HF:H60195Bl Composition I - Course Information
H60195Bl Composition I
Faculty of MusicSummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I, a jejich rozšíření o další aspekty z oblasti využití historických i současných žánrů artificiální hudby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• demonstrovat rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu,
• kompozičně v rámci užité hudby pracovat na základní úrovni se současnými a historickými hudebními styly,
• vytvořit delší studie sólové nebo komorní obsazení s ohledem na propojení se zvukovou stránkou inscenace nebo filmu. - Syllabus (in Czech)
- Rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu – vztah hudby a obrazu atd. Hudba reálná a funkční, diegetická (source music) a nediegetická. Možnosti práce se současnými a historickými hudebními žánry v rámci filmové a scénické hudby.
- Analýza existujících děl s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), základní přehled možností kompozičních řešení.
- Vytvoření 3 delších studií s výrazným emočním obsahem pro jeden nebo několik nástrojů s možnostmi variací a propojením se zvukovou stránkou inscenace či filmu (tzn. ruchy, dialogy atd.).
- Literature
- SETHARES, Williams. Tuning, timbre,spectrum,scale. London: Springer-Verlag London Ltd., 2005. ISBN 978-1-85233-797-1.
- HANDZO, Stephen. The golden age of film music. In: Cineaste, Feb. 1995, 21:1-2.
- KUNA, Milan. Zvuk a hudba ve filmu. Praha: Panton, 1969.
- BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6
- THOMAS, Tony. Film score : the art & craft of movie music. Burbank: Riverwood Press, 1991. ISBN 978-1880756010.
- EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci II. Brno: JAMU, 2001. ISBN 80-85429-53-5.
- PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film, Cognition, and Emotion. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
- BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha: Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
- MATZNER, Antonín. PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
- ŠKVOR, Zdeněk. Elektroakustika a akustika: vysokoškolská učebnice. V Praze: České vysoké učení technické, 2012. ISBN 9788001050347.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení. Individuální výuka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2023/H60195Bl