H60253z Music Organization and Structures III - graduation work

Faculty of Music
Winter 2024
Extent and Intensity
2/0/8. 5 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Vít Kouřil (lecturer)
MgA. Barbora Mikolášiková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Production Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 13:30–15:05 006
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60253l Music Organization and Structures III - graduation work )
Úspěšně uzavřený druhý ročník studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Organizace a struktura hudebního provozu je tzv. hlavním předmětem studijního programu. Náplní je studium organizace a struktury hudebního provozu na základě čtyř pilířů: manažer v centru dění, umělec v centru dění, publikum v centru dění a rozvoj měkkých dovedností pro hudební produkci. Cílem předmětu je získání užšího náhledu do problematiky organizace a řízení hudebního provozu, jeho metod a struktur. Cílem předmětu je poznání tvůrčích procesů v hudebním provozu zejména v oblasti klasické hudby, opery a jazzu v kontextu ČR.

Student získá informace o způsobu provozování hudby a přehled o organizačních strukturách, hudebních institucích z pohledu teoretického i s následným porovnáním s každodenní praxí. Student je po absolvování předmětu schopen reflexe a diskuze o významných osobnostech současného kulturního dění a stavu kulturní scény ČR a řízení jednotlivých institucí a souborů.

Dílčím cílem je příprava studentů na SZZ a obhajobu bakalářské práce.
Learning outcomes (in Czech)
Student zná strukturu profesionálních hudebních českých institucí a orientuje se v jejím fungování a financování a řízení.
Student je schopen popsat klíčové principy trendů hudebního průmyslu.
Student rozumí a využívá příslušnou odbornou terminologii hudební produkce a hudebního průmyslu a kulturních a kreativních průmyslů.
Student umí vyjmenovat a interpretovat hlavní ekonomické problémy a trendy probíhající na úrovni tzv. výkonného umění.
Student dokáže vytvořit standardní pracovní životopis, portfolio a motivační dopis a je připraven na pracovní pohovor.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Příprava materiálů a podkladů pro pracovní pohovor (navazuje na výstupy předmětu Orchestrální akademie)
  • 2. Budoucnost pracovních pozic v hudebním průmyslu
  • 3. Základní umělecké školství
  • 4. Cesta hudební nahrávky
  • 5. Product placement v hudbě
  • 6. Jakými způsoby dnes posloucháme hudbu
  • 7. Evropské hlavní město kultury
  • 8. Strategické plánování v umění 9. Progresivní techniky fundraisingu
  • 10. Vstupenka, vstupenkové systémy
  • 11. Streaming a identifikace hudby na internetu
  • 12. Audience development
  • 13. Rekapitulace SZZ témat
Literature
    required literature
  • Martin Cikánek: Kreativní průmysly, příležitost pro novou ekonomiku. Praha 2011. info
  • Jitka Kloudová: Kreativní ekonomika. Praha 2010. info
  • Lenka Dohnalová: Czech Orchestras. Praha 2006. info
  • Jiří Novotný: Ekonomika a řízení neziskových organizací. Praha 2004. info
  • Studie současného stavu podpory umění, Svazek I. Praha. info
  • HAGOORT, Giep,. Umělecký management v podnikatelském stylu. z anglické verze 3. vydání Eburon Publishers 2003. Praha : Nakladatelství KANT pro AMU v Praze, 2009. 301 s. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. 1. vydání. Praha : Institut umění - Divadelní ústav, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2. info
  • Smolíková, Marta. Management v kultuře. VŠUP, Otevřená společnost, o. p. s. / ProCulture. 2008. info
  • • LIŠKOVÁ, Magdaléna a Zina GAVRYLYUK. RE:Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vydání. 46 pages. ISBN 80-700-8298-4.
    recommended literature
  • DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo : aneb O divadle jinak. 2. vydání. Prah : Pražská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona; NESHYBOVÁ, Jarmila; REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií [online]. Brno : Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007 [cit. 2011-07-05]. Dostupné z WWW: . ISBN 978-80-210-4267. info
  • Vladimír Vojík: Podnikání v kultuře a umění, Praha 2008. info
  • NEKOLNÝ, Bohumil. Divadlo a kreativní sektor. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013, 110, [11] s. Management umění - umění managementu. ISBN 978-80-7331-292-3.
  • DOSTÁL, Petr a Eva KISLINGEROVÁ. Ekonomika kultury: efektivní metody a nástroje podnikání v sektoru kultury. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2012, 172 s. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1886-2.
    not specified
  • ŠILEROVÁ, Lucie. Německé "Kulturorchester": struktura, organizace, financování. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017. ISBN 978-80-87500-91-0.
  • Ainsley, R. : Encyklopedie klasické hudby. Bratislava 1997. info
  • Česká divadla. Encyklopedie divadelních souborů. Divadelní ústav, Praha 2000. info
  • Grove, Riemann, MGG a další světové slovníky a encyklopedie. info
  • Janota, Dalibor- Kučera, Jan Pavel. Malá encyklopedie české opery. 1. vyd. Praha: Paseka, 1999,: 347 s. ISBN: 80-7185-236-8. info
  • Kolektiv: Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby - 3 díly, Supraphon, Praha 1983, 1986, 1987. info
  • Další tituly zvolené pedagogem na základě zaměření jednotlivých témat a bakalářských prací..
Teaching methods (in Czech)
přednášky, cvičení/úkoly, diskuze, prezentace, seminární práce, týmová práce.
Aktivní účast studentů je základním předpokladem pro úspěšné zvládnutí předmětu.
Assessment methods (in Czech)
Zápočtový test a závěrečný SZZ test.
Specifické podmínky budou sděleny na začátku semestru.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2024/H60253z