HF:H70091z Jazzové aranžování I - Informace o předmětu
H70091z Jazzové aranžování I
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jan Jirucha, DiS. (přednášející)
- Garance
- RNDr. Matúš Jakabčic
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H70091l Jazzové aranžování I )
Splnění podmínek přijímacího řízení a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU.
Základní teoretická znalost harmonie, formy a všeobecné hudební nauky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Naučit studenty umět pracovat se zákládními motivickými postupy ve vytváření melodií, psát melodie v různých stylech, módech; kompoziční práce v jednotlivých harmonických prostředích.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat harmonii a udělat harmonický rozbor tonálních jazzových skladeb;
- určit příslušné módy k daným harmonickým postupům;
- určit alternativní módy k daným harmonickým postupům;
- reharmonizovat libovolné skladby různými způsoby. - Osnova
- Zopakování stupnic, módů, tenzí.
- Práce s motivem a tématem-opakování, inverze, augmentace, diminuce, imitace, račí postupy, ozdobování průchodnými, střídavými tóny.
- Analýza melodií skladeb jako například „In Walked Bud“ Th. Monka, „Blue in Green“ M. Davise - redukce melodické linie.
- Praktické dokončení melodie s již danými styčnými body-tóny, jak v známém harmonickém prostředí (např. harmonie „Giant Steps“ J. Coltranea) tak ve vymyšleném.
- Práce s intervaly, psaní melodií v daných módech, stupnicích. Analýza příslušných skladeb (např. „Careful“ J. Hall - melodie dodržující zmenšenou stupnici).
- Literatura
- doporučená literatura
- PEASE, Ted. Jazz Composition-Theory and Practise. Berklee Press, 2003.
- GOLDSTEIN, Gil. Jazz Composer's Companion. Advance Music, 1993.
- Výukové metody
- Cvičení
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- http://www.janjirucha.cz
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2021/H70091z