HF:H70061z Basics of Instrumentation I - Course Information
H70061z Basics of Instrumentation I
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. MgA. Edgar Mojdl, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Osvojení hudebních nástrojů pro jejich využití v instrumentaci, stávající a nové techniky hry na hudební nástroje. Rozšíření metod instrumentace na nejširší škálu akustických zvukových zdrojů včetně přesahu do elektroakustické hudby. Výzkum přesahů instrumentace do sémantické struktury uměleckých děl. Analytické studium komorních a orchestrálních partitur a nahrávek.
- Syllabus (in Czech)
- Zaměřeno na osvojení možností hudebních nástrojů pro jejich využití v instrumentaci, stávající a nové kombinační techniky a techniky hry se zaměřením na orchestrální nástroje. Teoretické rozšíření o základy organologie a akustiky hudebních nástrojů, zařazení nástrojů neorchestrálních, historických, etnických i znějících objektů ainstalací. Studium komorních a orchestrálních partitur, praktické instrumentační studie.
• nástroje jednotlivých orchestrálních skupin s příslušnými rodovými členy a ostatními nástroji stejného systematického zařazení (včetně neorchestrálních,historických, etnických), přehled standardních a rozšířených technik hry, včetně způsobu jejich zápisu
• rozvrstvení možností sólového nástroje, kombinace nástrojů na základě jejich (ne)příbuznosti, možnosti hledání souvislostí mezi hudebními nástroji na základě vztahů akustických, historických, sémantických a jiných.
• barevné průhledy partitur, analytické studium komorních a orchestrálních partitur a nahrávek
• studie pro sólové nástroje a komorní sestavy a následná transkripce pro zásadně rozdílné obsazení - v rozsahu dílčích formových úseků
• individuální detailní teoretický i praktický rozbor možností zvoleného hudebního nástroje
• individuální instrumentační rozbor vybraných míst komorních a orchestrálních skladeb
• neobvyklé způsoby hry na hudební nástroje strunné, dechové i bicí
• podrobně bicí nástroje membranofonické a idiofonické (metalofony, xylofony, elasmatofony) komerčně vyráběné i etnické
• využití speciálních, mnohdy vlastnoručně vyrobených bicích nástrojů, znějících objektů, hudební elektroniky atd.
- Zaměřeno na osvojení možností hudebních nástrojů pro jejich využití v instrumentaci, stávající a nové kombinační techniky a techniky hry se zaměřením na orchestrální nástroje. Teoretické rozšíření o základy organologie a akustiky hudebních nástrojů, zařazení nástrojů neorchestrálních, historických, etnických i znějících objektů ainstalací. Studium komorních a orchestrálních partitur, praktické instrumentační studie.
- Literature
- Emmnert František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Schaeffer, Pierre: Konkrétní hudba - Supraphon, Praha 1971. info
- Kotek, Miroslav: Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Burghauser Jarmil, Špelda Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Teaching methods (in Czech)
- řízená rozprava, praktické úkoly, ověření teoretických znalostí
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet+klasifikovaný zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H70061z