materiály, nebo vložte informace ohledně studijních materiálů všeho druhu k předmětu.

Pokud používáte interaktivní osnovy, upozorněte na existenci interaktivní osnovy, vložte informaci "Součástí výuky je povinná práce s interaktivní osnovou. Interaktivní osnova obsahuje veškerou bibliografii a odkazy na všechny studované materiály".


podkategorie Typ výuky:

Napište jaký má předmět typ výuky. Vyjádřete se k níže uvedeným kategoriím.

semestrálně/blokově

počet semestrů

jestli se otevírá každoročně

jak je celkově zakončen: zápočet, klasifikovaný zápočet, zkouška v každém semestru, státní zkouška  /u státní zkoušky vložte přesnou informaci, které státní zkoušky je váš předmět součástí a pro kterou specializaci/


Vzor, např.:

Odevzdávárna: v čase distančního vyučování studenti odevzdávají práce prostřednictvím vytvořené odevzdávárny. nebo Odevzdávaní prací: v čase distančního vyučování studenti odevzdávají práce prostřednictvím emailu pegagoga v elektronické podobě.

Studijní materiály: součástí výuky je povinná práce s interaktivní osnovou. Interaktivní osnova obsahuje bibliografii a odkazy na studovaná témata.

Typ výuky: předmět se vyučuje semestrálně, počet semestrů 2, otevírá se každoročně.


Kontrola sylabu

Po požadovaném vložení celého obsahu ve všech kategoriích anebo po vložení všech požadovaných změn klikněte na „uložit“.

Po uložení zkontrolujte celý sylabus a ověřte správnost informací dalších kategorií sylabu, které nemůžete změnit.

Rozsah:

Vyučující:

Garance:

Rozvrh:

Omezení zápisu do předmětu:

Mateřské obory/plány:

Pokud u těchto kategorií shledáváte nějakou chybu, kontaktujte garanta svého předmětu (zjistíte v sylabu, kategorie Garance), nebo vedoucího ateliéru, jenom on může zajistit změnu.