HF:HPH034l Základy vědecké a pedagogické - Course Information
HPH034l Základy vědecké a pedagogické práce
Faculty of MusicSummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/26/48. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Jindřiška Bártová
Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12. 1. Fri 8:00–12:00 208, Fri 26. 1. Fri 8:00–12:00 208
- Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(D)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Music Production (programme HF, D-HUDUM) (2)
- Music Production (programme HF, HproP:D) (2)
- Interpretation and Theory of Interpretation (programme HF, D-HUDUM) (2)
- Interpretation and Theory of Interpretation (programme HF, TEORINT) (2)
- Composition and Theory of Composition (programme HF, D-HUDUM) (2)
- Composition and Theory of Composition (programme HF, TEORKOM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je pomoci posluchači prozkoumat vstup do světa vědeckého bádání, nastavit potřebné mantinely a ujasnit základní aspekty vědecké práce. V rámci výuky se student seznámí se základními teoriemi a metodami, které potřebuje k zajištění standardů na úrovni vědecké a pedagogické práce.
- Syllabus (in Czech)
- 1/ Struktura DDP (postup zpracování DDP, její náležitosti)
- 2/ Věda a vědecké metody (co to je věda? Metoda, metodologie; Metody vědeckého zkoumání specifické pro umění, Normativní versus deskriptivní přístup; Abstrakce - konkretizace; Analýza - syntéza; Indukce - dedukce, výzkum uměním)
- 3/ Hypotéza a její formulace.
- 5/ Etika vědecké práce
- 6/ RIV a RUV
- Literature
- ZELINSKÝ, Miroslav. Registr uměleckých výkonů. V Praze: AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-175-9.
- MIOVSKÝ, Michal, Ivo ČERMÁK a Vladimír CHRZ. Umění ve vědě a věda v umění: metodologické imaginace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1707-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:4fc50cd0-a8f4-11e7-ae0a-005056827e52
- VANOVÁ, Kateřina a Martin ZIELINA. Etika pro vědecko-výzkumné pracovníky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-34-2.
- NOVOTNÝ, Jan a Jindřiška SVOBODOVÁ. Jak pracuje věda. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7727-0.
- Kde končí umění a začíná věda, a naopak?: sborník prací z konference pořádané u příležitosti 60. výročí založení Akademie múzických umění v Praze, dne 23. října 2006 v Praze. Praha: Akademie múzických umění v Praze ve spolupráci s Centrem základního výzk
- Assessment methods (in Czech)
- Závěrečné kolokvium
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on the extent and intensity of the course: bloková výuka + domácí příprava, celkem 72 hodin/semestr.
- Enrolment Statistics (Summer 2024, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/HPH034l