HF0005z Music Management Fundamentals I

Faculty of Music
Winter 2022
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. (lecturer)
JUDr. Markéta Štěpáníková, Ph.D. (lecturer)
MgA. Daniela Peclová, Ph.D. (lecturer)
MgA. Barbora Mikolášiková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
except Mon 19. 12., except Tue 20. 12., except Wed 21. 12., except Thu 22. 12., except Fri 23. 12. ; and Mon 10. 10. 17:00–19:00 006, Mon 17. 10. 17:00–19:00 006, Mon 24. 10. 17:00–19:00 006, Mon 14. 11. 17:00–19:00 006, Mon 21. 11. 17:00–19:00 006, Mon 5. 12. 17:00–19:00 006, Mon 12. 12. 17:00–19:00 006
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Modul 1


Kulturní trh ČR: principy fungování, základy práva a ekonomie

Podstatou modulu je seznámit studenty se základním fungováním kultury v České republice, tedy zejména s principy fungování a financování uměleckých institucí a činnosti umělců.

Modul 2

Marketing

Modul pomůže s prezentací umělce a pochopením, jak se prezentuje instituce. Seznámí se základními marketingovými nástroji a nabídne návod na tvorbu webových stránek či tiskové zprávy.
Learning outcomes (in Czech)
• Student získá základní představu o nejčastějších právních postupech a situacích, se kterými se může setkat (jeho právní postavení, základní smluvní vztahy, základní představa o autorském právu a licenčních ujednáních).
• Student je schopen popsat klíčové principy fungování hudebních institucí v ČR: zejména rozeznává rozdíl mezi zřizovanou a nezřizovanou sférou, orientuje se ve financování těchto institucí
• Student rozumí a zná základní marketingové nástroje
Syllabus (in Czech)
  • Modul 1
  • Kulturní trh ČR: principy fungování, základy práva a ekonomie
  • 1. Kulturní instituce ČR: základní principy fungování (filharmonie, divadlo s operním provozem, základní umělecká škola, hudební/umělecká agentura, hudební vydavatelství, hudební průmysl)
  • 2. Umělec v právním prostředí: základní principy (10 zlatých právních pravidel, umělec jako zaměstnanec a umělec jako OSVČ)
  • 3. Autorské právo z pohledu umělce
  • 4. Základy smluvního práva pro umělce (podstatné náležitosti smlouvy, základní upozornění na nejčastější chyby a problémy).
  • Modul 2
  • Marketing
  • 1. Úvod do marketingu, jeho základní techniky, prostředky a principy fungování – umění jako produkt? Marketing uměleckých institucí (institucionální a programový marketing), strategické plánování, typický posluchač a jeho hudební vkus
  • 2. Marketing z pohledu umělce: offline (print, eventy…) a online prezentace (webové stránky, myspace, soundcloud, sociální sítě), práce s publikem a fanoušky)
  • 3. PR z pohledu umělce (tisková zpráva, komunikace s novináři)
  • 4. Základní principy marketingové komunikace
Literature
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění
  • ŠKARABELOVÁ, Simona, Jarmila NESHYBOVÁ a Jaroslav REKTOŘÍK. Ekonomika kultury a masmédií. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4267-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:0820d170-ce67-11e5-ab98-005056827e52
  • BARANČICOVÁ, Svatava. Studie současného stavu podpory umění. Svazek I., Definice, historie, transformace, reflexe, vzdělávání a výchova. V Praze: Institut umění - Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-235-5.
  • zákon č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a o evidenci svěřenských fondů, v aktuálním znění
  • zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), v aktuálním znění
  • zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), v aktuálním znění
  • VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:8c141f70-ab71-11e3-9d7d-005056827e51
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
  • zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, v aktuálním znění
  • BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy?: k sociologii české hudebnosti. Praha: KLP, 2003. Musicologica.cz. ISBN 80-85917-99-8. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:65930400-5526-11e5-bf4b-005056827e51
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v aktuálním znění
  • NEKOLNÝ, Bohumil a Eva ŽÁKOVÁ. Studie současného stavu podpory umění. Svazek II., Financování, legislativa, sociální problematika, příjemci uměleckých děl a výkonů, mezinárodní spolupráce, stav uměleckých oborů k roku 2010. Praha: Institut umění - Divade
Teaching methods (in Czech)
Přednáška. Hromadná modulová výuka v blocích.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2022/HF0005z