HF:H50734l Performing Seminar II - Course Information
H50734l Performing Seminar II
Faculty of MusicSummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Barbara Maria Willi, Ph.D., MBA (lecturer)
doc. MgA. BcA. et BcA. Martin Hroch, Ph.D., MBA, LL.M. (lecturer) - Guaranteed by
- Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Organ and Early Music Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H50734z Performing Seminar II )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Historical interpretation (programme HF, B-HUDUM)
- Historical interpretation (programme HF, N-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, B-HUDUM)
- Harpsichord Playing (programme HF, N-HUDUM)
- Organ Playing (programme HF, B-HUDUM) (2)
- Organ Playing (programme HF, N-HUDUM) (2)
- Syllabus (in Czech)
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literature
- vodní slova světových interpretů ke jejím nahrávkám: Gustav Leonhardt, Christine Schornsheim, Jos van Immerseel, Huguette Dreyfus, Aline Zylberajch, Kenneth Gilbert, Nikolaus Harnoncourt. info
- J. H. van der Meer: Cembalo, Musik in Geschichte und Gegenwart,. info
- Sachteil Band 2, Kassel 1995. info
- Bach, Carl Philipp Emanuel: Úvaha o správném způsobu hry na klavír. Díl první a druhý. Paido, Brno 2002. ISBN 80-7315-025-5 (přeložil Vratislav Bělský). info
- Bukofzer, Manfred F.: Hudba v období baroka Od Monteverdiho po Bacha. Bratislava 1986. info
- Dolmetsch, Arnold: Interpretace hudby 17. a 48. století. Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění. Praha 1958. info
- Donington, Robert: The Interpretation of Early Music. London 1989. info
- Teaching methods (in Czech)
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi.
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet po zimním a letním semestru
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2016/H50734l