HF:H601655Nz Performing Seminar I - Course Information
H601655Nz Performing Seminar I
Faculty of MusicWinter 2013
- Extent and Intensity
- 2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Vocal studies (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Příprava k samostatné umělecké práci, k tvůrčímu zvládnutí interpretační problematiky a rozvíjení schopnosti formulace uměleckých záměrů. Každý posluchač má jedno povinné pěvecké vystoupení podle záměru svého pedagoga, které uvede vlastním průvodním slovem. Kromě této povinnosti má samozřejmě možnost vyzkoušet nebo ověřit si v dalších naplánovaných vystoupeních své interpretační záměry.
- Syllabus (in Czech)
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literature
- Bernac, Pierre : The Interpretation of French Song. W. W. Norton and Company, New York 1978. info
- Celetti, R. : Historie bel canta. Praha 2000. info
- Herold C Schonberg: Životy velkých skladatelů Praha 2006. info
- Jankélévitch Vlad.: Ravel Opus Bratislava 1990. info
- Mihule, J. : Bohuslav Martinů Ed. Supraphon 1974. info
- Navrátil, M. : Nástin vývoje evropské hudby 20. stol. Montanex, s.r.o. 1993. info
- Obraz života a díla L. Janáčka - Brno 1948, redigoval J. Racek. info
- Pečman, R.: G. F. Händel Supraphon 1985. info
- PeterSouthwell - Sander: Verdi Champagne Avantgarde 1995. info
- Pražák, P. : Smetanovy zpěvohry Praha 1948. info
- Smolka, Jaroslav : Dílo a život B. Smetanu. Smetanova vokální tvorba. Supraphon, Praha 1980. info
- Smutná-Vlková, Mária : Metodika spevu a prehľad literatúry spevu. VŠMU, Bratislava 1981. info
- Pěvecká literatura Knihovny JAMU, včetně časopisů Harmonie, Hudební rozhledy, Opus Musicum, Hudobný život, Opernwelt, BBC Music, vztahující se k problematice interpretace aktuálně uváděného repertoáru jednotlivých posluchačů. info
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet po zimním a letním semestru
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (Winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2013/H601655Nz