H60199z Kompozice III

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60197l Kompozice II.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření znalostí a dovedností posluchače o zohlednění realizace různých obsahových záměrů a využívání méně obvyklých témbrálních řešení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• orientovat se ve využití nekonvenčních témbrálních zvukových zdrojů,
• aplikovat při tvorbě na pokročilejší úrovni mimohudební obsahová vyjádření,
• komponovat rozsáhlejší skladby pro méně obvyklá nástrojová obsazení a sólový klávesový nástroj.
Syllabus (in Czech)
  • Komplexní kompoziční analýzy partitur českých i světových soudobých autorů s nahrávkami.
  • Obsahové záměry v hudební tvorbě a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby.
  • Vytvoření minimálně dvou kompozic – skladby sonátového typu pro 4 a více hlasů s ohledem na získávání dalších témbrových zkušeností zejména z netradičních seskupení, a jednověté nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku.
Literature
  • IVES, Charles. The unanswered question: for trumpet, flute quartet, and strings : score. Critical ed. New York: Peer International Corporation, c1985.
  • WEBERN, Anton. Symphonie für Klarinette, Baßklarinette, 2 Hörner, Harfe, 2 Geige, Bratsche und Violoncell, op.21: partitura. Wien: Universal Edition, 1956.
  • FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • BÁRTOVÁ, Jindřiška. Miloslav Ištvan. Brno: JAMU, 1997. ISBN 80-85429-33-0.
  • MOJDL, Edgar: Sémiotické aspekty hudební kompozice k současnému scénickému tanci. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2010. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-86928-72-2.
  • PIŇOS, Alois, HERZOG, Eduard, JAN, Jiří. Vyvážené intervalové řady. In Nové cesty hudby. Praha: Supraphon, 1969. 02-239-69.
  • LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961
  • IŠTVAN, Miloslav. 2000. Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu. 2. vyd. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-47-0.
  • MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2002. Leonardo (Series) (Cambridge, Mass.). ISBN 9780262133746.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
  • IŠTVAN, Miloslav. Jednohlas v soudobé hudbě. Brno. JAMU, 1989.
  • ŠŤASTNÝ, Jaroslav. Otázky tvůrčího myšlení u skladatelů Aloise Piňose a Romana Bergera. Brno: JAMU, 2000. ISBN 80-85429-46-2.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H60199z