HF:H70131l Jazzová harmonie III - Informace o předmětu
H70131l Jazzová harmonie III
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Matúš Jakabčic (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 15:10–15:55 317, Po 16:00–16:45 317
- Předpoklady
- EVER( H70131z Jazzová harmonie III )
Úspěšné zvládnutí druhého ročníku „Úvod do jazzové harmonie“ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Bicí)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Klavír)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kontrabas)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Kytara)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Saxofon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trombon)
- Jazzová interpretace (program HF, B-HUDUM, směr Trubka)
- Cíle předmětu
- Porozumění harmonických struktur z pohledu nedoškálných jazzových harmonických postupů. Rozvíjení chromatického harmonického myšlení.
- Osnova
- Rozdělení akordických sazeb a módů z hlediska jejich barvy a vytváření napětí. Modalita v kontextu se zvukovým vjemem. Použití chromatického přístupu v jazzové improvizaci. Pravidla použití chromatik – napětí a uvolnění, vyváženost, překrytí. Harmonické koncepty tonálních chromatických postupů. Nádstavbové sekvence v různých harmonických situacích – diatonická, modální, basový pedál. Použití chromatik v netonálních postupech. Tvorba chromatických melodických linek a jejich harmonizace. Práce s jazzovými standardy a jejich reharmonizace s využitím chromatických postupů. Rozličné pohledy na akordické symboly a jejich obraty. Využití složených akordů v chromatických postupech. .
- Literatura
- Liebmann, D. : A Chromatic approach to jazz harmony and melody, Advance Music, 2001
- Miller, R. : Modal jazz composition and harmony, Volume 2, Advance Music, 2002
- Nettles, B - Graf, R : The Chord Scale Theory & Jazz Harmony, Advance Music, 1997
- Výukové metody
- přednáška + cvičení – 2 hod.
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2017/H70131l