HF:H60332l Specializovaný generálbas II - - Informace o předmětu
H60332l Specializovaný generálbas II - abs. projekt
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 1/0. 3 kr. 3 z 6. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (přednášející)
- Garance
- Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra varhanní a historické interpretace – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60332z Specializovaný generálbas II - abs. projekt )
Absolvování předmětu #specializovaný generálbas I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Historická interpretace (program HF, B-HUDUM)
- Historická interpretace (program HF, N-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, B-HUDUM)
- Hra na cembalo (program HF, N-HUDUM)
- Hra na varhany (program HF, B-HUDUM) (2)
- Hra na varhany (program HF, N-HUDUM) (2)
- Osnova
- Výuka je zaměřena na stylové odlišnosti v historických realizacích francouzského a italo-německého generálního basu. Při přednáškách se představují historické příklady a dochované dobové realizace bassa continua zejména z oblasti okolí Johanna Sebastiana Bacha a Georga Friedricha Händela. Výuka dále sleduje propojení německého a italského stylu a formování národních tradicí v průběhu 18. století. Historická část přednášky končí u zániku generálbasové techniky v době vzniku hudebního klasicismu. Seminární část předmětu se zabývá stylovou realizací náročného generálbasového partu z literatury italského či německého bassa continua z první poloviny 18. století.
- Výuka je zaměřena na stylové odlišnosti v historických realizacích francouzského a italo-německého generálního basu. Při přednáškách se představují historické příklady a dochované dobové realizace bassa continua zejména z oblasti okolí Johanna Sebastiana Bacha a Georga Friedricha Händela. Výuka dále sleduje propojení německého a italského stylu a formování národních tradicí v průběhu 18. století. Historická část přednášky končí u zániku generálbasové techniky v době vzniku hudebního klasicismu. Seminární část předmětu se zabývá stylovou realizací náročného generálbasového partu z literatury italského či německého bassa continua z první poloviny 18. století.
- Literatura
- J. Christensen: Die Grundlagen des Generalbaßspiels im 18. Jahrhundert, Kassel 1997. info
- P. Williams: Figured Bass Accompaniment, Edinburgh 1970. info
- J. Mattheson: Kleine Generalbaßschule, Hamburg 1734. info
- J. Mattheson: Große Generalbaßschule, Hamburg 1731. info
- G. Ph. Telemann: Singe-, Spiel- und Generalbaßübungen, Hamburg 1733/34. info
- J. D. Heinichen: Der Generalbass in der Composition, Dresden 1728. info
- F. Gasparini: L'armonico Prattico al Cimbalo, Venezia 1708. info
- Výukové metody
- přednáška s aktivní účastí studentů ve formě realizace náročného číslovaného basu v německo-italském stylu.
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru - realizace náročného generálbasového partu na abs. koncertě včetně nastudování patřičné skladby s komorním souborem a včetně obhajoby u SZZ.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/H60332l