HF:H60356z Theory of Composition II - Course Information
H60356z Theory of Composition II
Faculty of MusicWinter 2015
- Extent and Intensity
- 2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (lecturer)
MgA. František Chaloupka, Ph.D. (lecturer)
MgA. Markéta Dvořáková, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:10–10:55 324, Mon 11:00–11:45 324, Fri 10:10–10:55 011, Fri 11:00–11:45 011
- Prerequisites (in Czech)
- H60354z Theory of Composition I && EVER( H60356l Theory of Composition II )
úspěšné uzavření studia kompozice v 1. ročníku bakalářského studia.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Syllabus (in Czech)
- - pohled na skladbu a její atributy v procesu vzniku.
- kompoziční proces a jeho hierarchizace, přístupy ke komponování hudby, historické souvislosti.
- skladatel - interpret - posluchač
- pohledy na řád hudební kompozice, prvky díla a obecné kompoziční principy jeho výstavby (restrikce/Selekce, hierarchizace prvků, princip vztahu, koexistence a návaznosti, multivariace/scelování, oscilace/kontrapozice, latence, procesuality, náhodnosti.
- transference a transformace prvků ve skladbě, recyklace jako přístup ke kompozici
- procesualita v hudbě - typy, vlastnosti a dramaturgie procesů v soudobé hudbě
- forma hudební skladby se zaměřením na hudbu od 2. poloviny 20. století.
- skladba jako koncept. Text a jeho role v hudební kompozici, soudobá vokální díla až po operu
- další druhy umění a hudební kompozice - úvod do multimediality
- ve cvičení doprovázeno rozbory, zvukovými i notovými ukázkami.
- krátká kompoziční cvičení v jednotlivých technikách
- - pohled na skladbu a její atributy v procesu vzniku.
- Literature
- Musik Konzepte (svazky pro probírané autory), Edition Text+ Kritik, Gmbh, München 1981. info
- Mertens, W. : American Minimal Music, Kahn a Averill, London 1988. info
- Dorůžka, P. a kol. : Hudba na pomezí, PANTON Praha 1991. info
- Die Musik der achtziger Jahre, Schott, Meinz 1990. info
- Von Kranichstein zur Gegenwart, IMI Darmstadt 1998 The Grove New Dictionary of Music and Musicians, second editions, Macmillan Publishers Ltd. Oxford, Brighton, Suffolk, England 2001. info
- časopisy : Opus Musicum, Na hudbu, Ticho aj. info
- Kohoutek, C.: Novodobé skladebné směry v hudbě, SHV, Praha 1965. info
- Lendvay, E.: Bartók stilusa, Zenemükiadó Vállat, Budapest 1955. info
- Mihule, J.: Bohuslav Martinů, Supraphon, Praha 1974. info
- Vogel, J.: Leoš Janáček, SHV, Praha 1963. info
- Sborník studií: Nové cesty hudby (I), SHV, Praha 1964. info
- Sborník studií: Nové cesty hudby (II), Editio Supraphon, Praha - Bratislava 1970. info
- Teaching methods (in Czech)
- řízená rozprava, praktické úkoly, ověření teoretických znalostí
v praxi
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet+zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2015/H60356z