HF:DFE001l E-learning - Informace o předmětu
DFE001l E-learning
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 4/4/4. 5 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Jana Hálová (přednášející)
Helena Korábová (přednášející)
Jiří Spáčil (přednášející)
Michal Vala (přednášející) - Garance
- Michal Vala
Katedra klávesových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra klávesových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- SOUHLAS
Zájem o problematiku a ochota přijmout jiné způsoby výuky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova (program DIFA, C-CV)
- Dramatická výchova (program DIFA, C-CV)
- Hra na flétnu (program HF, C-CV)
- Hra na hoboj (program HF, C-CV)
- Hra na housle (program HF, C-CV)
- Hra na klavír (program HF, C-CV)
- Hra na lesní roh (program HF, C-CV)
- Klaunská scénická a filmová tvorba (program DIFA, C-CV)
- Klavírní pedagogika (program HF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Zpřístupnění formy výuky a pochopení základních principů
- Osnova
- A. Smyčcové nástroje 1. Předmět "Orchestrální praxe NdB" je volitelný od 2. roč. bakalářského studia. 2. Studenti budou účastní následujících projektů: a. Louskáček, P. I. Čajkovskij Zkouškový proces: 26.11.24, blok představení v termínu 27. 11. - 28. 12. 24 Dirigent: Jakub Klecker a Jiří Habart b. Manon Lescaut, G. Puccini Zkouškový proces: 7. 1. -5. 2. 25, premiéra 7. 2. 25 Dirigent: Ondrej Olos c. Don Quijote, L. Minkus Zkouškový proces: 4. 4. - 24. 4. 25, premiéra 25. 4. 25 Dirigent: Ondrej Olos d. Král Roger, K. Szymanowski Zkouškový proces: 20. 5. - 12. 6. 25, premiéra 13. 6. 25 Dirigent: Robert Kružík 3. Studenti si vyberou a zapíší jeden z projektů během září 2024, poslední přihlášení je možné do 14.10. 2024. 4. Účast na jednom z projektů je povinná v rozmezí minimálně 12 čárek, tj. 9 zkoušek a cca 3 představení. Při plné účasti na projektu budou studentovi uděleny 3 kredity. Pokud by student neabsolvoval projekt v celém rozsahu (umělecká úroveň, nemoc ad.), kredity se mu započítají poměrnou částí podle splněných frekvencí. 5. Před zkouškovým procesem absolvují studenti seznamovací zkoušku s vedoucími smyčcových skupin orchestru. Ti tuto práci odvádějí v rámci jedné frekvence navíc, tj. za čárku. 6. Studenti sedí u 2., případně 3. pultu v kontaktu s vedoucím skupiny. V případě zájmu mohou zkoušet i u 1. pultu. 7. Docházku studentů a plánování jejich provozu má na starosti vedoucí skupiny. 8. Od začátku zkouškového procesu až po generálkový týden nezasahují studenti do běžných stavů jednotlivých skupin, tj. hrají nad rámec skupin ( např. 8+2 v primu). Od generálkového týdne jsou již součástí požadovaného obsazení. 9. V případě nespokojenosti ze strany dirigenta či vedoucích skupin nemusí být student připuštěn k premiéře. Kredity mu budou přiděleny poměrnou částí. B. Dechové a bicí nástroje 1. Předmět "Orchestrální praxe NdB" je volitelný pro všechny ročníky a nástroje, vyjma lesních rohů. Hornová skupina NdB se spolupráce neúčastní. 2. Studenti jsou účastní projektů napříč celou sezónou, počínaje Výlety pana Broučka až po Krále Rogera na konci sezóny. Mohou být účastní také Kroků za oponu či koncertů. Student nikdy nevstupuje do představení bez zkoušky! Výkonu vždy předchází minimálně „oprašovací“ zkouška. 3. Studenti, kteří budou mít o spolupráci zájem, projdou v průběhu září a 1. poloviny října přehrávkou před členy dané nástrojové skupiny. Účast na přehrávce předchází doporučení pedagoga hlavního oboru. Na základě přehrávky budou vybráni maximálně dva studenti a jeden náhradník v každé nástrojové skupině. 4. Účast na projektech je povinná v rozmezí min. 12 čárek v průběhu celé sezóny tak, jak si určí každá nástrojová skupina individuálně. Pokud by student splnil méně frekvencí (nedostatečná umělecká úroveň, nemoc ad.), počet kreditů mu bude udělen poměrnou částí. 5. Před zkouškovým procesem absolvují studenti seznamovací zkoušku s určeným členem skupiny. Ti tuto práci odvádějí v rámci jedné frekvence navíc, tj. za čárku. 6. Studenti vždy hrají part 2., případně 3. nástroje či nástroje příbuzného. U výjimečných studentů (po domluvě s dirigentem) lze hrát i 1. nástroj. Za kvalitu v tomto případě ručí vedoucí skupiny. 7. Docházku studentů a plánování jejich provozu má na starosti vedoucí skupiny. 8. Studenti nesmí být využíváni jako "záskoky" za neplacená či jiná volna. Rozvržení jejich práce je plánováno s předstihem na celou sezónu a cíleně na dané projekty. Za toto nese zodpovědnost vedoucí skupiny. 9. V případě nespokojenosti ze strany dirigenta či vedoucích skupin je doporučeno ve spolupráci nepokračovat a student získá poměrnou část kreditů za odvedenou práci.
- Literatura
- ZOUNEK, J. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2. info
- DOSTÁL, J. Pedagogická efektivita off-line learningu v celoživotním vzdělávání. In Klady a zápory e-learningu na menších vysokých školách, ale nejen na nich. Praha: SVŠES, 2008, 64 s. ISBN 978-80-86744-76-6. info
- KOPECKÝ, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9. info
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/DFE001l