HF:HJ0009Nz German for music practice III - Course Information
HJ0009Nz German for music practice III
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu Cizí jazyk I a II - němčina.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, B-HUDUM)
- Flute (programme HF, B-HUDUM)
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Violin (programme HF, B-HUDUM)
- Clarinet (programme HF, B-HUDUM)
- Piano (programme HF, B-HUDUM)
- Bass (programme HF, B-HUDUM)
- Guitar (programme HF, B-HUDUM)
- French Horn (programme HF, B-HUDUM)
- Trombone (programme HF, B-HUDUM)
- Trumpet (programme HF, B-HUDUM)
- Tuba (programme HF, B-HUDUM)
- Organ Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, B-HUDUM)
- Viola (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Opera directing (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Upevnění jazykových kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Aktivizace mluvní složky jazykového projevu. Další upevnění a rozšíření gramatických znalostí na úrovni B1/B2 Evropského vzdělávacího rámce.
- Syllabus (in Czech)
- Upevnění jazykových kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Aktivizace mluvní složky jazykového projevu.
Další upevnění a rozšíření gramatických znalostí na úrovni B1/B2 Evropského vzdělávacího rámce pro jazyky. Vybudování
základů pro další studium odborného jazyka v oblasti slovní zásoby.
Jako opěrný materiál např. německá učebnice Aspekte (Mittelstufe Deutsch) nebo jiná autentická učebnice sloužící především k osvojení, upevnění znalostí a aktivace živé německé slovní zásoby na úrovni B1/B2 SERR, jako doplňkový materiál různé gramatické cvičebnice.
Z gramatiky např. upevnění znalostí užívání trpného rodu v německém jazyce - důležitá součást výstavby odborných textů.
Z lexikální oblasti: dále osvojování znalostí německé hudební terminologie, tematicky - vybrané kapitoly z dějin české, německé a rakouské hudby. Samostatná práce - referáty představující významná města s hudební tradicí, profil a význam hudebního skladatele, rozbor významných hudebních děl (včetně rozboru vlastní interpretace těchto děl).
- Upevnění jazykových kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Aktivizace mluvní složky jazykového projevu.
Další upevnění a rozšíření gramatických znalostí na úrovni B1/B2 Evropského vzdělávacího rámce pro jazyky. Vybudování
základů pro další studium odborného jazyka v oblasti slovní zásoby.
- Literature
- Cíleně sestavené materiály se zaměřením na hudebně-kulturní oblast,. info
- event. Koithan Ute: Aspekte B1+. Berlin, München, Langenscheidt 2007. info
- Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
- Batušek, J., Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
- Batušek, J., Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
- Berglová, E.: Německá gramatika. Plzeň, Nakladatelství Fraus 1995. info
- Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
- Hudebně zaměřené německé časopisy: Rondo, KlassikAkzente, Crescendo aj. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Vyučovací metody:
* Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či deduktivní metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
E-learning(http://avk.jamu.cz). - Assessment methods (in Czech)
- ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test a ústní pohovor na zadaná témata z oblasti hudby a kultury). - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 5.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/HJ0009Nz