HF:HJ0007Nz Němčina pro hudební praxi I - Informace o předmětu
HJ0007Nz Němčina pro hudební praxi I
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 1/2. 2 kr. 2 z 5. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Květoslava Horáčková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra cizích jazyků – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Kurz je určen studentům, kteří základy cizího jazyka absolvovali na střední škole na úrovni A2 SERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, B-HUDUM)
- Dirigování sboru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, B-HUDUM)
- Hra na fagot (program HF, B-HUDUM)
- Hra na flétnu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Hra na housle (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klarinet (program HF, B-HUDUM)
- Hra na klavír (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na lesní roh (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trombon (program HF, B-HUDUM)
- Hra na trubku (program HF, B-HUDUM)
- Hra na tubu (program HF, B-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Operní režie (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Získání jazykových kompetencí v oblasti hudebního umění slovem i písmem. Rozvíjet, upevňovat, sjednotit a aktivovat gramatické i lexikální znalosti německého jazyka získané studujícími na střední škole, seznámit studenty se základy hudební terminologie. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Osnova
- Rozvíjení, upevnění, sjednocení znalostí německého jazyka získaných na střední škole. Získání základů jazykových
kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce
pro jazyky.
Jako opěrný materiál např. učebnice Sprechen Sie Deutsch II, jako doplňkový materiál různé cvičebnice. Opakování a upevňování jazykových kompetencí získaných na střední škole s cíleným zaměřením na oblast terminologie hudebního umění.
Z gramatiky např. opakování a upevňování znalosti německého slovosledu ve větách jednoduchých i souvětí, minulých časů, skloňování adjektiv.
Z lexikální oblasti: četba a překlad německých odborných hudebně zaměřených textů, rozvíjení odborné slovní zásoby. Samostatná příprava: prezentace souboru,profil interpreta, prezentace umělecké školy; práce s německým internetem, referáty písemné i ústní.
- Rozvíjení, upevnění, sjednocení znalostí německého jazyka získaných na střední škole. Získání základů jazykových
kompetencí v oblasti terminologie hudebního umění. Výuka probíhá zhruba na úrovni B 1 Společného evropského referenčního rámce
pro jazyky.
- Literatura
- Dusilová, D.: Sprechen Sie Deutsch? Praha, Polyglot 2007, 2. díl. info
- Horáčková, K.: Textauswahl für den Deutschunterricht an der Musikfakultät. Brno, JAMU 2011. info
- Batušek, J., Horová, E.: Česko- německý slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1988. info
- Batušek, J., Horová, E.: Německo-český slovník hudební terminologie. Praha, SPN 1989. info
- Berglová, E.: Německá gramatika. Plzeň, Nakladatelství Fraus 1995. info
- Dreyer-Schmitt: Lehr- und Übungsbuch der dt. Grammatik. München, Verlag für Deutsch 1995. info
- Hudebně zaměřené německé časopisy: Rondo, KlassikAkzente, Crescendo aj. info
- Výukové metody
- * Využití více metod vhodných pro výuku cizích jazyků - např.frontální či deduktivní metoda při výkladech gramatiky, dialogická metoda při konverzaci nad texty, individuální metoda při přípravě samostatných úkolů (např. zadávání referátů), skupinová metoda ( při společném řešení dílčích úkolů v hodině), multimediální metoda. Využití všech metodických složek: psané formy, mluvené formy a audia ( při poslechu s porozuměním).
Prostředky: Práce s autentickými odbornými texty, nácvik samostatného písemného vyjadřování, nácvik samostatného ústního projevu, vyhledávání informací - práce s internetem.
Rovněž využití nekontaktních forem studia - e-learningová cvičení(viz http://avk.jamu.cz). - Metody hodnocení
- ZS/ zápočet (test)
LS/ zkouška (test) - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2013/HJ0007Nz