HF:HPH002Az Základy vědecké a pedagogické - Informace o předmětu
HPH002Az Základy vědecké a pedagogické práce I
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/45/30. 1 týden v semestru kontaktní výuky + domácí příprava, celkem 75 hodin / semestr. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Doktorské studium HF – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- TYP_STUDIA(D)
Přijetí do DSP. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, HproP:D) (2)
- Interpretace a teorie interpretace (program HF, TEORINT) (2)
- Kompozice a teorie kompozice (program HF, TEORKOM) (2)
- Cíle předmětu
- 1. SEMESTR: Metodologické základy vědecké, odborné práce
V rámci výuky v jednotlivých semestrech se student seznámí se základními teoriemi a metodami, které potřebuje k zajištění standardů na úrovni vědecké a pedagogické práce.
Cílem prvního semestru je pomoci posluchači prozkoumat vstup do světa vědeckého bádání, nastavit potřebné mantinely a ujasnit základní aspekty vědecké práce. - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět základním fázím a podmínkám úspěšného výzkumu v umění
- popsat základní techniky vědeckého výzkumu a obecnou strukturu disertační práce
- rozumí a umí popsat etický rozměr vědecké práce - Osnova
- 1/ Struktura DDP (postup zpracování DDP, její náležitosti)
- 2/ Věda a vědecké metody (co to je věda? Metoda, metodologie; Metody vědeckého zkoumání specifické pro umění, Normativní versus deskriptivní přístup; Abstrakce - konkretizace; Analýza - syntéza; Indukce - dedukce, výzkum uměním)
- 3/ Hypotéza a její formulace.
- 5/ Etika věděcké práce 6/ RIV a RUV
- Literatura
- NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ. Jak pracuje věda. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7727-0.
- Kde končí umění a začíná věda, a naopak?: sborník prací z konference pořádané u příležitosti 60. výročí založení Akademie múzických umění v Praze, dne 23. října 2006 v Praze. Praha: Akademie múzických umění v Praze ve spolupráci s Centrem základního výzk
- VANOVÁ, Kateřina a Martin ZIELINA. Etika pro vědecko-výzkumné pracovníky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-34-2.
- ZELINSKÝ, Miroslav. Registr uměleckých výkonů. V Praze: AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-175-9.
- MIOVSKÝ, Michal, Ivo ČERMÁK a Vladimír CHRZ. Umění ve vědě a věda v umění: metodologické imaginace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1707-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:4fc50cd0-a8f4-11e7-ae0a-005056827e52
- Výukové metody
- bloková výuka, konzultace, samostudium
- Metody hodnocení
- Závěrečné kolokvium
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HPH002Az