HF:HJ0007Nz German for music practice I - Course Information
HJ0007Nz German for music practice I
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Foreign Languages Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Kurz je určen studentům, kteří základy cizího jazyka absolvovali na střední škole na úrovni A2 SERR.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Choral conducting (programme HF, B-HUDUM)
- Percussion Instruments (programme HF, B-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Bassoon (programme HF, B-HUDUM)
- Flute (programme HF, B-HUDUM)
- Oboe (programme HF, B-HUDUM)
- Violin (programme HF, B-HUDUM)
- Clarinet (programme HF, B-HUDUM)
- Piano (programme HF, B-HUDUM)
- Bass (programme HF, B-HUDUM)
- Guitar (programme HF, B-HUDUM)
- French Horn (programme HF, B-HUDUM)
- Trombone (programme HF, B-HUDUM)
- Trumpet (programme HF, B-HUDUM)
- Tuba (programme HF, B-HUDUM)
- Organ Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Cello (programme HF, B-HUDUM)
- Viola (programme HF, B-HUDUM)
- Jazz interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Opera directing (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Získání jazykových kompetencí v oblasti hudebního umění slovem i písmem. Rozvíjet, upevňovat, sjednotit a aktivovat gramatické i lexikální znalosti německého jazyka získané studujícími na střední škole, seznámit studenty se základy hudební terminologie. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Syllabus (in Czech)
- Rozvíjení, upevnění, sjednocení znalostí německého jazyka získaných na střední škole. Získání základů jazykových
kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce
pro jazyky.
Jako opěrný materiál např. učebnice Sprechen Sie Deutsch II, jako doplňkový materiál různé cvičebnice. Opakování a upevňování jazykových kompetencí získaných na střední škole s cíleným zaměřením na oblast terminologie hudebního umění.
Z gramatiky např. opakování a upevňování znalosti německého slovosledu ve větách jednoduchých i souvětí, minulých časů, skloňování adjektiv.
Z lexikální oblasti: četba a překlad německých odborných hudebně zaměřených textů, rozvíjení odborné slovní zásoby. Samostatná příprava: prezentace souboru,profil interpreta, prezentace umělecké školy; práce s německým internetem, referáty písemné i ústní.
- Rozvíjení, upevnění, sjednocení znalostí německého jazyka získaných na střední škole. Získání základů jazykových
kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce
pro jazyky.
- Literature
- Dusilová, D.: Sprechen Sie Deutsch? Praha, Polyglot 2007, 2. díl. info
- Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
- Batušek, J., Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
- Batušek, J., Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
- Berglová, E.: Německá gramatika. Plzeň, Nakladatelství Fraus 1995. info
- Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
- Hudebně zaměřené německé časopisy: Rondo, KlassikAkzente, Crescendo aj. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či deduktivní metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
Rovněž využití nekontaktních forem studia - e-learningová cvičení(viz http://avk.jamu.cz). - Assessment methods (in Czech)
- ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Credit evaluation note: 2 z 5.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/HJ0007Nz