HPH002Bl Základy vědecké a pedagogické práce II

Faculty of Music
Summer 2021
Extent and Intensity
0/45/30. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies FoM – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA(D)
Úspěšně ukončený kurz "Základy vědecké a pedagogické práce I".
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
2. SEMESTR: Metody výuky se zaměřením na VŠ vzdělávání a vzdělávání dospělých

Předmět je součástí profilujícího základu studijního programu. V rámci výuky v jednotlivých semestrech se student seznámí se základními teoriemi a metodami, které potřebuje k zajištění standardů na úrovni vědecké a pedagogické práce. Základy vědecké a pedagogické práce II se specializují na základní didaktické metody vhodné pro vysokoškolského pedagoga pohybujícího se v prostředí umělecké vysoké školy.

Cílem kurzu je seznámit posluchače se:
- základními výukovými metodami (asociační, brainstormingové, činnostní učení, frontální výuka, komunikační metody, metody práce s textem)
- specifiky e-learningu
- specifiky skupinové práce
- metodami hodnocení
- problémy ve výuce a jejich řešení
- didaktickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Posluchač umí:
- popsat a použít základní didaktické metody vhodné pro vysokoškolského pedagoga pohybujícího se v prostředí umělecké vysoké školy.
- aplikovat dosažené poznatky na modelu své vlastní pedagogické činnosti (detailní zpracování sylabu, vymezení všech vhodných didaktických metod apod.)
Syllabus (in Czech)
  • 1/ specifiky skupinové práce
  • 2/ didaktické prostředky
  • 3/ metody hodnocení
  • 4/ problémy ve výuce a jejich řešení
  • 5/ specifika e-learningu
Literature
  • KOWALIKOVÁ, Petra a Lubica JURÍČKOVÁ. Vysokoškolský pedagog: člověk nebo počítač?, aneb, Výukové metody na vysokých školách: sborník z odborné konference konané dne 29.5.2008 v Olomouci. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2008. ISBN 978-80-87240-00-
  • PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:daf08cf0-37df-11e4-8e0d-005056827e51
  • HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Lenka. Vzdělávání dospělých. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2016. Edice učebních textů. ISBN 978-80-87839-70-6.
  • LINHARTOVÁ, Dana, Nataša POMAZALOVÁ, Pavel MÁCHAL, Helena CHLÁDKOVÁ a Jana TURČÍNKOVÁ. Zvyšování profesní kapacity akademických pracovníků v různorodých univerzitních podmínkách. V Brně: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2008-. ISBN 978-80-7375
  • BIENERTOVÁ VAŠKŮ, Julie, Václav CEJPEK, Tatiana GAVALCOVÁ, Eva PASÁČKOVÁ, Radko RAJMON a Lenka VALOVÁ. Využití výsledků učení na vysokých školách: příručka pro pedagogickou praxi a vedení VŠ. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2016. ISB
  • VARČÁK, Miloš a Martina SCHNEIDEROVÁ. Vzdělávání dospělých. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013. ISBN 978-80-7385-130-9.
Teaching methods (in Czech)
bloková výuka, samostudium, konzultace
Assessment methods (in Czech)
Projekt (zpracovaný sylabus a plán výuky vlastního kurzu).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 1 týden v semestru kontaktní výuky + domácí příprava, celkem 75 hodin / semestr.
The course is also listed under the following terms Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2021/HPH002Bl