HF:H70131l Jazzová harmonie III - Informace o předmětu
H70131l Jazzová harmonie III
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Matúš Jakabčic (přednášející)
- Garance
- RNDr. Matúš Jakabčic
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 15:10–16:45 317
- Předpoklady
- EVER( H70131z Jazzová harmonie III )
Úspěšné absolvování předmětu Jazzová harmonie II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Porozumění harmonickým strukturám z pohledu nedoškálných jazzových harmonických postupů. Rozvíjení chromatického harmonického myšlení. Praktické použití probírané techniky ve vlastním absolventském projektu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat harmonii modálních jazzových skladeb;
- analyzovat multitonální systémy a používat je v praxi;
- určit příslušné módy k daným harmonickým postupům;
- reharmonizovat libovolné skladby použitím multitonálních systémů. - Osnova
- Rozdělení akordických sazeb a módů z hlediska jejich barvy a vytváření napětí
- Modalita v kontextu se zvukovým vjemem
- Použití chromatického přístupu v jazzové improvizaci
- Pravidla použití chromatik – napětí a uvolnění, vyváženost, překrytí
- Harmonické koncepty tonálních chromatických postupů
- Nástavbové sekvence v různých harmonických situacích – diatonická, modální, basový pedál
- Použití chromatik v netonálních postupech
- Tvorba chromatických melodických linek a jejich harmonizace
- Práce s jazzovými standardy a jejich reharmonizace s využitím chromatických postupů
- Rozličné pohledy na akordické symboly a jejich obraty
- Využití složených akordů v chromatických postupech
- Literatura
- doporučená literatura
- LIEBMANN, D. A Chromatic approach to jazz harmony and melody. Advance Music, 2001.
- NETTLES, B. a R. GRAF. The Chord Scale Theory & Jazz Harmony. Advance Music, 1997.
- MILLER, R. Modal jazz composition and harmony, Volume 2. Advance Music, 2002.
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- Zápočet
Průběžné ústní zkoušení, písemné práce. Docházka 70%.
SZZ
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/H70131l