HF:H601655z Interpretační seminář I - Informace o předmětu
H601655z Interpretační seminář I
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H601655l Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Zpěv (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava k samostatné umělecké práci, k tvůrčímu zvládnutí interpretační problematiky a rozvíjení schopnosti formulace uměleckých záměrů. Každý posluchač má jedno povinné pěvecké vystoupení podle záměru svého pedagoga, které uvede vlastním průvodním slovem. Kromě této povinnosti má samozřejmě možnost vyzkoušet nebo ověřit si v dalších naplánovaných vystoupeních své interpretační záměry.
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- Bernac, Pierre : The Interpretation of French Song. W. W. Norton and Company, New York 1978. info
- Celetti, R. : Historie bel canta. Praha 2000. info
- Herold C Schonberg: Životy velkých skladatelů Praha 2006. info
- Jankélévitch Vlad.: Ravel Opus Bratislava 1990. info
- Mihule, J. : Bohuslav Martinů Ed. Supraphon 1974. info
- Navrátil, M. : Nástin vývoje evropské hudby 20. stol. Montanex, s.r.o. 1993. info
- Obraz života a díla L. Janáčka - Brno 1948, redigoval J. Racek. info
- Pečman, R.: G. F. Händel Supraphon 1985. info
- PeterSouthwell - Sander: Verdi Champagne Avantgarde 1995. info
- Pražák, P. : Smetanovy zpěvohry Praha 1948. info
- Smolka, Jaroslav : Dílo a život B. Smetanu. Smetanova vokální tvorba. Supraphon, Praha 1980. info
- Smutná-Vlková, Mária : Metodika spevu a prehľad literatúry spevu. VŠMU, Bratislava 1981. info
- Pěvecká literatura Knihovny JAMU, včetně časopisů Harmonie, Hudební rozhledy, Opus Musicum, Hudobný život, Opernwelt, BBC Music, vztahující se k problematice interpretace aktuálně uváděného repertoáru jednotlivých posluchačů. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2014/H601655z