HF:HPH002Az Základy vědecké a pedagogické - Course Information
HPH002Az Základy vědecké a pedagogické práce I
Faculty of MusicWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/45/30. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(D)
Přijetí do DSP. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Production (programme HF, HproP:D) (2)
- Interpretation and Theory of Interpretation (programme HF, TEORINT) (2)
- Composition and Theory of Composition (programme HF, TEORKOM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- 1. SEMESTR: Metodologické základy vědecké, odborné práce
V rámci výuky v jednotlivých semestrech se student seznámí se základními teoriemi a metodami, které potřebuje k zajištění standardů na úrovni vědecké a pedagogické práce.
Cílem prvního semestru je pomoci posluchači prozkoumat vstup do světa vědeckého bádání, nastavit potřebné mantinely a ujasnit základní aspekty vědecké práce. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět základním fázím a podmínkám úspěšného výzkumu v umění
- popsat základní techniky vědeckého výzkumu a obecnou strukturu disertační práce
- rozumí a umí popsat etický rozměr vědecké práce - Syllabus (in Czech)
- 1/ Struktura DDP (postup zpracování DDP, její náležitosti)
- 2/ Věda a vědecké metody (co to je věda? Metoda, metodologie; Metody vědeckého zkoumání specifické pro umění, Normativní versus deskriptivní přístup; Abstrakce - konkretizace; Analýza - syntéza; Indukce - dedukce, výzkum uměním)
- 3/ Hypotéza a její formulace.
- 5/ Etika věděcké práce 6/ RIV a RUV
- Literature
- NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ. Jak pracuje věda. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7727-0.
- Kde končí umění a začíná věda, a naopak?: sborník prací z konference pořádané u příležitosti 60. výročí založení Akademie múzických umění v Praze, dne 23. října 2006 v Praze. Praha: Akademie múzických umění v Praze ve spolupráci s Centrem základního výzk
- VANOVÁ, Kateřina a Martin ZIELINA. Etika pro vědecko-výzkumné pracovníky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-34-2.
- ZELINSKÝ, Miroslav. Registr uměleckých výkonů. V Praze: AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-175-9.
- MIOVSKÝ, Michal, Ivo ČERMÁK a Vladimír CHRZ. Umění ve vědě a věda v umění: metodologické imaginace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1707-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:4fc50cd0-a8f4-11e7-ae0a-005056827e52
- Teaching methods (in Czech)
- bloková výuka, konzultace, samostudium
- Assessment methods (in Czech)
- Závěrečné kolokvium
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden v semestru kontaktní výuky + domácí příprava, celkem 75 hodin / semestr.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/HPH002Az