HPH002Cz Základy vědecké a pedagogické práce III

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
0/45/30. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Vít Kouřil (seminar tutor)
doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (seminar tutor)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Kristýna Štěpánková (seminar tutor)
prof. PhDr. Jiří Štilec, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA(D)
Absolvování kurzu HPH002Bl Základy vědecké a pedagogické práce II .
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Sociologický výzkum a statistika v hudebním umění

Cílem předmětu je zvýšit metodologickou kvalifikaci a posílit praktické výzkumné dovednosti zejména v oblasti vlastního disertačního výzkumu. Po absolvování této vzdělávací jednotky se bude student orientovat v oblasti kvantitativních i kvalitativních sociologických metod a technik, seznámí se se speciálními programy na zpracování dat, bude schopen vybrané metody aplikovat a poučeně argumentovat přednosti a limity jejich použití v oblasti hudebně-kreativní sféry. Součástí předmětu je vypracování specifického samostatného výzkumu využívajícího jedné ze sociologických výzkumných metod.
Learning outcomes (in Czech)
1/ Student se orientuje v oblasti kvantitativních i kvalitativních sociologických metod a technik
2/Student zná speciální programy na zpracování dat
3/ Student je schopen vybrané metody aplikovat a poučeně argumentovat přednosti a limity jejich použití v oblasti hudebně-kreativní sféry.
Syllabus (in Czech)
  • 1/ kvantitativních sociologické metody a techniky
  • 2/ kvalitativní sociologické metody a techniky
  • 3/ základy statistiky a programy na zpracování dat
Literature
  • Horn, R. (2012): Researching and Writing Dissertations: A Complete Guide for Business and Management Students. CIPD – Kogan Page.
  • Leavy, P. (2009): Methods Meets Art: Arts-Based Research Practise. Guilford Press.
  • Sedláková, R. (2015): Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Grada, Praha.
  • Hendl, J. – Remr, J. (2017): Metody výzkumu a evaluace. Portál, Praha.
  • De Vaus, D. A. (2002): Analyzing Social Science Data. SAGE Publications, London.
  • Hendl, J. (2015): Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Portál, Praha.
  • Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Portál, Praha.
  • Leavy, P. (2009): Methods Meets Art: Arts-Based Research Practise. Guilford Press.
  • Disman, M. (2008): Jak se vyrábí sociologická znalost. SLON, Praha.
Teaching methods (in Czech)
bloková výuka, konzultace, samostudium
Assessment methods (in Czech)
Projekt: vypracování specifického samostatného výzkumu využívajícího jedné ze sociologických výzkumných metod
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden v semestru kontaktní výuky + domácí příprava, celkem 75 hodin / semestr.
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/HPH002Cz