H60195Bl Composition I

Faculty of Music
Summer 2023
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I, a jejich rozšíření o další aspekty z oblasti využití historických i současných žánrů artificiální hudby.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• demonstrovat rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu,
• kompozičně v rámci užité hudby pracovat na základní úrovni se současnými a historickými hudebními styly,
• vytvořit delší studie sólové nebo komorní obsazení s ohledem na propojení se zvukovou stránkou inscenace nebo filmu.
Syllabus (in Czech)
  • Rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu – vztah hudby a obrazu atd. Hudba reálná a funkční, diegetická (source music) a nediegetická. Možnosti práce se současnými a historickými hudebními žánry v rámci filmové a scénické hudby.
  • Analýza existujících děl s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), základní přehled možností kompozičních řešení.
  • Vytvoření 3 delších studií s výrazným emočním obsahem pro jeden nebo několik nástrojů s možnostmi variací a propojením se zvukovou stránkou inscenace či filmu (tzn. ruchy, dialogy atd.).
Literature
  • SETHARES, Williams. Tuning, timbre,spectrum,scale. London: Springer-Verlag London Ltd., 2005. ISBN 978-1-85233-797-1.
  • HANDZO, Stephen. The golden age of film music. In: Cineaste, Feb. 1995, 21:1-2.
  • KUNA, Milan. Zvuk a hudba ve filmu. Praha: Panton, 1969.
  • BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6
  • THOMAS, Tony. Film score : the art & craft of movie music. Burbank: Riverwood Press, 1991. ISBN 978-1880756010.
  • EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci II. Brno: JAMU, 2001. ISBN 80-85429-53-5.
  • PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film, Cognition, and Emotion. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
  • BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha: Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • MATZNER, Antonín. PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
  • ŠKVOR, Zdeněk. Elektroakustika a akustika: vysokoškolská učebnice. V Praze: České vysoké učení technické, 2012. ISBN 9788001050347.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2023/H60195Bl